Zagreb već 10 godina bez žičare: Švaljek najavila gradnju od tramvajskog okretišta Zagreb već 10 godina bez žičare: Švaljek najavila gradnju od tramvajskog okretišta
TweetEmailPrint Ako znamo da svake godine proračun Grada Zagreba iznosi oko 7 milijardi kuna, onda je to iznos otprilike za 50 žičara u jednoj... Zagreb već 10 godina bez žičare: Švaljek najavila gradnju od tramvajskog okretišta


Ako znamo da svake godine proračun Grada Zagreba iznosi oko 7 milijardi kuna, onda je to iznos otprilike za 50 žičara u jednoj godini. Ili, u tom desetogodišnjem razdoblju proračuni su bili dovoljni za 500 žičara. Očito možemo reći da ovaj projekt naprosto nije imao prioritet ove gradske vlasti”, poručila je Sandra Švaljek

Sandra Švaljek je na okretištu tramvaja podno Sljemena novinarima rekla kako bi upravo na tom okretištu tramvaja broj 15 (Dolje) trebala biti donja stanica nove sljemenske žičare. Napomenula je kako će se u 2017. navršiti deset godina od kada je gradonačelnik Milan Bandić “oduzeo” žičaru Zagrepčanima, a dugo najavljivani projekt gradnje nove žičare nikad nije realizirao.

Rekla je kako će u predizborne svrhe vjerojatno biti najava realizacije tog projekta, možda čak i vizualnih prikaza nove žičare, iako u nacrtu gradskog proračuna nisu predviđena sredstva za njegovu realizaciju, odnosno predviđen je milijun kuna, iznos kojim se ne može financirati ni projektna dokumentacija.

No, uvjerena je Švaljek, financijski razlozi nisu uzrok što u deset godina nije realiziran projekt sljemenske žičare, koji bi po stručnjacima koštao oko 150 milijuna kuna. “Ako znamo da svake godine proračun Grada Zagreba iznosi oko 7 milijardi kuna, onda je to iznos otprilike za 50 žičara u jednoj godini. Ili, u tom desetogodišnjem razdoblju proračuni su bili dovoljni za 500 žičara. Očito možemo reći da ovaj projekt naprosto nije imao prioritet ove gradske vlasti”, poručila je.

Istaknula je važnost žičare s aspekta zaštite okoliša, budući da procjene govore o oko 63.000 motornih vozila koja godišnje stižu u Park prirode Medvednica te tako onečišćuju okoliš i ugrožavaju bioraznolikost, a važna je i za turizam te omogućava sport i rekreaciju.

Švaljek tvrdi da se na projektu sljemenske žičare ne radi dovoljno posvećeno i sustavno, iako postoji idejno rješenje za tehnički aspekt izgradnje, ali su mnoga druga pitanja ostala neriješena – nije gotova prostorno-planska dokumentacije za vršnu zonu Medvednice, gdje bi trebala biti gornja stanica žičare, treba izraditi Urbanistički plan uređenja, bez kojega se ne može izdati niti lokacijska dozvola. Nije napravljeno ni kvalitetno arhitektonsko rješenje za oblikovanje četiri objekata na trasi, nisu riješeni imovinsko-pravni odnosi duž cijele trase kojom bi išla žičara, itd..

Nužnom smatra i izradu master plana turističkog razvoja Sljemena jer, ističe, nije dovoljno izgraditi žičaru ako na Medvednici nema dovoljno adekvatnih sadržaja. Stoga bitnim drži da se Zagrepčane, a posebice stanovnike tog dijela grada informira i uključi u pripremu projekta, kako bi bio uspješan i na zadovoljstvo cijele šire zajednice.

Sandra Švaljek ističe kako ima prilično jasnu sliku što treba napraviti na izgradnji nove žičare, pa stoga Zagrepčanima može obećati da će izgradnja žičare biti jedan od njezinih prvih poteza ako postane gradonačelnica.