Ministarstvo zdravstva odgovorno za bitno MANJE PLAĆE u sanitetskom prijevozu i za ŠTRAJK koji kreće sutra Ministarstvo zdravstva odgovorno za bitno MANJE PLAĆE u sanitetskom prijevozu i za ŠTRAJK koji kreće sutra
TweetEmailPrint U 2015. provedena je izvanredna kontrola od HZZO kojom je utvrđeno da se vozačima sanitetskog prijevoza plaća obračunavanepripadajućim koeficijentom od 0,951 umjesto 0,776, kazao... Ministarstvo zdravstva odgovorno za bitno MANJE PLAĆE u sanitetskom prijevozu i za ŠTRAJK koji kreće sutra


U 2015. provedena je izvanredna kontrola od HZZO kojom je utvrđeno da se vozačima sanitetskog prijevoza plaća obračunavanepripadajućim koeficijentom od 0,951 umjesto 0,776, kazao je pročelnik Jeleč te dodao da su temeljem toga dobili opomenu. ”Nakon toga, Nastavni zavod je počeo primjenjivati nove koeficijente. Od tada se generira nezadovoljstvo grupacije koja radi sanitetski.  Stoga pozivamo još jednom Ministarstvo zdravstva kao poslodavca da napravi korekciju i pokuša ispraviti postojeću anomaliju”, istaknuo je Jelač na press konferenciji

Nakon najave štrajka od strane djelatnika sanitetskog prijevoza Nastavnog zavoda za hitnu medicinu Grada Zagreba, u zgradi Gradske uprave održana je konferencija na kojoj su pročelnik Gradskog ureda za zdravstvo dr. med. Vjekoslav Jeleč i ravnatelj Nastavnog zavoda za hitnu medicinu GZ  prof. dr. sc. Žarko Rašić pojasnili cijeli kontekst.

Izmjenama zakona o zdravstvenoj zaštiti 2011. definirana je nova djelatnost sanitetskog prijevoza, koja se bavi prijevozom kroničnih bolesnika od njihovih domova do Ustanova, za razliku od Hitne službe koja se bavi najurgentnijim stanjima, rekao je pročelnik Vjekoslav Jeleč. Izmjenama i dopunama Zakona iz 2012. omogućeno je Zavodima za hitnu medicinu da obavljaju djelatnost sanitetskog prijevoza i koeficijenti su bili jednaki za te dvije djelatnosti. Stupanjem uredba o izmjenama i dopunama 2014., definirano je mjesto III kategorije kojim je snižen koeficijent medicinskim tehničarima sa 1.067 na 0.951 te vozačima djelatnosti sanitetskog prijevoza sa 0.951 na 0.776.

U prvom kolektivnom ugovoru napravljene su određene korekcije gdje su svima u hitnim službama dali 20 posto na uvjete rada što je dovelo do određenog mira. Moram istaknuti da je Upravno vijeće Nastavnog zavoda za hitnu medicinu 2014. godine na sastanku u Ministarstvu tražilo korekciju koeficijenata,  odnosno vraćanje na staro, ali nisu dobili suglasnost. U 2015. provedena je izvanredna kontrola od HZZO kojom je utvrđeno da se vozačima sanitetskog prijevoza plaća obračunava i isplaćuje nepripadajućim koeficijentom od 0,951 umjesto 0,776, kazao je pročelnik Jeleč te dodao da su temeljem toga dobili opomenu. Nakon toga, Nastavni zavod postupio je sukladno nalogu i zakonu te počeo primjenjivati nove koeficijente. Od tada se generira nezadovoljstvo grupacije koja radi sanitetski.  Stoga pozivamo još jednom Ministarstvo zdravstva kao poslodavca da napravi korekciju i pokuša ispraviti postojeću anomaliju.

Ravnatelj Žarko Rašić istaknuo je da moramo razlikovati tri djelatnosti Nastavnog zavoda a to su: hitna medicinska pomoć, sanitetski prijevoz i nastavna djelatnost. Nastavni zavod ima ugovor sa Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje za  69 timova hitne medicinske pomoći te 41 tim za sanitetski prijevoz. Što se tiče odgovornosti i uvjeta rada moram naglasiti da su uvećanja po tom osnovu apsolutno ista kako za djelatnike sanitetskog prijevoza tako i djelatnika hitne pomoći. Razlika postoji samo u koeficijentima koje određuje Vlada, a ne Nastavni zavod, kazao je ravnatelj te dodao da su u stalnom kontaktu s resornim ministarstvom i da rade na rješavanju problema. Unatoč najavljenom štrajku građani će dobiti zaštitu na koju imaju pravo.

Zahvaljujući Gradu Zagrebu Nastavni zavod je suvremena ustanova sa odličnim prostorima u kojima se pruža iznimno kvalitetna zdravstvena zaštita za sve građane Zagreba. U planu nam je nabava 70 novih vozila, a Prijedlog zaključka o davanju jamstva za kreditno zaduživanje Nastavnog zavoda za hitnu medicinu Grada Zagreba naći će se u četvrtak na dnevnom redu Sjednice Gradske skupštine. Nabavkom tih vozila imali bi kompletno opremljena vozila i postali bi ogledni centar za cijelu Hrvatsku. Od ukupno 70 vozila, 35 bi bilo namijenjeno su za hitnu medicinu, 20 za sanitetski prijevoz, a preostalih pet za prijevoz osoba s dijalizom i  osoba s invaliditetom, kazao je ravnatelj te dodao da u suradnji s Gradom Zagreb, Gradskim uredom za zdravstvo provode i projekt hitne na motociklima, koji u tri tima rade u periodu od 1. travnja do 1. listopada i koji je pokazao izvrsne rezultate.