Kako nas varaju: Isti Ariel prašak kod nas gotovo dvostruko skuplji nego u Njemačkoj! Kako nas varaju: Isti Ariel prašak kod nas gotovo dvostruko skuplji nego u Njemačkoj!
TweetEmailPrint ”Ako smo na „jedinstvenom tržištu EU i imamo zajedničku valutu“, onda je logično da se cijena formira barem približno isto, posebice zato jer... Kako nas varaju: Isti Ariel prašak kod nas gotovo dvostruko skuplji nego u Njemačkoj!


”Ako smo na „jedinstvenom tržištu EU i imamo zajedničku valutu“, onda je logično da se cijena formira barem približno isto, posebice zato jer smo i kupovno slabiji od Nijemaca. Ali, u Kauflandu očito tako ne misle. Jedno je njemačko tržište i njemački potrošač kojeg se nitko ne usuđuje pogledati krivo, a kamoli ga praviti budalom, a drugo je hrvatski potrošač koji misli da ga Kaufland jako voli i cijeni”, primjećuje inicijativa Halo, inspektore

Isti prašak za pranje rublja Ariel u Kauflandu u Njemačkoj je puno jeftiniji od onoga u Hrvatskoj, upozorili su iz inicijative Halo, inspektore. U Njemačkoj se prašak prodaje po cijeni od 18,49 eura za 80 pranja, dok kod nas u istoj trgovini Ariel za 70 pranja (dakle za 10 pranja manje!) stoji čak 30,79 eura.

Prenosimo njihovu objavu:

”U Freisingu, kod Minhena, u tamošnjem Kauflandu prodaje se Ariel detergent za pranje rublja po cijeni od 18,49 eura za 80 pranja, dok se u isto vrijeme u Hrvatskoj u Zagrebu se u tom istom lancu Ariel za 70 pranja u tzv. XXXL pakiranju (!) prodaje po 30,79 eura. Dakle, u Hrvatskoj je taj detergent skuplji za više od 60 posto!
Uz to, ispada kako je cijena jednog pranja u Njemačkoj samo 0,23 € , a u Hrvatskoj O,44 € s time da je tamo Ariel u pakiranju za 80 pranja, a u Hrvatskoj za 70. Kada bi po toj “njemačkoj” cijeni dobili Ariel za 70 pranja, u Hrvatskoj bi to bilo 0,26 € po pranju, što je i dalje prihvatljivo.

‘Nijemce se ne usuđuju se praviti budalom’

Ali, ne! Jedno je njemačko tržište i njemački potrošač kojeg se nitko ne usuđuje pogledati krivo, a kamoli ga praviti budalom, a drugo je hrvatski potrošač koji misli da ga Kaufland jako voli i cijeni. Kao i drugi inozemni trgovački lanci koji posluju u Hrvatskoj i drugim zemljama EU, ali imaju različite (uglavnom više) cijene za hrvatske potrošače.
Ako smo na „jedinstvenom tržištu EU i imamo zajedničku valutu“, onda je sasvim logično da se cijena formira barem približno isto, posebice zato jer smo i kupovno slabiji od Nijemaca.
Ali, to u Kauflandu očito tako ne misle.

Morat će korigirati poslovanje

Konačno, zašto i bi. Kaufland je 2023. godine u svojih 48 trgovina u više od 30 gradova imao prihod od 738,3 milijuna eura (što je rast od 14 %) i dobit od 12,2 milijuna eura (rast od 37,5 %). K tome, Kaufland je, uz Lidl, dio velike njemačke grupacije Schwarz koja ukupno ima 575 tisuća zaposlenika, posluje u 32 zemlje, a u 2023. godini je prihod od prodaje dosegao 167,2 milijarde eura (rast u odnosu na 2022. godinu od 8,5 %).
Istovremeno, Lidl je imao prihod od 125,5 milijardi eura (rast 9,4 %), a Kaufland 34,2 milijarde eura (rast 7,8 %). Dakle. Imaju vrlo moćnu financijsku „zaleđinu“, ali i prostora za korekcije cijena i odnosa prema hrvatskim potrošačima.
Kako bilo, dolazi vrijeme u kojem i Kaufland mora modificirati svoje poslovanje i odnos prema hrvatskim potrošačima (vjerujte znamo što pričamo)”, stoji u objavi na iznimno posjećenoj te utjecajnoj FB stranici Halo, inspektore.
FOTO: Preslike s FB stranice Halo, inspektore