Upoznali Mikulića s problemima osoba s invaliditetom i na diskriminaciju neke djece Upoznali Mikulića s problemima osoba s invaliditetom i na diskriminaciju neke djece
Po završetku fakulteta, većina osoba s invaliditetom nije u mogućnosti vratiti se u svoja rodna mjesta jer tamo nema radnih mjesta za zanimanja njihove... Upoznali Mikulića s problemima osoba s invaliditetom i na diskriminaciju neke djece

Po završetku fakulteta, većina osoba s invaliditetom nije u mogućnosti vratiti se u svoja rodna mjesta jer tamo nema radnih mjesta za zanimanja njihove struke. Na stanovanje u studentskim domovima više nemaju pravo, a posao u Zagrebu vrlo teško pronalaze

Brojne osobe s poteškoćama u gradu Zagrebu suočavaju se s velikim problemima. Predsjednik Gradske skupštine Andrija Mikulić razgovarao je zbog toga sa studentima s invaliditetom i majkom djeteta s intelektualnim poteškoćama. Studenti s invaliditetom upoznali su predsjednika skupštine s problemima s kojima se suočavaju po završetku fakulteta. Željko Kalinić i Ana Mandić studenti su s invaliditetom koji završavaju svoje specijalističke i doktorske studije u Zagrebu.

Po završetku fakulteta, većina osoba s invaliditetom nije u mogućnosti vratiti se u svoja rodna mjesta jer tamo nema radnih mjesta za zanimanja njihove struke. Na stanovanje u studentskim domovima više nemaju pravo, a posao u Zagrebu vrlo teško pronalaze.

Voljeli bi dobiti na korištenje stan od grada Zagreba kojim bi se mogle koristiti osobe s invaliditetom u međurazdoblju između diplome i prvog zaposlenja, naglasio je Željko Kalinić.

Predsjednik Mikulić izrazio je optimizam u nalaženju tog prostora te najavio sastanak sa studentima i Gradskim uredom za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom, prenosi Radio Sljeme.

Primio je i Gordanu Tatalović, majku djeteta s poteškoćama u razvoju. Ona je upozorila na problem diskriminacije djece koja imaju blaže mentalne poteškoće.

Ona nisu za specijalne ustanove, već za općeobrazovni sustav, ali ne mogu ga savladati bez pomoći asistenta. Grad Zagreb na temelju diskriminatornih kriterija dodjeljuje asistente u nastavi samo djeci sa fizičkim poteškoćama i poteškoćama u razvoju dok djeca koja imaju blaže mentalne poteškoće (IQ niži od 80) nemaju pravo na asistenta u nastavi, istaknula je majka djeteta s poteškoćama u razvoju.

Njenoj kćeri prijeko je potreban asistent kako bi razumjela i savladala nastavno gradivo. U Državnim pedagoškim standardima propisano je da i djeca s blažim mentalnim poteškoćama dobivaju asistenta, ali tog kriterija nema u pravilniku koji grad Zagreb primjenjuje pri dodjeljivanju asistenata.

Mikulić je zaključio da je riječ o grešci koja se potkrala te da će, uz dostavljenu valjanu dokumentaciju, pokušati što prije uvesti i taj kriterij te tako uskladiti pravila na državnoj i gradskoj razini.

 

Komentari