‘Najveća afera u povijesti’ otkrivena još 2014., MEDIJI ŠUTJELI štiteći Zorana i Ivu! ‘Najveća afera u povijesti’ otkrivena još 2014., MEDIJI ŠUTJELI štiteći Zorana i Ivu!
Dok je skandal bio vruć, ni Jutarnji, ni Večernji, ni velike televizije nisu htjeli, ili nisu smjeli, razotkrivati aferu fiktivnog remonta skupih aviona. No,... ‘Najveća afera u povijesti’ otkrivena još 2014., MEDIJI ŠUTJELI štiteći Zorana i Ivu!

Dok je skandal bio vruć, ni Jutarnji, ni Večernji, ni velike televizije nisu htjeli, ili nisu smjeli, razotkrivati aferu fiktivnog remonta skupih aviona. No, čim se vlast promijenila i čim Kotromanović, Milanović, Lovrić i Josipović nisu više na pozicijama moći, Jutarnji i slični busaju se u prsa, hvaleći se ‘ekskluzivama’- starim dvije godine! Opet su se pokazali ‘hrabri’ tek kada je trebalo razvaliti bivšu vlast!

migoviMnogi se zadnjih dana čude i zgražaju nad objavom – tobože ekskluzivne – informacije Jutarnjeg lista da Vojna policija provodi veliku istragu o remontu hrvatskih borbenih zrakoplova MiG-21 u Ukrajini, zbog utvrđenih nepravilnosti te sumnje u korupciju: ‘EKSKLUZIVNO: Naši borbeni avioni su lažni! Vojna policija zbog velike prevare pokrenula detaljnu istragu!

U gore citiranom tekstu Jutarnjeg lista tvrdi se da su kriminalisti Vojne policije dosad utvrdili da su na zrakoplovima koje je Hrvatska zaprimila od Ukrajine “prekucani” serijski brojevi, koji ne odgovaraju dokumentaciji zrakoplova ni brojevima koji su navedeni u ugovoru o remontu, kao i da ugrađeni dijelovi zrakoplova ne odgovaraju pratećoj dokumentaciji. List navodi, pojednostavljeno rečeno, da su avioni sastavljeni od dijelova nađenih na smeću u raznim dijelovima svijeta: od Alžira do Rusije…

No, Jutarnji ne piše da je sve to što oni nazivaju velikom ekskluzivom i najvećom aferom u povijesti Hrvatske vojske, bilo do u najsitnijeg detalja poznato i objavljeno i prije godinu i pol dana. Aferu je otvorio novinar Gordan Malić u emisiji Svjedok Gordana Malića na Osječkoj TV, a sve nove detalje kasnije je donosio u to vrijeme pokrenuti news portal direktno.hr.

Gotovo svi bitni detalji ovih dana pompozno ‘razvaljivane’ afere poznati su, dakle, od rujna 2014. godine, što znači da ne može biti riječ o ekskluzivnoj priči. No, to je manje važno. Važnije je da i ovaj slučaj još jednom razobličuje mehanizam djelovanja ‘velikih’ hrvatskih medija, dakle medija uz pomoć kojih se većina hrvatskih građana informira o hrvatskoj i svjetskoj zbilji, ni ne sluteći da im ‘veliki’ mediji uglavnom skrivaju pravu istinu.

Jer dok je skandal – koji doista teško optužuje bivšeg ministra obrane Kotromanovića, načelnika Glavnog stožera Hrvatske vojske Dragu Lovrića, pa i cijelu Vladu Zorana Milanovića te tadašnjeg predsjednika Ivu Josipovića – bio vruć i u novinarskom smislu doista velik i potentan – tada ni Jutarnji, ni Večernji, ni velike televizije nisu htjeli, ili nisu smjeli, razotkrivati ovu bez sumnje veliku aferu (oštrica je mogla naškoditi vladajućoj kasti, mediji su stoga skočili pod stol, zavezavši oči i začepivši uši…).

No, čim se vlast promijenila i čim ni Kotromanović, ni Milanović, ni Lovrić, ni Josipović nisu više na pozicijama moći, Jutarnji i slični se busaju u prsa, hvaleći se ‘ekskluzivama’- starim dvije godine!

Režimski mediji opet su se, dakle, pokazali ‘hrabri’ tek kada je trebalo razvaliti bivšu vlast!

Bravo za ‘odvažne’ novinare i urednike Jutarnjeg i ostalih ‘velikih’ hrvatskih medija!

A da je priča – koju ovih dana serviraju kao vruću ekskluzivu – u stvari prastara i odavno obrađena tema, zbog koje su Vojna policija, USKOK, DORH i tajne službe morale reagirati još potkraj ljeta 2014. godine, potvrđuje i tekst: ‘Popravak u Ukrajini bio je fiktivan. Gdje je završio proračunski novac?‘ objavljen 30. rujna 2014. godine na portalu direktno.hr.

Tada objavljena priča sadrži, naime, sve bitne informacije koje je ovih dana nanovo objavio Jutarnji list, kao svoju ‘ekskluzivu’?! Evo teksta, pa prosudite:

‘Zabrinjavajuće tvrdnje izrečene u nedavno prikazanoj emisije ‘Svjedok’ Osječke TV prema kojima se može zaključiti da nedavno ‘remontirani’ MIG-ovi Hrvatske vojske učestalo padaju jer na skupo plaćenom ‘remontu’ u Ukrajini nisu uopće popravljani, ponovno na najdramatičniji mogući način otvara pitanje korupcije u Oružanim snagama, ali i ugrožavanja nacionalne sigurnosti RH.

Mehaničar koji je radio u Ukrajini, a s kojim je Gordan Malić, urednik i voditelj ‘Svjedoka’, razgovarao tijekom nedjeljne emisije decidirano tvrdi, da podsjetimo, kako se po svim detaljima vidi da borbeni zrakoplovi nisu uopće remontirani (ugrađeni su stari dijelovi, hidraulika ne radi, gorivo curi, stajni trap se ne izvlači, motori se pale u zraku…).

Neispravni avioni imaju urednu dokumentaciju?

No, unatoč katastrofalnom stanju, ti zrakoplovi, prema navodima svjedoka, imaju urednu dokumentaciju kao da je remont izveden po svim pravilima struke. I što je najgore, hrvatski građani su za posao koji nije napravljen kako treba platili čak 80 milijuna kuna! Toliko je, naime, stajao ‘remont’ postojećih zrakoplova (usput je Hrvatska kupila i pet polovnih MIG-ova koje jemenska vlada prije desetak godina nije htjela preuzeti od Ukrajine jer nisu bili zadovoljni obavljenim poslom).

Tko je i zbog čega potpisao spornu dokumentaciju nakon neurađenog posla, krade li se na veliko u sustavu održavanja MORH-a i znači li to da je vrlo ozbiljno ugrožena nacionalna sigurnost RH, upitali smo analitičare i dobre poznavatelja stanja u Oružanim snagama RH.

Petričić: U trgovini oružjem uvijek je prisutna korupcija

„Nabavka oružja u Hrvatskoj uvijek je ista priča još od Domovinskog rata. Valja znati da su u trgovini i remontu oružja uvijek velike provizije i zarade zbog čega, između ostalog, ni jedan posao s oružjem u Hrvatskoj do danas nije bio transparentan. Sjetimo se samo afere Kamioni, Patrije, netransparentnog izvoza oružja, MIG-ova… Jasno je da je u svakom od tih poslova netko uzeo veliku proviziju, a do sada je procesuiran jedino bivši ministar Rončević i to zato jer se zakačio s predsjednikom Mesićem, a ne jer bi jedino on bio umiješan u te radnje“, ističe Darko Petričić, politolog i publicist koji je napisao dvije knjige o korupciji u Hrvatskoj i s kojim smo razgovarali uoči njegovog sudjelovanja u zagrebačkoj promociji knjige ‘Prikrivanje’ dvojice slovenskih autora koji iznose nepoznate detalje o sprečavanju istraga o švercu oružjem iz Slovenije u ratovima na području bivše Jugoslavije.

„Istraga oko korupcije pri nabavi Patrijinih oklopnih vozila stala je, očito, jer je politički vrh koji je tada bio upetljan u malverzacije i danas dosta moćan. Zato rade opstrukciju istrage“, dodaje Petričić, koji je ranije izjavio da ima saznanja prema kojima je otac unuka Stjepana Mesića bio ‘blagajnik’ u tom poslu i koji je umjesto bivšeg predsjednika primao novac u ovom, ali i u drugim sličnim slučajevima.

„Vjerojatno je točno da Mesić nije primio mito izravno na svoj račun. Nitko ozbiljan takvo što ni ne očekuje. No i primanje mita preko posrednika također je kazneno djelo“, zaključuje Darko Petričić.

Domazet: Od korupcije je veći problem namjerno uništavanje vojske

Bivši načelnik Glavnog stožera Hrvatske vojske, geostrateg i analitičar Davor Domazet Lošo osvrnuo se, pak, na sustavno urušavanje i uništavanje Oružanih snaga Republike Hrvatske. On tvrdi, naime, da korupcija nije najveći problem u aferama ‘MIG-ovi’ i’ Patrija’, već je to, prema njegovu mišljenju, svjesna namjera da se uništi pobjednička Hrvatska vojska.

„Da bismo shvatili pozadinu ovoga što se danas događa s MIG-ovima, trebamo se vratiti u 2000. godinu kada je započelo plansko i sustavno uništavanje Hrvatske vojske. Tijekom 1999. godine tadašnji ministar obrane Miljavac i ja, koji sam bio načelnik Glavnog stožera HV-a, završavali smo pregovore s Izraelom oko cjelokupne obnove MIG-ova, dakle oko ugrađivanja posve nove tehnologije u te zrakoplove. Bilo je dogovoreno da se prvi zrakoplov opremi u Izraelu, a nakon toga je Zrakoplovni remontni zavod u Velikoj Gorici trebao raditi remont ostalih MIG-ova, nakon čega bi taj posao mogao raditi i za druge zemlje. No, dolaskom Joze Radoša na mjesto ministra obrane i mojom smjenom s mjesta načelnika Glavnog stožera, sve to je otkazano, a remontni zavod je kasnije ugašen. Zrakoplovstvo se od tada sustavno uništava – bilo otpuštanjem najboljih pilota – bilo nebrigom za borbene zrakoplove“, tvrdi admiral Domazet.

Pojašnjava potom da su odgovorni lani ipak nešto morali poduzeti, jer je zbog neupotrebljivih zrakoplova došlo u pitanje i nadziranje zračnog prostora Hrvatske.

Oklopni transporteri “Patria” sve do danas neupotrebljivi

„Mogli su nadzor neba prepustiti Italiji ili Mađarskoj, što bi, obzirom na povijesne odnose s tim zemljama, bila prava katastrofa za pobjednika u nedavnom ratu. Stoga su odlučili remontirati postojeće MIG-ove. Zastrašujuće je da su remont dali državi koja nije u NATO-u, odnosno, državi koja je pod kontrolom Rusije. Zbog toga su dužnosnici SAD-a, siguran sam, očitali lekciju i hrvatskom predsjedniku i premijeru. Donijete su, dakle, potpuno krive strateške odluke, a to sigurno nije plod neznanja, već namjere. Korupcija je došla usput, što znači da je glavni uzrok svih afera koje se vežu uz hrvatske Oružane snage namjera da se pobjednička vojska baci na koljena. Tko to radi? Pa Jugoslaveni koji vladaju Hrvatskom i koji namjerno uništavaju hrvatski pobjednički duh, a sve u funkciji britanske politike. Činili su to i Račan i Mesić i Sanader, a danas istu politiku vode i Milanović te predsjednik Josipović“, kategorički tvrdi Davor Domazet.

Podsjeća potom i na činjenicu da su oklopni transporteri Patrije, oko čije kupovine se još vodi istraga, danas također neupotrebljivi, baš kao što su neupotrebljivi i nedavno ‘remontirani’ MIG-ovi te helikopteri i druga vojna tehnika.

„U riječkom Torpedu u ratu smo izrađivali bolje oklopnjake od ovih koje smo 2007. skupo platili. Zbog sustavnog uništavanja svih segmenata Hrvatske vojske, gotovo ništa danas nije u funkciji. Ispravne su samo puške i topništvo“, dramatičnim zaključkom analizu stanja Oružanih snaga RH, završava admiral Domazet’, u tekstu objavljenom na portalu direktno.hr, krajem rujna 2014. godine.

 

Komentari