Latin i Zuber podsjećaju na ‘MASAKR NA HRT-u’ proveden za mandata Milanovićeve vlade! Latin i Zuber podsjećaju na ‘MASAKR NA HRT-u’ proveden za mandata Milanovićeve vlade!
I 'LIJEVI' UREDNICI ZGROŽENI RADMANOVIM METODAMA

Latin i Zuber podsjećaju na ‘MASAKR NA HRT-u’ proveden za mandata Milanovićeve vlade!

Hrvatska 16. veljače 2016. Promise.hr

‘Bartolomejska noć na HRT-u. Tako su zaposlenici nacionalne radijske i televizijske kuće prozvali događaje prošlih dana. U tom razdoblju novo vodstvo te kuće donijelo... Latin i Zuber podsjećaju na ‘MASAKR NA HRT-u’ proveden za mandata Milanovićeve vlade!

‘Bartolomejska noć na HRT-u. Tako su zaposlenici nacionalne radijske i televizijske kuće prozvali događaje prošlih dana. U tom razdoblju novo vodstvo te kuće donijelo je odluku o smjeni barem četrdesetak viših urednika programskih sekcija, rubrika, odjela i konkretnih emisija. Takva se masovna kadrovska rošada na HRT-u ne pamti…, pisali su mediji prije četiri godine

latinDenis Latin, novinar i urednik Hrvatske televizije, kojemu – premda slovi za osobu čiji su svjetonazori bliski lijevoj političkoj opciji – niti za vrijeme Kukuriku koalicije nije dozvoljeno da uređuje Latinicu, objavio je na svom facebook profilu tekst s naslovom ‘Revolucija na HRT-u: U pet dana posmjenjivali 40 urednika’.

Zanimljivo je da se radi o tekstu objavljenom prije četiri godine, dakle u vrijeme kada je Zoran Milanović preuzeo vlast u Hrvatskoj i kada je nova vlast u maniri Josif Visarionovič Staljina odjednom posmjenjivala čak 40 urednika, odnosno gotovo sve važnije rukovodeće kadrove na Hrvatskoj radio televiziji!

Valja podsjetiti na tu sječu kadrova, jer isti ti koji su proveli ‘Bartolomejsku noć na HRT-u‘, sada prigovaraju saborskim zastupnicima ili ministrima nove vlasti koji izjavljuju da bi Gorana Radmana (za kojega brojni novinari HTV-a tvrde da je oličenje totalitarizma i gušenja slobode govora na HTV-u, ali i čovjek u čijoj neslužbenoj biografiji – onoj koja se može sastaviti na temelju objava u medijima – stoji da je bio suradnik KOS-a) trebalo smijeniti!

Evo kako je Večernji list pisao o sječi urednika u vrijeme kada su ‘tolerantni, slobodoljubivi i nadasve demokratični’ članovi tadašnje Kukuriku koalicije: Zoran Milanović, Vesna Pusić, Ranko Ostojić…, preuzeli vlast:

‘Bartolomejska noć na HRT-u. Tako su neki zaposlenici nacionalne radijske i televizijske kuće već prozvali događaje prošlih dana. U tom razdoblju novo vodstvo te kuće donijelo je odluku o smjeni barem četrdesetak viših urednika programskih sekcija, rubrika, odjela i konkretnih emisija. Takva se masovna kadrovska rošada na HRT-u ne pamti tijekom posljednjeg desetljeća, a sudeći prema reakciji smijenjenih, mogla bi završiti novom eskalacijom konflikta na HRT-u.

– Neću iznositi konkretna imena, no zar je moguće da je baš svih 40-ak viših urednika na HRT-u nesposobno? Neki sigurno jesu, no i statistički nije moguće da baš svi ne valjaju. Kao što nije moguće da su svi oni koji će ih zamijeniti vrhunski profesionalci. Ipak, svi su zamijenjeni. Logično je pitanje na temelju kojih kriterija? Tko je proveo analizu njihova rada? Zašto novo vodstvo tu analizu ne predoči javnosti? Konkretne brojke postoje. No novi čelnici, čak i da su htjeli, u ovom roku nisu mogli provesti tu analizu pa je evidentno da se smjene temelje na proizvoljnim zaključcima i odlukama – priča jedan od smijenjenih.

On, kao i više bivših urednika s kojima smo razgovarali, najavljuju kako se namjeravaju pravnim putem boriti protiv smjene, smatrajući da su svoj posao obavljali savjesno i profesionalno te da stoga razloga za smjenu nema. Stvar je zakonski komplicirana. Primjerice, iako je novoimenovana urednica Informativnog programa Sanja Mikleušević-Pavić od svojih podređenih tražila i dobila mandate na raspolaganje, pitanje je ima li to pravnu snagu. Naime, pozicije većine urednika formulirane su kroz njihove ugovore o radu, a izmjena tih ugovora dugotrajna je i kompleksna procedura. Ta procedura mogla bi zakočiti kadrovski tsunami novog vodstva HRT-a, a onda se nameće i pitanje čemu uopće sve to. Naime, u roku od šest mjeseci ionako se mora provesti redoviti izbor urednika na HRT-u, prema odredbama novog Zakona, pa je teško shvatiti poslovnu logiku imenovanja novih ljudi kao vršitelja dužnosti na rok od nekoliko mjeseci. Dean Šoša, v.d. glavnog urednika HTV-a, odbacuje optužbe o čistkama.

– Imenovao sam samo sedam novih ljudi na pozicije urednika programa ili redakcija. Od njih slobodne ruke za kadrovske izmjene ima samo nova urednica Informativnog programa. Ipak, nisu smijenjeni svi. Urednik obrazovnog i religijskog programa ostao je Mario Raguž te urednica redakcije za program kulture Vlatka Kolarović – kaže Šoša.

Najviše izmjena dogodit će se u Informativnom programu, u kojem bi bez svojih pozicija trebali ostati brojni poznati novinari, urednici i voditelji, kao što su Siniša Kovačić, Tončica Čeljuska, Sandra Križanec, Mislav Togonal, Ivan Jabuka, Petar Vlahov i mnogi drugi.

V.d. urednice Informativnog programa Sanja Mikleušević-Pavić odbija optužbe o neselektivnom smjenjivanju u njezinu resoru.

– Smiješno mi je odgovarati na ovakva pitanja u trenutku kada nitko nije “smijenjen”. Očito je problem u tome što neki misle kako će se stare prisavske navade, jednom urednik uvijek urednik, nastaviti. Vrijeme je da se urednici koji su, samo u redakciji unutarnje politike brojčano nadmašili novinare pa je omjer 3:1, vrate svojoj biti – novinarstvu. Za razliku od mojih prethodnika nikoga neću smjenjivati putem novina, niti ću kolege postavljati na taj način. Moja je zadaća vratiti javni sadržaj u udarni termin, iz programskog pritvora vratiti ljude koji su se bavili temama s područja civilnog društva, kulture, znanosti i školstva i toga ću se držati – kaže Mikleušević-Pavić.

Ipak, sudeći prema reakcijama, to obećanje teško će rezultirati smanjenjem napetosti. Na HTV-u loši odnosi dugo traju, a na temelju novih imenovanja teško se oteti dojmu kako su odjek političkih promjena otprije pola godine. A kao i u svim političkim promjenama, i ovdje su nevine žrtve – zajamčene”, stoji u tekstu Marka Biočine iz srpnja 2012. godine.

Dodamo li svemu navedenom i informaciju da je Robert Zuber, još jedan takozvani ‘lijevi urednik’ HTV-a, ovih dana u opširnom intervjuu Jutarnjem listu progovorio o interesnim borbama, guranju kavlitetnih ljudi u stranu te uništavanju HRT-a za vrijeme mandata Gorana Radmana, postavlja se pitanje: s kojim pravom Saša Runjić, ravnatelj Programa HRT-a, ili Zoran Milanović, bivši premijer, prigovaraju novoj vlasti jer  najavljuje da će uskoro smijeniti odgovornog za ‘Bartolomejsku noć na HRT-u’ i  za brojne malverzacije kažnjeno prijavljenog Gorana Radmana?!

 

Komentari