ODLAZI čovjek odgovoran za strahovladu, smrt ljudi, teror, malverzacije na HRT-u?! ODLAZI čovjek odgovoran za strahovladu, smrt ljudi, teror, malverzacije na HRT-u?!
Iako se prva sjednica Vlade očekuje za tri tjedna, već sada se očekuju smjene čelnih ljudi državnih i javnih poduzeća, posebice Gorana Radmana, ravnatelja... ODLAZI čovjek odgovoran za strahovladu, smrt ljudi, teror, malverzacije na HRT-u?!

Iako se prva sjednica Vlade očekuje za tri tjedna, već sada se očekuju smjene čelnih ljudi državnih i javnih poduzeća, posebice Gorana Radmana, ravnatelja HRT-a. Strahovlada koju je uveo, brojne malverzacije u radu, donošenje protuustavnih poslovnika i Etičkoga kodeksa, nezakoniti otkazi pa čak i smrt nekoliko ljudi – sve je to skandalozno naslijeđe prvoga čovjeka HRT-a, ističu izvori s Prisavlja

radman goranDolaskom Gorana Radmana 2012-e na mjesto glavnog ravnatelja HRT-a, prije svega zahvaljujući lobiranju tadašnjega predsjednika Ive Josipovića, državna dalekovidnica prošla je četiri najmračnije godine nepotizma, kriminala, zatiranja temeljnih postulata novinarstva pa čak i UDBA-ških omazdi, kojih se nisu nadali ni najzlosutniji proroci sudbine državne radiotelevizije, tvrde brojni insideri s HRT-a.

Radman je uspio u potpunosti uništiti i posljednji trag neovisnog novinarstva, smijenivši preko noći više od 50 urednika, a sve informativne emisije napunio kadrovima odanima SDP-u i partiji, kao i njemu osobno. No, njegove bolesne politike, ističu mnogi na HTV-i, nisu bili pošteđeni ni ljudi zahvaljujući kojima je došao na mjesto ravnatelja, poput Elizabete Gojan i Domagoja Novokmeta, koji su smijenjeni s mjesta urednika Informativnoga programa i koji su dobili otkaz na televiziji. Uz plejadu onih koji su, kako se priča na Prisavlju, navodno molili Josipovića da se upravo Radmana vrati na televiziju – poput Maje Sever, Sanje Mikleušević Pavić, Lele Knežević i Roberta Zubera – svi su vrlo brzo nakon njegova dolaska ušutkani širenjem straha od gubitka vlastitih radnih mjesta. Čak ni aktualna predsjednica ogranka HND-a pri HTV-u i urednica središnjeg Dnevnika Sanja Mikleušević Pavić više nema nikakvih primjedbi na njegov rad, a do sada se nije skoro niti jednom oglasila u medijima vezano za brojne otkaze koje je podijelio njezinim kolegama, saznajemo na Prisavlju.

No, krenimo redom… Bivši izvršni sekretar Centralnog Komiteta sa samo 30 godina postao je direktor Radio-televizije Zagreb, prije svega zahvaljujući odličnim pedigreom u partiji i obitelji (otac mu je bio oficir JNA), a s prvim danima neovisnosti pometen je s Prisavlja od strane novoizabranog rukovodstva, uz opasku da je riječ o posljednjem nositelju Titove štafete. Iako je već tada diplomirao na Fakultetu političkih znanosti i završio postdiplomski studij međunarodnih odnosa, profesionalno se nastavio usavršavati nakon odlaska s RTV Zagreb. Za nekoliko godina uspijeva postati generalni direktor Microsofta za jugoistočnu Europu, a paralelno s tim vodi hotel na Bledu, koji je kupio tijekom privatizacije ispod cijene i pod sumnjivim okolnostima. Upravo će neprijavljivanje tako vrijedne imovine u imovinsku karticu biti prvi veći skandal koji ga je pogodio dolaskom na HRT, a Radman se pravdao kako nije državni dužnosnik pa imovinsku karticu nije trebao ni predavati. Iako je kasnije morao platiti kaznu od 15. 000 kuna zbog nepredavanja imovinske kartice, ta je afera, kao i cijeli slučaj oko sumnjive kupovine partijske imovine u Sloveniji brzo stavljena pod tepih. Odnosno, afera vezanih uz Gorana Radmana je bilo toliko u posljednje četiri godine, da je ova brzo zaboravljena.

Novi zakon o HRT-u i Etički kodeks

Kako bi uveo strahovladu i osigurao apsolutnu poslušnost vladajućoj stranci, Radman je prvo inzistirao na izmjeni Zakona o HRT-u, kako bi uopće mogao doći na vlast. Tako je dopunama Zakona novog ravnatelja birao direktno Sabor i time po prvi puta dao legitimitet isključivo političkoj odluci o odabiru prvog čovjeka Prisavlja. Ubrzo nakon dolaska na HRT dovodi Borisa Sruka, čovjeka od osobnog povjerenja, koji je radio u Medikolu i bez kojeg ne bi uspio napraviti sve što je zacrtao. Doveo je i vjenčanog kuma Željka Rogošića za urednika HTV-a, no istoga je morao smijeniti zbog lažirane biografije koju je predao. Kasnije se pravdao kako nije bio vjenčani kum Rogošiću nego samo svjedok na vjenčanju, pa ga i danas po prisavskim hodnicima zovu svjedokom. Svi zajedno izrađuju novi Etički kodeks, kojeg se ne bi posramila ni Sjeverna Koreja, a sve kako bi se ušutkali brojni nezadovoljnici u kući, ponajprije novinari i urednici koji su preko noći smijenjeni i ostavljeni u redakciji bez ikakvih radnih zadataka.

Prva žrtva njegove diktature bila je Marina Pavičić, koja je dala izjavu za portal Index o samoubojstvu svoje prijateljice Snježane Abdurahmanović, potvrdivši da se raznijela bombom na grobu svoga oca upravo zahvaljujući mobbingu na radnom mjestu. Radman joj je uručio otkaz jer prema novom Etičkom kodeksu, nije imala pravo davati izjave bez suglasnosti kuće. Da nešto ozbiljno ne štima, moglo se naslutiti i iz riječi bivše djelatnice interne revizije Marine Pavičić, koja je u spomenutom intervjuu ustvrdila kako se Snježana ubila zbog svakodnevnog maltretiranja Borisa Sruka.

Upravo u isto vrijeme otkriva se kako je Radman vlasnik i direktor tvrtke Nautar te član Nadzornog odbora Hypo Alpe Adria Banka i Atlantic grupe. Sukob interesa dokazao mu je i Upravni sud prije nekoliko mjeseci, no Radmana to nije pretjerano zabrinulo. Te iste godine, 2013-e, povećava si plaću na 42.000 brutto, usprkos odluci Vlade da plaće u državnim tvrtkama ne iznose više od 16.800 kuna. Javnost je mjesecima pratila njegovo odbijanje davanja informacija o plaćama čelnih ljudi u kući, a čak ga ni Sabor nije uspio natjerati da im otkrije koliko mjesečno koštaju njegovi manageri. Djelomično je udovoljio njihovom zahtjevu u posprdnom dopisu u kojem je ustvrdio kako mu je prosječna plaća 17.800 kuna, iako je Upravni sud prije nekoliko mjeseci potvrdio suprotno.

Druga žrtva njegove omazde bila je Karolina Vidović Krišto, koja je kreativnom osoblju uputila interni dopis o novom Etičkom kodesku, smatrajući istim nedopustivi za jednu demokratsku zemlju i ljude koji se bave javnim poslom a nemaju mogućnost izreći svoje mišljenje. Iako poznavatelji situacije tvrde kako joj je Radman otkaz htio dati nakon što je razotkrila autore spornog Građanskog odgoja, ovo je, tvrde, bila kap koja je prelila čašu. Uručio joj je izvanredni otkaz, a spor protiv HRT-a dobila je prošli mjesec. Danas besposleno sjedi na Prisavlju bez i jednog ozbiljnijeg radnog zadatka.

Dugačak je popis svih Radmanovih žrtava

Sljedeće su na redu bile Elizabeta Gojan i Hloverka Novak Srzić. Iako je više od 70 urednika na televiziji zahtjevalo smjenu Elizabete Gojan zbog sramotno vođenje emisije inauguracije predsjednice Kolinde Grabar Kitarović, Radman im je otkaze uručio jer su neovlašteno davale izjave po portalima, blateći jedna drugu, Gojanica Srzićku zbog prikupljanja potpisa za peticiju, a ova zbog otvorenog animoziteta prema novoizabranoj predsjednici. Koliko je Radman isključiv potvrđuje i činjenica da zbog aktivnosti oko referenduma brojnih urednika u Informativnom programu nije ni trepnuo, iako su brojna poznata lica, kako tvrde naši izvor, poput Danijele Trbović, Petra Štefanića, Maje Sever i Aleksandra Stankovića otvoreno navijala protiv referenduma na kojem se odlučivalo je li potrebno u Ustav staviti definiciju da je brak zajednica muškarca i žena.

Sljedeća na redu bila je Helena Krmpotić, a njezin otkaz je zapravo najšokantiji. U četiri godine vladanja Radman joj je uručio četiri opomene pred otkaz, a tek se nedavno doznalo kako je pravi razlog maltretiranja, po svemu sudeći, ležao u činjenici da joj je otac, Ivan Krmpotić, svjedok na suđenju u Minhenu! Iako se dugi niz godina u kuloarima šuškalo kako je Radman Udbin kadar, upravo je to potvrdio i sam Krmpotić (prvi nekomunistički šef Službe državne sigurnosti u samostalnoj Hrvatskoj) u otvorenom pismu upućenom glavnom ravnatelju u srpnju ove godine, u kojem je Radmana optužio da štiti svoje bivše šefove Josipa Perkovića i Zdravka Mustača. Prema neslužbenim informacijama, Helena Krmpotić podigla je i kaznenu prijavu ne samo hrvatskoj nego i njemačkoj državi zbog utjecaja na svjedoke, pa bi njezin otkaz mogao imati i sudski epilog za Gorana Radmana.izjava o radmanu

Prerana smrt bivšeg saborskog zastupnika i mentora na televiziji Ive Lončara također se povezuje s Goranom Radmanom. Pokojni Lončar dobio je, kažu, upozorenje pred otkaz zbog parkirnog mjesta, a nakon što mu ga je osobno uručila Pravna služba, došao je doma i umro. Godinama je sjedio besposlen na radnom mjestu, iako je dugi niz godina uređivao jednu od najgledanijih televizijskih emisija Plodovi zemlje. Na njegov posljednji ispraćaj došlo je više od tri tisuće ljude, a svi zaposlenici državne televizije optuživali su upravo Radmana za njegovu smrt. Nitko iz ravnateljstva se na Mirogoju nije pojavio.

Odužio se Josipoviću štetnim ugovorom sa ZAMP-om!

Odanost predsjedniku na odlasku, Radman je pokazao potpisavši štetan ugovor za HRT sa ZAMP-om, obvezujući se unaprijed isplaćivati naknade za autorska prava u iduće četiri godine. Radman tu nije stao – potpisao je još jedan štetan ugovor koji je HRT stajao nevjerojatnih 1,1 milijardu kuna. Riječ je o banalno niskim cijenama za HRT-ova prava s kabelskim operaterima koje se isplaćuju preko ZAMP-a. Zbog spomenutog su dvojica bivših članova Nadzornoga Odbora HRT-a Dražen Rajković i Mate Radeljić podigla kaznenu prijavu protiv Gorana Radmana, budući da je riječ o iznosu de facto jednogodišnjeg prihoda od TV-pretplate.

Iako u lošim odnosima s bivšim premijerom Zoranom Milanovićem, Goran Radman ostaje na mjestu glavnog ravnatelja, ponajprije zahvaljujući Saši Runjiću, glavnom uredniku televizije i Lamiji Alečković, urednici IMS-a, koji, navodno, s Milanovićevim članovima Vlade gaje odlične odnose. Upravo je spomenuti dvojac, prema tvrdnjama insajdera s HTV-a, odradio lavovski dio posla za predsjedničke izbore u korist tadašnjeg predsjednika Ive Josipovića, a cenzura koju su provodili na svim televizijskim kanalima kulminirala je summitom NATO-a u Cardiffu, kada je današnja predsjednica izbačena iz svih kadrova priloga u središnjem Dnevniku, pa tako i onima na kojima se nalazi s aktualnim predsjednikom SAD-a Barrackom Obamom!

Iako je Josipović izbore izgubio, dvojac Runjić-Alečković uspio je, kažu naši izvori, uvjeriti većinu Milanovićevih ministara kako im se isto neće dogoditi i prije parlamentarnih izbora. Dali su im odrješene ruke za provođenje najprljavije kampanje do sada u povijesti zemlje, pa su tako oni sami odlučivali koga će zvati na izborna sučeljavanja, iako Zakon o državnoj televiziji predviđa jednak tretman svim političkim strankama. Tako su odlučili, na temelju aljkavih i nevjerodostojnih, a neki kažu i nepostojećih anketa, kako na sučeljavanja neće zvati ni članove Živog zida, ni HRAST-a. a nakon medijskih napada objasnili su kako su uvjereni da isti neće prijeći ni izborni prag. Cijeli skandal završen je tako da državna televizija po prvi puta nije emitirala niti priloge, niti je ugoštila kandidate s izbornih lista!

Hoće li zbog toga biti kažnjeni, još uvijek nije poznato.

Iako je koalicija Hrvatska raste izgubila izbore, većina čelnih ljudi na HRT-u bila je uvjerena kako će se dogovoriti s MOST-om oko podjele fotelja a sve kako bi ostali na vlasti. Zapravo je jedino državna televizija bila vrlo umjerena u napadima na članove MOST-a, dobivši jasne naputke s Iblerova trga da ih se ne dira i ne razvlači po medijima. A kada je bilo jasno kako od dogovora nema ništa, za omazdu su odbili emitirati uživo obraćanje predsjednika HDZ-a Tomislava Karamarka i MOST-ovca Bože Petrova iz hotela Sheraton, tijekom kojeg su objavili kako je novi mandatar Vlade Tihomir Orešković.

Prema našim informacijama, očekuje se da će Goran Radman biti smijenjen s mjesta glavnog ravnatelja već na prvoj sjednici Vlade, a najkasnije za tri tjedna. Prema postojećem Zakonu, na mjesto v.d. ravnatelja doći će netko iz kuće, pa se već sada spekulira o imenima. Jedan od najavljivanih kandidata je Jozo Barišić, urednik u Informativnom programu, koji je također bio ‘pometen’ dolaskom Radmana na HRT. Spominje se još i Mario Raguž, urednik Religijskog programa te Ivo Kujundžić, urednik i bivši veleposlanik RH u Skopju.

 

Komentari