Ministarstvo NIJE BRIGA za putnike: Unatoč moru pritužbi, Croatia bus ima sve licence i dozvole za prijevoz?! Ministarstvo NIJE BRIGA za putnike: Unatoč moru pritužbi, Croatia bus ima sve licence i dozvole za prijevoz?!
TweetEmailPrint ”Kako je moguće da Croatia bus legalno vozi putnike u Hrvatskoj i inozemstvu, a da u isto vrijeme: vozači puše za vrijeme vožnje,... Ministarstvo NIJE BRIGA za putnike: Unatoč moru pritužbi, Croatia bus ima sve licence i dozvole za prijevoz?!


”Kako je moguće da Croatia bus legalno vozi putnike u Hrvatskoj i inozemstvu, a da u isto vrijeme: vozači puše za vrijeme vožnje, viču na putnike, sami naplaćuju karte pa zbog toga kasne, otkazuju polaske autobusa u zadnji tren bez objašnjenja i isprike, autobusi su im stari i neuredni, vrlo često neispravni? Zašto odgovorni u Ministarstvu prometa pod hitno ne poduzmu nešto s ovim u vezi, pogotovo stoga što se u javnosti i dosad često pisalo i govorilo o katastrofalnim iskustvima putnika istog prijevoznika?”, upitali smo Ministarstvo prometa. Iz njihovog odgovora može se zaključiti da ih  baš i nije previše briga za putnika i turiste!

Nakon što smo u tekstu ‘FOTO: Vozač puši u vožnji, viče na putnike, psuje, debelo kasni, otkazuju linije bez objašnjenja i isprike…!‘, opisali grozna iskustva s putovanja autobusom Croatia Busa od Zagreba to Rijeke, te od Rijeke do Zagreba, dobili smo ‘odgovore’ na naš upit Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture:

”Kako je moguće da Croatia bus legalno vozi putnike u Hrvatskoj i inozemstvu, a da u isto vrijeme: vozači puše za vrijeme vožnje, viču na putnike, sami naplaćuju karte pa zbog toga kasne, otkazuju polaske autobusa u zadnji tren bez objašnjenja i isprike, autobusi su im stari i neuredni, vrlo često neispravni?

Kako možete očekivati da će turisti ponovno doći u Hrvatsku, kada iskuse jednu takvu vožnju u autobusu Croatia bus-a (dvoje talijanskih turista su bili vrlo neugodno iznenađeni svime što im se dogodilo u tom autobusu…)?

Zašto odgovorni u Ministarstvu prometa pod hitno ne poduzmu nešto s ovim u vezi, pogotovo stoga što se u javnosti i dosad jako često pisalo i govorilo o katastrofalnim iskustvima putnika autobusa istog prijevoznika?”, upitali smo odgovorne iz Ministarstva prometa.

Njihove posve birokratske i općenite odgovore objavljujemo u cijelosti:

”Sukladno članku 14. stavku 1. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu propisano je da pravna ili fizička osoba (obrtnik) smije obavljati djelatnost javnog cestovnog prijevoza putnika ili tereta u unutarnjem cestovnom prometu ako je upisana u sudski, odnosno, obrtni registar za obavljanje djelatnosti cestovnog prijevoza te ako posjeduje licenciju za unutarnji prijevoz, koju izdaje ured državne uprave u županiji, odnosno upravno tijelo Grada Zagreba nadležno za poslove prometa, prema sjedištu/prebivalištu prijevoznika.

Člankom 33. stavkom 4. Zakona propisano je da se međužupanijski prijevoz putnika obavlja temeljem dozvole, koju izdaje resorno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, a nakon provedenog postupka usklađivanja voznih redova.

Članak 62. stavak 3. Zakona propisuje da se javni linijski prijevoz putnika u međunarodnom cestovnom prometu prijevoznik može obavljati isključivo autobusima na temelju dozvole za javni linijski prijevoz putnika u međunarodnom cestovnom prometu i u skladu s tom dozvolom i njezinim sastavnim dijelovima (itinerarom, cjenikom i voznim redom).

Slijedom rečenog ističemo kako društvo Croatia bus d.o.o. iz Zagreba posjeduje aktivne licencije za prijevoz putnika u unutarnjem i međunarodnom cestovnom prometu, a imenovano Društvo posjeduje i važeće dozvole za međužupanijski i međunarodni cestovni promet. Kako se kroz praksu pokazala potreba snažnije zaštite prava putnika, donesena je Uredba (EU) br. 181/2011 Europskog parlamenta i vijeća, od 16. veljače 2011. godine, o pravima putnika u autobusnom prijevozu te izmjena Uredbe (EZ) br. 2006/2004, s ciljem da se zaštite prava putnika i da im se na razini Europske unije omogući ostvarivanje njihovih prava odgovarajućim pritužbenim postupkom. Pored toga donesen je i Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 181/2011 Europskog parlamenta i vijeća od 16.veljače 2011. o pravima putnika u prijevozu autobusima i izmjeni Uredbe (EZ) br. 2006/2004. (NN 127/2013).

Člankom 27. Uredbe propisano je da putnik, koji želi uložiti pritužbu prijevozniku za određenu prijevozničku uslugu, istu podnosi u roku od tri mjeseca, od dana kada je linijski prijevoz obavljen, odnosno, kada je trebao biti obavljen. Slijedom uložene pritužbe putnika prijevoznik u roku od jednog mjeseca ima obavijestiti putnika je li zaprimljena pritužba utemeljena, odbijena, ili je u razmatranju, dok vrijeme za davanje konačnog odgovora ne smije biti dulje od tri mjeseca, od primitka pritužbe putnika.

U članku 5. Zakona o provedbi Uredbe (EU) br. 181/2011 Europskog parlamenta i vijeća od 16. veljače 2011. godine o pravima putnika u prijevozu autobusima i izmjeni Uredbe (EZ) br. 2006/2004. propisano je da ako prijevoznik nije riješio prigovor putnika u roku i na način utvrđen čl. 27 Uredbe EU br. 181/2011, putnik ima pravo izjaviti prigovor resornom Ministarstvu, koje će bez odgode, a najkasnije u roku od 30 dana od dana izjavljivanja prigovora, u pisanom obliku izvijestiti putnika o utvrđenom činjeničnom stanju i mjerama koje su temeljem zaprimljenog prigovora poduzete. Ukoliko putnik nije zadovoljan poduzetim mjerama od strane resornog Ministarstva ili nije u propisanom roku izvješten o poduzetim mjerama, može pokrenuti upravni spor.

Inspekcijski nadzor nad provedbom Uredbe (EU) br. 181/2011 i Zakona o provedbi Uredbe (EU) br. 181/2011 Europskog parlamenta i vijeća od 16. veljače 2011. godine o pravima putnika u prijevozu autobusima i izmjeni Uredbe (EZ) br. 2006/2004., provode inspektori cestovnog prometa i cesta ovog Ministarstva.

Sukladno Uredbi, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture uspostavilo je sustav zaprimanja i rješavanja pritužbi te svakodnevno rješava o prigovorima putnika posredujući između prijevoznika i putnika”, stoji u odgovoru Samostalne službe za odnose s javnošću Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Nisu, međutim, naveli što su poduzeli (ili poduzimaju) na osnovu našeg teksta, odnosno upita kojeg smo im poslali – što je također vrlo konkretna pritužba, jer su opisani svi detalji itekako sporne i vrlo neugodne vožnje


Iskustva putnika zovu inspekcije, no one ne dolaze

Ako u Google tražilicu napišete: ‘Croatia Bus iskustva putnika’:, dobit ćete pregršt tekstova u mnogim medijima u kojima se opisuju neugodna iskustva ljudi koji su koristili usluge navedenog prijevoznika. Evo samo nekih:

(VIDEO) Vožnja iz noćne more: Kiša “poplavila” autobus Croatia busa, putnici otvarali kišobrane!?

‘Građani bijesni na Croatia Bus: Oni su opasnost na cesti, ljudi se tresu od šoka’

Kako je Croatia Bus postao najomraženiji prijevoznik? ‘Putnici su razmišljali da se pomokre u bocu’

“AVANTURA” S CROATIA BUSOM: Umjesto za Split, autobus produžio za Dubrovnik

VOŽNJA IZ PAKLA: ‘Dokle će Croatia bus SRAMOTITI SVETO IME HRVATSKO?’

‘Vozač autobusa prijetio putniku: Probit’ ću te šakom, izađi na parking!

‘PUTOVANJE IZ NOĆNE MORE: ‘Katastrofa, otpočetka ništa nije bilo normalno, ali s dvoje male djece nisam imala izbora’

‘PRIJETIO IM IZBACIVANJEM NA AUTOCESTI” Vozač Croatia Busa nam je htio naplatiti dodatno kartu bez obzira na rezervaciju”.

”Putovala sam prije par dana autobusom do Splita. U tih 45 minuta koliko je trajao taj kaos utrpavanja kofera i ljudi (više njih s kartama za isto mjesto) u dva busa koja su išla na istu destinaciju, šofer ovog mog busa se izvikao na desetak osoba, siktao otrov na još toliko, uspio rasplakati putnicu…”

”To je ruganje, a ne autobus. Nikad više neću iskoristiti usluge ove tvrtke”.

”Zašto im ne mogu dati nula zvjezdica? Putovali smo od Beča do Zagreba. Putovanje bi inače trebalo trajati od 8 ujutro do podne i trideset, ali mi smo došli tek u 18 sati. Autobus se pokvario sat i pol nakon Beča i čekali smo dva sata u zaustavnoj traci”.

”Najgora tvrtka ikad, vozači su nepristojni i uvijek kasne. I to ne kasne pola sata, kasne po dva sata. Skreću s puta, skupljaju prijatelje i obavljaju osobne poslove dok satima kasne. Nije ih briga za mušterije i viču na njih ako ih nešto upitaju”.

”Kad bih mogla dati nula zvjezdica, dala bih. Bježite, držite se dalje od ove užasne tvrtke. Ovo je bilo najgore prijevozničko iskustvo u mom životu”.

”Autobus između Dubrovnika i Kotora je kasnio, a vozač je bio iznimno nepristojan i urlao ‘raus’ i pokazivao prstima u ljude”.

”Izbjegavajte kao kugu, najgori noćni autobus ikad”

”Krenuli smo pola sata kasnije jer je autobus kasnio. Zbog toga smo došli u zagreb kasno i propustila sam autobus za Ljubljanu. Vozači su vikali i psovali tijekom čitave vožnje. Grijanje nije radilo’

”Prodali su vise karata nego sto ima mjesta pa su neki ljudi stajali, vozač neljubazan, sjedala u autobusu mokra (!?!), razbijeni nasloni tako da sjedalo ispred mene naslonom pritišće moja koljena, na autocesti su nas po noći i zimi natjerali da svi izadjemo iz autobusa te nas zajedno sa stvarima prekrcavali u druge autobuse tako da vozač ne bi morao skretati na naše odredište nego samo produžiti ravno tako da brzo dodje doma. Da smo ovce ne bi zaslužili takav tretman i takve nepristojne rijeci vozača. Grozno, nikada više”, opis je pojedinih iskustava putnika koji ne pamte po dobrom Croatia bus, a koji su objavili komentar na društvenoj mreži ili na Google Reviewsima.