Ja sam korupcija i VELEIZDAJA, viče Afera MIG-ovi, no nikome ništa-SDP se ne dira! Ja sam korupcija i VELEIZDAJA, viče Afera MIG-ovi, no nikome ništa-SDP se ne dira!
TweetEmailPrint Trupovi aviona izvađeni su sa smetišta u Bugarskoj i prodani Hrvatskoj, motori su nepoznatog porijekla i nitko ne zna koliko su stari i... Ja sam korupcija i VELEIZDAJA, viče Afera MIG-ovi, no nikome ništa-SDP se ne dira!


Trupovi aviona izvađeni su sa smetišta u Bugarskoj i prodani Hrvatskoj, motori su nepoznatog porijekla i nitko ne zna koliko su stari i koliko ‘su prešli’, krila su iz Alžira… tako sklepani avioni raspadaju se u zraku i opasni su po život pilota, ali i stanovništva. Svo to smeće Hrvatska je platila 133 milijuna kuna!

kotromanovićKako to da Kotromanovićeva SUPER AFERA s MIG-ovima, koja već tri godine na sav glas viče: ‘Ja sam i korupcija i veleizdaja’, prolazi svo vrijeme ‘ispod radara’, dok svi hrvatski mediji tjednima trube samo o Karamarku, premda se njegov potencijalni sukob interesa ipak ne može mjeriti s počinjenom veleizdajom uništenjem najvažnijeg dijela Hrvatskog ratnog zrakoplovstva?

Pitanje je to koje bi trebali postavljati svi hrvatski mediji, nakon objavljenih najnovijih detalja o fiktivnom remontu borbenih zrakoplova HV-a u Ukrajini, odrađenog u stilu Grunfovih popravaka automobila dijelovima starog traktora, odbačene prikolice, bicikla, tački i drvenoga plota (česte scene kultnog Alan Forda).

Pročitajte najnovije detelje ove sramotne priče, pa sami prosudite: Je li moguća veća svinjarija od ove?

‘Dva motora koja se nalaze u MiG-ovima 21 koje je Hrvatska kupila u Ukrajini nepoznatog su porijekla’, navodi Jutarnji list od srijede 1. lipnja.

Preciznije rečeno, serijski brojevi na motorima ne odgovaraju brojevima koji su navedeni u popratnoj dokumentaciji koju je ukrajinski zavod Ukrspecexport predao Ministarstvu obrane.

Do tih informacija došli su djelatnici USKOK-a koji provode istragu nabave i remonta MiG-ova obavljenih u Ukrajini. Prema informacijama Jutarnjeg lista, USKOK se preko međunarodne pomoći obratio bugarskim vlastima kako bi prikupili podatke o kupljenim avionima.

Istragom je dosad utvrđeno da su trupovi aviona koji su prodani Hrvatskoj porijeklom iz Bugarske. Bugarska strana je potvrdila da je riječ o trupovima aviona koje je koristila bugarska vojska do 1998. godine, kada su se ti avioni prestali koristiti, a tri godine poslije tamošnja ih je vojska otpisala.

Bugari prijavili NATO-u da su uništili stare motore, pa ih prodali Hrvatskoj!

Godine 2003. trupovi i motori aviona prodani su ukrajinskom zavodu Ukrspecexport koji ih je očito kupio radi dijelova. Što se dalje s njima događalo, nije poznato. Prema neslužbenim informacijama, najvjerojatnije je riječ o trupovima aviona koje je Bugarska službeno prijavila NATO savezu da ih je uništila. Tako ostaje pitanje kako su oni prodani u Ukrajinu. Prema podacima koje ima USKOK, u prodaji je posredovala jedna bugarska tvrtka, no bugarske vlasti nemaju nikakve podatke o toj tvrtki. Navodno nema nikakvog pisanog traga o njoj.

Sada je utvrđeno da su u barem dva aviona ugrađeni motori čije porijeklo nije poznato. Nije poznato koji su njihovi resursi, koliko su stari, koliko su imali sati naleta. Resursi motora utvrđuju se na osnovi sati naleta. Nakon 450 sati naleta motori odlaze na remont. Ako podaci o satima naleta nisu poznati ili ne odgovaraju stvarnom stanju, avion je opasan za život pilota i ne smije se koristiti.

U dosadašnjoj istrazi utvrđeno je da su trupovi aviona porijeklom iz Bugarske stariji četiri-pet godina nego što piše u dokumentaciji. Nadalje, na trupovima aviona su “prekucani” serijski brojevi i dodani novi. Sada je pak utvrđeno da su motori u dva od pet kupljenih aviona nepoznatog porijekla. Osim trupova i dva motora, dokumentacija ne odgovara ni ugrađenim krilima koja su porijeklom iz Alžira?!

Istraga o kupnji pet te remontu 12 MiG-ova otvorena je prije tri mjeseca nakon neprestanih kvarova na tek remontiranim avionima. Istragu je pokrenula Vojna policija, a potom je sva dokumentacija predana Državnom odvjetništvu i USKOK-u koji zajednički pokušavaju utvrditi kakve je MiG-ove Hrvatska zapravo kupila i remontirala za 132,9 milijuna kuna. Istraga je dijelom usporena zbog korištenja međunarodne pomoći, za čiju je realizaciju potrebno određeno vrijeme, piše Jutarnji.

Ni jedan kupljeni avion ne može letjeti?!

Nakon što je pokrenuta istraga, svih pet MiG-ova kupljenih u Ukrajini je prizemljeno i čekaju kraj istrage. Prema dostupnim informacijama, Ratno zrakoplovstvo u ovom trenutku na dnevnoj bazi ima na raspolaganju četiri ili pet aviona, od čega se dva koriste za nadzor zračnog prostora NATO-a.

Ugovorom između Ministarstva obrane i ukrajinskog zavoda dogovorena je kupnja pet MiG-ova koji se nalaze u Ukrajini i remont svih 12 aviona, od čega je sedam u vlasništvu Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Već tada je tih pet MiG-ova bilo sporno. Godinu dana ranije Jutarnji je objavio da Ukrajina nudi Hrvatskoj osam MiG-ova koji zapravo nisu njihovo vlasništvo nego su u vlasništvu države Jemen. Ukrajinske vlasti su tvrdile da su avioni njihovo vlasništvo te je ukrajinski veleposlanik predao Ministarstvu obrane izjavu o tome. S druge strane, zapovjednik jemenskog ratnog zrakoplovstva poslao je pismo MORH-u u kojem je naveo da su avioni u njihovu vlasništvu, no Povjerenstvo MORH-a to je pismo proglasilo lažnim i sklopljen je posao s Ukrajinom.

Danas zato imamo borbene zrakoplove koji se raspadaju u zraku!


Domazet: Svjesno se i namjerno uništava pobjednička vojska

”Nabavka oružja u Hrvatskoj uvijek je ista priča još od Domovinskog rata. Valja znati da su u trgovini i remontu oružja uvijek velike provizije i zarade zbog čega, između ostalog, ni jedan posao s oružjem u Hrvatskoj do danas nije bio transparentan. Sjetimo se samo afere Kamioni, Patrije, netransparentnog izvoza oružja, MIG-ova… Jasno je da je u svakom od tih poslova netko uzeo veliku proviziju, a do sada je procesuiran jedino bivši ministar Rončević i to zato jer se zakačio s predsjednikom Mesićem, a ne jer bi jedino on bio umiješan u te radnje“, ističe Darko Petričić, politolog i publicist koji je napisao dvije knjige o korupciji u Hrvatskoj .

Istraga oko korupcije pri nabavi Patrijinih oklopnih vozila stala je, očito, jer je politički vrh koji je tada bio upetljan u malverzacije i danas dosta moćan. Zato rade opstrukciju istrage“, dodaje Petričić, koji je ranije izjavio da ima saznanja prema kojima je otac unuka Stjepana Mesića bio ‘blagajnik’ u tom poslu i koji je umjesto bivšeg predsjednika primao novac u ovom, ali i u drugim sličnim slučajevima.

Vjerojatno je točno da Mesić nije primio mito izravno na svoj račun. Nitko ozbiljan takvo što ni ne očekuje. No i primanje mita preko posrednika također je kazneno djelo“, kaže Darko Petričić.

Bivši načelnik Glavnog stožera Hrvatske vojske, geostrateg i analitičar Davor Domazet Lošo osvrnuo se, pak, na sustavno urušavanje i uništavanje Oružanih snaga Republike Hrvatske. On tvrdi, naime, da korupcija nije najveći problem u aferama ‘MIG-ovi’ i’ Patrija’, već je to, prema njegovu mišljenju, svjesna namjera da se uništi pobjednička Hrvatska vojska.

Da bismo shvatili pozadinu ovoga što se danas događa s MIG-ovima, trebamo se vratiti u 2000. godinu kada je započelo plansko i sustavno uništavanje Hrvatske vojske. Tijekom 1999. godine tadašnji ministar obrane Miljavac i ja, koji sam bio načelnik Glavnog stožera HV-a, završavali smo pregovore s Izraelom oko cjelokupne obnove MIG-ova, dakle oko ugrađivanja posve nove tehnologije u te zrakoplove. Bilo je dogovoreno da se prvi zrakoplov opremi u Izraelu, a nakon toga je Zrakoplovni remontni zavod u Velikoj Gorici trebao raditi remont ostalih MIG-ova, nakon čega bi taj posao mogao raditi i za druge zemlje. No, dolaskom Joze Radoša na mjesto ministra obrane i mojom smjenom s mjesta načelnika Glavnog stožera, sve to je otkazano, a remontni zavod je kasnije ugašen. Zrakoplovstvo se od tada sustavno uništava – bilo otpuštanjem najboljih pilota – bilo nebrigom za borbene zrakoplove“, tvrdi admiral Domazet.

Pojašnjava potom da su odgovorni još prije dvije godine nešto morali poduzeti, jer je zbog neupotrebljivih zrakoplova došlo u pitanje i nadziranje zračnog prostora Hrvatske.

Mogli su nadzor neba prepustiti Italiji ili Mađarskoj, što bi, obzirom na povijesne odnose s tim zemljama, bila prava katastrofa za pobjednika u nedavnom ratu. Stoga su odlučili remontirati postojeće MIG-ove. Zastrašujuće je da su remont dali državi koja nije u NATO-u, odnosno, državi koja je pod kontrolom Rusije. Zbog toga su dužnosnici SAD-a, siguran sam, očitali lekciju i bivšem hrvatskom predsjedniku i premijeru. Donijete su, dakle, potpuno krive strateške odluke, a to sigurno nije plod neznanja, već namjere. Korupcija je došla usput, što znači da je glavni uzrok svih afera koje se vežu uz hrvatske Oružane snage namjera da se pobjednička vojska baci na koljena. Tko to radi? Pa Jugoslaveni koji vladaju Hrvatskom i koji namjerno uništavaju hrvatski pobjednički duh, a sve u funkciji britanske politike. Činili su to i Račan i Mesić i Sanader i Milanović te Josipović“, tvrdi Davor Domazet.

Podsjeća i na činjenicu da su oklopni transporteri Patrije, oko čije kupovine se još vodi istraga, danas također neupotrebljivi, baš kao što su neupotrebljivi i nedavno ‘remontirani’ MIG-ovi te helikopteri i druga vojna tehnika.

U riječkom Torpedu u ratu smo izrađivali bolje oklopnjake od ovih koje smo 2007. skupo platili. Zbog sustavnog uništavanja svih segmenata Hrvatske vojske, gotovo ništa danas nije u funkciji. Ispravne su samo puške i topništvo“, dramatično je, ranije, na ovu temu zaključio umirovljeni admiral Domazet.