Petak 13 u znaku Modrobradog Petak 13 u znaku Modrobradog
NOVI BALET U ZAGREBAČKOM HNK

Petak 13 u znaku Modrobradog

Kultura 1. studenoga 2015. Promise.hr

TweetEmailPrint U petak, 13. studenog ove godine, u 19.30 sati održat će se premijera baleta Modrobradi Novo baletno djelo Modrobradi, skladatelja Marjana Nećaka i... Petak 13 u znaku Modrobradog


U petak, 13. studenog ove godine, u 19.30 sati održat će se premijera baleta Modrobradi

modrobradi2Novo baletno djelo Modrobradi, skladatelja Marjana Nećaka i koreografa Staše Zurovca, redatelja, libretista i dramaturga predstave, temelji se na poznatoj legendi o Modrobradome.
Izvori nadahnuća novog baleta zagrebačkog HNK su pripovijetka “Modrobradi i njegovih sedam žena”, francuskoga nobelovca Anatolea Francea, originalna priča Charlesa Perraulta “Modrobradi” te libreto Béle Balásza za operu Béle Bartóka “Dvorac Modrobradog”.
Scenografiju potpisuje Miodrag Tabački, kostimografu Bjanka Adžić Ursulov, a oblikovatelj svjetla je Deni Šesnić.
Predstavu će izvesti solisti i ansambl Baleta Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, a u predstavi sudjeluje i dramski glumac Nikša Kušelj.
U ženskim ulogama nastupaju: Daria Brdovnik Bukvić, Natalia Horsnell, Mutsumi Matsuhisa, Asuka Maruo, Miruna Miciu, Catarina Meneses, Dunja Novković, Pavla Pećušak, Cristiana Rotolo, Rebecca Smith, Rieka Suzuki, Valentina Štrok, Atina Tanović i Iva Vitić Gameiro, a u muškim Guilherme Gameiro Alves, George Baldovin, Gianmarco Beoni, Eugen Dobrescu, Adam Harris, Duilio Ingraffia, Kristian Manev, Ovidiu Muscalu, Azamat Nabiullin, Kornel Palinko, Dan Rus, Andrea Schifano, George Stanciu i Takuya Sumitomo.

Nesretnik željan prave ljubavi

Koreograf Staša Zurovac, poznat po osobenom stilu, predstavlja priču koju mnogi pamte po okrutnosti glavnoga lika, a zapravo nesretnika i usamljenika željnoga prave ljubavi.
U svojoj pripovijetki Anatole France donosi originalnu Perraultovu priču u svojevrsnoj inverziji, propitujući njezinu objektivnost te dokazujući kako Modrobradi ustvari nije serijski ubojica, nego upravo obratno, pozitivan i nesretan lik koji nije našao mogućnost ostvariti istinsku ljubav. U tome propitivanju France se navodno oslanjao na vlastito istraživanje i pronađene povijesne činjenice.
Čitava pripovijest odiše parodijsko-ironijskim tonom, odnosno, iznimnom duhovitošću, a upravo to je privuklo Zurovca u pokušaju ostvarivanja posve nove interpretacije te poznate teme.

Sedam svadbi i sedam sprovoda

Originalna glazba suvremenoga makedonskog skladatelja Marjana Nećaka dodatno je nadahnuće za baletno djelo koje će prikazati priču o mladoj ženi očaranoj tajanstvenim strancem koji živi u svojemu zatvorenom, čudesnom i strašnom svijetu, okružen krvavim tajnama.
Tematika izvornika temelji se na svojevrsnome ponavljanju, u ovome slučaju stravičnih zločina kao metafori nužnosti kako bi se nadomjestila nemogućnost glavnoga lika u ostvarivanju bliskosti i ljubavi. Govori se o preuzimanju tuđe i vlastite sudbine u svoje ruke i o tome da žrtve mogu biti ključ identifikacije devijantnoga ponašanja.
Zanimljiva Franceova inverzija prevodi se i kao ugroženost današnjega čovjeka, koji zbog pomanjkanja emocija i iskrenosti, kao i zbog površnosti, koristoljublja i lažnoga ideala blagostanja, neumorno pokušava ostvarenjem prave ljubavi nadvladati vlastitu agoniju.
Kao polazište razmišljanja o baletu, autor estetsku strukturu vidi u sedam svadbi i sedam sprovoda, između kojih se nižu događaji.

Foto: HNK