Užasne gužve i jednosatni zastoji na D1, a nigdje policije! U HC-u tvrde: ‘nije bilo ništa sporno’?! Užasne gužve i jednosatni zastoji na D1, a nigdje policije! U HC-u tvrde: ‘nije bilo ništa sporno’?!
TweetEmailPrint Novinar Promise.hr-a tri puta je, iz kolone u Tušiloviću, u subotu između 11 i 12 sati zvao policiju i tek nakon više puta... Užasne gužve i jednosatni zastoji na D1, a nigdje policije! U HC-u tvrde: ‘nije bilo ništa sporno’?!


Novinar Promise.hr-a tri puta je, iz kolone u Tušiloviću, u subotu između 11 i 12 sati zvao policiju i tek nakon više puta ponovljenih objašnjenja i zamolbi da nešto učine – poslali su ophodnju.  Nakon sat vremena čekanja, beskorisne su semafore maknuli u stranu te uspostavili naizmjenični promet. Vozila su, nakon gotovo jednosatnog stajanja, napokon krenula…

Na najvažnijoj državnoj cesti, onoj koja iz Zagreba kroz Karlovac, Slunj i Plitvička jezera vodi prema moru, proteklog vikenda stvorile su se nesnosne gužve i jednosatni prometni zastoji, jer nisu funkcionirali semafori koji bi trebali regulirati promet na dionici kroz Tušilović – gdje se radnim danom odvijaju radovi na kolniku.

Na tisuće ljudi u nepreglednoj koloni su u subotu 4. studenoga bile, stoga, osuđene na jednosatno stajanje, čekanje i živciranje, jer na spornoj dionici najprometnije državne ceste – ni u takvim okolnostima – nije bilo policije koja bi omogućila ponovno uspostavljanje prometa!

Potpisnik ovih redaka tri puta je, iz kolone u Tušiloviću, između 11 i 12 sati zvao policiju, odnosno prometnu policiju i tek nakon trećeg razgovora, nakon opetovanih vapaja i objašnjenja te zamolbi da nešto učine – poslali su ophodnju.  Nakon sat vremena čekanja, napokon su beskorisne semafore maknuli u stranu te uspostavili naimjenični promet tom iznimno opterećenom cestom. Vozila su tada napokon krenula!

U policiji isprva tvrdili da je sve u redu

Zanimljivo je da je službenik prometne policije s kojim smo razgovarali isprva tvrdio ‘da je sve u redu, da vozači samo trebaju biti strpljivi’, ni ne provjerivši kakvo je stanje na cesti. Tek naknadno su, kada se kilometarska kolona mogla vidjeti vjerojatno i iz svemira, odlučili poslati prometne policajce.

Kanije smo, u razgovoru s više žitelja Slunja, doznali da se sličan prometni kolaps dogodio i dan ranije, u petak 3. studenoga (semafor je bljeskao žuto; nije bilo semafora koji bi naizmjence propuštao promet), ali i da ih gužve na toj dionici ljute već mjesecima, pogotovo u dane vikenda, kada radnici Strabaga niti ne rade na obnovi kolnika, no promet je svejedno obustavljen u jednom, ili u drugom smjeru.

Tko je odgovoran za kaos na cesti?

Zbog svega navedenog poslali smo novinarske upite odgovornima u Hrvatskim cestama i u MUP-u.

”Zašto je DC 1, na području Tušilovića, zatvorena djelomično za promet i tijekom subote i nedjelje, kada subotom i nedjeljom na toj cesti nitko od izvođača radova ionako ne radi, a stvaraju se nesnosne gužve?

Zašto odgovorni u Hrvatskim cestama dozvoljavaju da na spomenutoj dionici nastaju stravične gužve i zastoji jer su se semafori pokvarili – kao što se dogodilo u ovu subotu 4. studenoga 2023., kada su tisuće ljudi sat vremena stajale(!) u koloni iz pravca Karlovca prema Slunju, dok semafor koji bi trebao regulirati promet nije radio, a nije bilo ni policije koja bi regulirala promet?!

Zašto odgovorni iz Hrvatskih cesta ne vode računa o odvijanju prometa, odnosno o regulaciji prometa, na najvažnijoj državnoj cesti (žitelji Slunja žale se da su zastoji vrlo česti, osobito vikendima – kada na toj dionici radnici Strabaga niti ne rade)?

Kako je moguće da se semafori na najvažnijoj državnoj cesti pokvare uoči velike vikend gužve, a da nitko za to niti ne zna, zbog čega su ispaštali vozači i putnici (tisuće njih), koji su sat vremena stajali na mjestu od 11 do 12 sati u subotu 4. studenog uslijed totalnog kaosa na toj prometnici?

Tko će odgovarati zbog totalnog prometnog kolapsa koji je u subotu 4. studenoga na cesti kroz Tušilović nastao iz čistog nemara i neprofesionalnosti odgovornih osoba?

Što će odgovorni u Hrvatskim cestama učiniti da se ubuduće izbjegnu ovakve velike gužve na Državnoj cesti broj 1, na području Tušilovića (pogotovo vikendima)?”, upitali smo Hrvatske ceste.

Hrvatske ceste: ‘semafori su bili ispravni’

Odgovorili su nam otprilike ovako: ‘to što ste doživjeli, nije se dogodilo; vama se samo čini da se to dogodilo?!

Evo odgovora Hrvatskih cesta:

”Na početku želimo istaknuti kako tijekom proteklog vikenda nisu zaprimljeni pozivi u stalnom mjestu dežurstva i ophodarskoj službi ili obavijesti od strane službenih ili drugih osoba (od policije i ophodarske službe) da prometna signalizacija nije ispravna. Ophodnja ceste tijekom vikenda u više navrata obilazila je dionicu bez prijave/evidencije bilo kakvih spornih događaja/nedostataka prema Hrvatskim cestama te time nismo bili upoznati sa predmetnom situacijom neispravne signalizacije koju spominjete.

Na temelju informacija dobivenih od izvođača radova na rekonstrukciji ceste D1, dionice kroz Tušilović, očitujemo se kako slijedi:

Za vrijeme izvođenja radova na rekonstrukciji predmetne dionice osigurana je 24 satna prohodnost ceste za dvosmjeran promet, osim na dijelu gdje to nije moguće radi vrste i tehnologije izvođenja radova. Na tom dijelu promet se odvija pod semaforima jednom prometnom trakom i to sa jednom regulacijom. Izvođač radova subotom ne radi upravo da bi se promet mogao što brže i kvalitetnije odvijati sa što manje zastoja koju prouzrokuju građevinska mehanizacija i radi toga što vremenske prilike ponekad ne dozvoljavaju izvođenje radova (primjer: ako petkom pada obilna kiša, što je ovaj vikend bio slučaj, znači da se radovi ne mogu nastaviti sljedeći dan ukoliko kiša prestane padati, budući da se navedena količina vode mora procijediti da bi se stekli uvjeti za nastavak radova i sl.).

Isto tako, ukoliko se na dijelu prometnice, uslijed radova, ne može na siguran način odvijati promet (prekopi, makadam i sl.), Izvođač je obavezan ograničiti promet na samo jednu prometnu traku kako ne bi doveo u pitanje sigurnost odvijanja prometa, s time da se tijekom vikenda ograničava zona radova na što je kraće moguću mjeru radi bolje protočnosti prometa.

Iz razloga nepovoljnih vremenskih prilika koje su se dogodile tijekom proteklog vikenda (obilne oborine) Izvođač radova je konstantno obilazio prometnicu radi sigurnog odvijanja prometa te niti u jednom obilasku nije primijetio da semafori nisu radili. Kako bi se promet odvijao na što sigurniji način i kako bi se vozačima dalo upozorenje da se izvode opsežni radovi na sanaciji kolnika, Izvođač je ostavio jedan par semafora da „blicaju“ žuto na mjestima gdje je poželjno da promet uspori. Ukoliko se upitom misli na spomenute semafore, isti nisu bili pokvareni, već su kao takvi služili za usporenje prometa.

‘Mnogi prolaze kroz crveno!’ A gdje je policija?

Ono što je Izvođač do sada primijetio, a policija potvrdila, je to da postoji velik broj vozila koja prolaze kroz crveno svjetlo na semaforu što automatski dovodi do prometnog zastoja budući da vozila dolaze u susret jedni drugima i time se stvara kolona.

Zaključno, još jednom možemo ponoviti apel i zamoliti vozače za strpljenje i poštivanje privremene regulacije prometa te korištenje alternativnih pravaca ako je to moguće, kako bi što lakše i u što kraćem roku dovršili radove na rekonstrukciji predmetne dionice”, stoji u odgovorima Hrvatskih cesta, u koje bi možda povjerovao netko tko nije i osobno sat vremena stajao u koloni na opisanom mjestu.

No, budući da je novinar Promise.hr, zajedno s članovima svoje obitelji, osobno svjedočio prometnom kolapsu kakvoga nikada prije nije doživio i budući da je na svoje oči vidio da na spornoj dionici nije bilo drugog semafora – osim onoga na kojem se palilo i gasilo žuto svjetlo (isto je kasnije potvrdio i svjedok iz Slunja koji je dan ranije doputovao iz Zagreba), tvrdimo da Hrvatske ceste iznose neistine.

Čim su maknuli semafor, kolona je krenula

Jer, čim su policajci semafor maknuli u stranu te počeli sami regulirati promet, vozila su krenula i gužve su se smanjivale. U nedjelju 5. studenoga, semafor je još uvijek bio pomaknut pokraj ceste i nije radio, a policajci su naizmjence propuštali vozila, zbog čega se nisu stvarali prometni čepovi kao dan ranije.

Zbog svega navedenog, novinarski upit poslali smo odgovornima u Ministarstvu unutarnjih poslova, odnosno u Policijskoj upravi karlovačkoj:

”Zašto odgovorni u MUP-u, odnosno u prometnoj policiji, dozvoljavaju da na spomenutoj dionici nastaju nesnosne gužve i zastoji – kao što se dogodilo u ovu subotu 4. studenoga 2023., kada su tisuće ljudi sat vremena stajale(!) u koloni iz pravca Karlovca prema Slunju?

Iz policije još nema odgovora

Zašto odgovorni iz prometne policije ne vode računa o odvijanju prometa, odnosno o regulaciji prometa, na najvažnijoj državnoj cesti (žitelji Slunja žale se da su slični zastoji vrlo česti, osobito vikendima – kada na toj dionici radnici Strabaga niti ne rade)?

Tko će odgovarati zbog prometnog kolapsa koji je u subotu 4. studenoga na cesti kroz Tušilović nastao zbog nečijeg nemara?

Što će odgovorni u MUP-u, odnosno u prometnoj policiji učiniti da se ubuduće izbjegnu ovakve velike gužve na Državnoj cesti broj 1, na području Tušilovića (pogotovo vikendima)?”, upitali smo, između ostaloga, MUP i PU karlovačku, no do objavljivanja ovog teksta, nisu nam odgovorili.

Ako odgovori ipak stignu, objavit ćemo ih naknadno.

SNIMILA: Sanja Pakrac Kramarić