Trgovci opet masovno dižu cijene, varaju kupce te prodaju po cijenama višim od dopuštene! Trgovci opet masovno dižu cijene, varaju kupce te prodaju po cijenama višim od dopuštene!
TweetEmailPrint ‘Trgovci zadovoljno trljaju ruke jer cijene rastu, izgubljeno u bojkotima će se (po)vratiti, a profiti se smiješe ne samo upravama trgovačkih lanaca već... Trgovci opet masovno dižu cijene, varaju kupce te prodaju po cijenama višim od dopuštene!


‘Trgovci zadovoljno trljaju ruke jer cijene rastu, izgubljeno u bojkotima će se (po)vratiti, a profiti se smiješe ne samo upravama trgovačkih lanaca već i vlasnicima. Uglavnom stranim. Ali, sada, gle čuda, opet mnogi potrošači ‘lude’ i ne mogu vjerovati što se radi u trgovinama. Gotovo da ne vjeruju kako nam opet dižu cijene na dnevnoj razini! I to uoči najvećeg kršćanskog blagdana – Uskrsa!”, upozoravaju iz inicijative Halo, inspektore, te navode brojne primjere trgovačkih prevara i smicalica

Nakon završetka bojkota trgovina, trgovci su se vratili starim navikama. Ponovno su, ako je suditi prema službenom izvješću Državnog inspektorata te prema argumentiranim tvrdnjama inicijative Halo, inspektore, krenuli nezajažljivo podizati cijene te izbjegavati propisano obilježavanje proizvoda i cijena!

Državni inspektorat jučer je objavio izvješće o obavljenim inspekcijskim nadzorima u trgovinama, iz kojeg bi se moglo zaključiti da su kazne za nepoštene trgovce – preniske, jer su u čak više od 27 posto nadzora u trgovinama inspektori utvrdili nepravilnosti.

Najviše prekršaja vezanih uz nepoštivanje odredbe o najvišoj dopuštenoj cijeni odnosilo se na mlijeko (ukupno 66), jogurt (76), rižu (66), gel za tuširanje (66) i higijenske uloške (60).

Osim toga, nisu isticane vizualne oznake za najmanje jedan artikl iz određene kategorije sa zamrznutom cijenom. Najviše takvih prekršaja odnosilo se na kruh (73), pecivo (45), kranjsku kobasicu (44).

Varaju kupce na težini pakiranja

Inicijativa Halo, inspektore upozorava, pak, da trgovci u Hrvatskoj opet bezobrazno dižu cijene i to ‘na dnevnoj razini’, uvjereni, valjda, da novog bojkota trgovina neće biti…

Na svojoj Facebook stranici navode brojne konkretne primjere trgovačkih prevara i smicalica. Prikazali su nekoliko slučajeva (prema svemu sudeči) varanja kupaca na težini proizvoda.

Tako su pojedini kupci na vagi u trgovini izvagali pakiranja jagoda i naranči te su utvrdili da pakiranje od tobože dva kilograma naranči u Sparu teži tek 1810 grama, dok je pakiranje jagoda od navodno pola kilograma na vagi u istoj trgovini težilo tek 0,424 kilograma (objavili su i fotografije vaganja navedenih proizvoda te nesklad između proklamirane i stvarne težine – dakako – na štetu kupaca).

Misle da novog bojkota neće biti?

”Sjećate li se siječnja i prvih dana ove godine? Krenuo je svojevrsni stampedo s poskupljenjima i stvorilo se ogorčenje potrošača kakvo odavno nije viđeno u Hrvatskoj. Ubrzo je sve rezultiralo snažnim bojkotom kupovine u trgovinama u petak, 24. siječnja 2025. o kojem je pričao cijeli svijet.
Potrošači su tada pokazali svoje gađenje prema onima koji su pohlepno danonoćno pelješili hrvatske lisnice. I rekli su: DOSTA!
U panici trgovci su se brže bolje reorganizirali i ponudili nenormalne popuste, akcije, „trajna sniženja“, „ograničenje cijena“, „zaključane cijene“, a njihovi dobro plaćeni ekonomski stručnjaci sa svih strana su tvrdili da bojkot nema smisla.
Mjesec dana je trajalo bojkotiranje. U blagajnama trgovaca bilo je manje gotovo 110 milujuna eura, a i cijene su zaista malo po malo „posustale“ u rastu ili su čak i pale.

‘Prave nas budalama’

Akcije su i dalje trajale. Šest petaka. I mnogi su potrošači u međuvremenu popustili u nagonu kupovanja. Malo po malo i sve se vratilo nazad u kolotečinu. Ljudi su nastavili kupovati i – gunđati.
A trgovci zadovoljno opet trljaju ruke jer cijene rastu, izgubljeno u bojkotima će se (po)vratiti, a profiti se smiješe ne samo upravama trgovačkih lanaca već i vlasnicima. Uglavnom stranim.
Ali, sada, gle čuda, opet mnogi potrošači lude i ne mogu vjerovati što se radi u trgovinama. Gotovo da ne vjeruju kako nam opet dižu cijene na dnevnoj razini! I to uoči najvećeg kršćanskog blagdana – Uskrsa!
Najnoviji primjer imamo iz Konzuma.
Očito nas opet prave budalama. Toga ima samo kod nas. Pred istek roka valjanosti dići cijenu. I onda još to oglasiti kao povoljno, sniženo!? Da nije tužno bilo bi smiješno. Hoćemo li to i dalje trpjeti ili će se morati opet nešto poduzeti? Pa ovo je apsurdno,“ kaže Antonio.
Filet bijelog tolstolobika pakiranog od strane Konzuma plus 17.  ožujka 2025. s rokom trajanja do 22. ožujka 2025. bio je na dan pakiranja 5,99 €/kg, odnosno 2,32 € za 388 grama. Tri dana poslije, ta ista riba stavljena je na sniženje zbog isteka roka valjanosti uz naznaku da je u ta tri dana cijena za kg te ribe porasla na 7,42 €/kg!?!
A uz sniženje (ne zna se koliko posto) tih 388 grama košta sada 2,88 €!
Mladi Zagrepčanin koji nam je poslao fotografije i svoje očitovanje, bio je više nego gnjevan: „Očito nas opet prave budalama. Toga ima samo kod nas. Pred istek roka valjanosti dići cijenu. I onda još to oglasiti kao povoljno, sniženo!? Da nije tužno bilo bi smiješno. Hoćemo li to i dalje trpjeti ili će se morati opet nešto poduzeti? Pa ovo je apsurdno,“ kaže Antonio.

Kao da je narodu postalo svejedno

S obzirom da svakim danom vidimo svakakva „trgovačka čuda“, svakakve smicalice, očito postajemo država apsurda. Zato nas više ni to ne čudi. Jer, kao da je narodu postalo svejedno. Šuti, trpi i kupuje. Živi od akcije do akcije. Makar ona bila kao u slučaju Konzuma – lažna.
Ili se, ipak, varamo?”, napisali su, u ponedjeljak 24. ožujka, administratori FB stranice ‘Halo, inspektore’.
Valja napomenuti da su do sličnih saznanja došli i inspektori Državnog inspektorata koji su proteklih tjedana provodili nadzore u trgovinama.

Tržišna inspekcija obavila je do 21. ožujka ove godine 1450 inspekcijskih nadzora nad primjenom odluke o zamrzavanju cijena – koja je stupila na snagu 7. veljače ove godine.

U 392 nadzora utvrđeno je, kako navode u Državnom inspektoratu, da trgovci nisu za 1200 proizvoda istaknuli vizualnu identifikacijsku oznaku, dok je za 354 kategorije proizvoda utvrđeno da trgovci nisu za najmanje jedan artikl odredili cijenu do najviše razine dopuštene cijene, a iste nude u ponudi.

Državni inspektorat ističe kako je 676 proizvoda izloženo prodaji bez vizualne identifikacijske oznake, dok je 210 proizvoda izloženo prodaji po maloprodajnoj cijeni višoj od najviše dopuštene cijene.

“Tržišna inspekcija Državnog inspektorata će za utvrđene prekršaje poduzeti zakonom propisane prekršajne mjere”, navodi se na službenim stranicama Državnog inspektorata Republike Hrvatske.

FOTO: Preslike s FB profila Halo, inspektore; službena stranica Državnog inspektorata RH

Kupila odojak u Konzumu, a prilikom pečenja iz njega procurio gnoj!