”Izjava prof. Dolović o ‘svetim bubamarama’ neprihvatljiva je i stigmatizirajuća za djecu i njihove obitelji” ”Izjava prof. Dolović o ‘svetim bubamarama’ neprihvatljiva je i stigmatizirajuća za djecu i njihove obitelji”
TweetEmailPrint ”Ne umanjujući i ne osporavajući u stručnost prof. Dolović, ovim putem osuđujemo izjavu u članku: ‘Ne vidim razlog zašto bi se to dijete... ”Izjava prof. Dolović o ‘svetim bubamarama’ neprihvatljiva je i stigmatizirajuća za djecu i njihove obitelji”


”Ne umanjujući i ne osporavajući u stručnost prof. Dolović, ovim putem osuđujemo
izjavu u članku: ‘Ne vidim razlog zašto bi se to dijete šetalo hodnicima, igralo u „senzornom kutku“, ne trebalo raditi ništa jer nije naučeno raditi nešto i imalo privilegije „svete bubamare“ dok sve to gledaju druga djeca koja nemaju te privilegije. Tako ne možemo očekivati prihvaćanje neurorazličitosti”, navodi Udruga Sjena u reagiranju

Na razgovor s profesoricom Natašom Dolović, edukacijskom rehabilitatoricom, objavljen 20. listopada 2021. na portalu Promise.hr u tekstu pod naslovom „Kada roditelj uvidi da nešto nije u redu s razvojem djeteta, pedijatar mu kaže da pričeka; to je krivo!“, reagirala je Udruga Sjena:

”Ne umanjujući i ne osporavajući u stručnost prof. Dolović, ovim putem osuđujemo
izjavu u članku :„ Ne vidim razlog zašto bi se to dijete šetalo hodnicima, igralo u „senzornom kutku“, ne trebalo raditi
ništa jer nije naučeno raditi nešto i imalo privilegije „svete bubamare“ dok sve to gledaju druga djeca koja nemaju te privilegije. Tako ne možemo očekivati prihvaćanje neurorazličitosti!“
Navedena izjava šalje javnosti neprihvatljivu poruku da su elementi prilagodbe okoline i postupaka za djecu s teškoćama privilegija. Da izazovi djece iz spektra autizma proizlaze iz nerada, neučenja pritom ih nazivajući „svetim bubamarama“ , što god to značilo neprihvatljivo je i stigmatizirajuće, krajnje uvredljivo kako za djecu tako i za njihove obitelji.
Ističemo kako invaliditet i izazovi koji proizlaze iz invaliditeta nisu privilegija. Također, ističemo i podsjećamo prof Dolović kako postoji širok spektar prilagodbi koje koriste osobe s invaliditetom u svakodnevnom životu kako bi mogli u ravnopravno sudjelovati u aktivnostima života.
Primjerice, veliki broj osoba s invaliditetom koristi invalidska kolica kako bi se mogli kretati, takva vrsta invaliditeta je vidljiva ali postoje i osobe koje imaju izazove koji nisu odmah vidljivi primjerice teškoće senzorne integracije i te osobe trebaju dobiti „mirni kutak“ kako bi odmorili oči od svih vizualnih informacija. Vrlo jednostavno , to je razumna prilagodba, a nikako ne privilegija.

Prihvaćanje neurorazličitosti predstavlja upravo prihvaćanje izazova koje djeca s teškoćama imaju ali i osiguravanje prilagodbe okoline i postupaka tamo gdje je potrebno i na način kako je potrebno”, stoji u reagiranju Udruge Sjena.

Cijeli razgovor s profesoricom Natašom Dolović možete pročitati OVDJE.

FOTO: Screenshot videosnimke; preslika s Promise.hr

Kada roditelj uvidi da nešto nije u redu s razvojem djeteta, pedijatar mu kaže da pričeka; to je KRIVO!