Zašto ministar i HZZO lažno tvrde da rasulo ne postoji? Žele nove ‘slučajeve Budak’ i smrti beba?! Zašto ministar i HZZO lažno tvrde da rasulo ne postoji? Žele nove ‘slučajeve Budak’ i smrti beba?!
TweetEmailPrint Pučka pravobraniteljica upozorava da se zbog ovako uređenog sustava, gdje ministar i pojedini liječnici javno vrijeđaju bolesnike, mnogi boje javno govoriti o liječničkim... Zašto ministar i HZZO lažno tvrde da rasulo ne postoji? Žele nove ‘slučajeve Budak’ i smrti beba?!


Pučka pravobraniteljica upozorava da se zbog ovako uređenog sustava, gdje ministar i pojedini liječnici javno vrijeđaju bolesnike, mnogi boje javno govoriti o liječničkim propustima. ”Jako je teško ljudima govoriti o zdravstvenim problemima, o svojoj intimi i o onom što su proživjeli, ako ih zbog toga javno ‘našamaraju’. Mislim da je to problem”, naglasila je Tena Šimonović Einwalter, koja je prethodnim istraživanjem zaključila da je Lini Budak, unatoč drugačijim tvrdnjama inspekcije, povrijeđeno Ustavom i međunarodnim konvencijama zajamčeno pravo na zdravlje

Uznemirujuća priča odvjetnice Line Budak, koja je sa sedam mjeseci zakašnjenja dobila nalaz da boluje od raka, alarmirala je javnost i upozorila na činjenicu da rasulo zdravstvenog sustava u Hrvatskoj može biti iznimno opasno, pa i kobno.

No, uslijedilo je ‘pranje ruku’ odgovornih, prebacivanje odgovornosti na oboljelu odvjetnicu, pa čak i javno vrijeđanje ionako isprepadane i traumatizirane žene.

Beroš pokrenuo hajku

Sramotnu hajku je pokrenuo nitko drugi do – ministar Beroš riječima: ‘Ja ne mogu suditi o osobi koja možda ima neke druge motive(?!)’, nakon čega su bolnička povjerenstva i inspekcija ministarstva zdravstva na brzinu zaključili da je nesretna žena sama kriva što nije na vrijeme doznala da boluje od opake bolesti.

No, nedavno je pučka pravobraniteljica Tena Šimonović Einwalter, koja je daleko ozbiljnije istražila cijeli slučaj, donijela posve suprotni zaključak.

Izvješće pučke pravobraniteljice u potpunosti, naime, pobija nalaz inspekcije Ministarstva zdravstva u slučaju pacijentice Line Budak.

Ukratko, u izvješću pučke pravobraniteljice, koja je na stotinu stranica detaljno opisala slučaj, stoji da je Lini Budak povrijeđeno međunarodnim konvencijama te hrvatskim Ustavom i zakonima zajamčeno pravo na zdravlje!

Budak: Rekli su mi da se liječim o svom trošku

Kao tri osnovne stvari navodi se da joj nisu bile na raspolaganju sve informacije o preuzimanju nalaza; nije imala dovoljno informacija vezanih uz operaciju za koju je trebala dati pristanak; osim toga utvrđeno je da su KBC Sestre milosrdnice i Klinika za tumore diskrimatorni prema ženama kad je u pitanju MR dojke jer ograničavaju dijagnostičku pretragu samo za žene koje imaju menstruaciju.

O svemu tome je novinarka N1 televizije razgovarala s Linom Budak:

Bilo mi je neprihvatljivo slušati da nikakva pravila nisu prekršena, te da sam, tobože, sama odgovorna za sve. Ja sam osiguranik HZZO-a, redovno plaćam zdravstveno osiguranje 250 eura mjesečno, onkološki sam bolesnik i mislim da moram imati pravo na liječenje. Osim toga, lijek u Hrvatskoj postoji, to je standardna kemoterapija, dostupna na Rebru, ali profesor Pleština, iz razloga samo njemu znanih, mi je jednostavno uskratio i rekao da se idem negdje drugdje liječiti o svom trošku.

‘Beroš mi se treba zahvaliti, umjesto što se ljuti’

Želim reći da sam ovim izvješćem Pučke pravobraniteljice dobila satisfakciju u moralnom smislu jer je to prvo tijelo koje se zaista detaljno bavilo mojom pritužbom, provjeravalo svaki navod i s jedne i s druge strane. Potpuno je neprihvatljivo da se ministar Beroš ljuti na mene što ukazujem na rupe u sustavu, umjesto da bude zahvalan što mu besplatno pomažem u poslu za koji je on plaćen’, istaknula je Lina Budak.

Nadovezala se pučka pravobraniteljica upozorenjem da se, zbog ovako uređenog sustava – gdje ministar i pojedini liječnici javno vrijeđaju bolesnike koji se usude bilo što propitivati – mnogi boje javno govoriti o liječničkim propustima.

‘Ljudi se boje jer o liječnicima ovise’

”Kad ste pacijent, vi ovisite o svom liječniku. Liječnik je taj koji drži vaše zdravlje i život u svojim rukama. Ljudi se boje talasati, boje se pritužiti jer o liječnicima ovise. Naravno da bi sustav koji je mudar trebao učiti na tim pritužbama, objektivno analizirati sve, ne se zatvoriti i onda reći “nije ničija odgovornost, sve je bilo kako treba”. Treba ozbiljno ispitati što je bilo, saslušati sve strane, sve provjeriti i onda se na tome popravljati. Samo to dovodi do bolje usluge za građane i to se ne odnosi samo na zdravstveni sustav. Jako je teško ljudima govoriti o svojim zdravstvenim problemima i o svojoj intimi i što su proživjeli, a onda pritom kad vas javno našamaraju i insinuira se o motivima umjesto jednog poštovanja prema ljudima koji javno progovore, mislim da je to problem”, naglasila je pučka pravobraniteljica i dotaknula samu srž problema.

Nitko neće odgovarati što je stažistica usmrtila bebu?!

Jer i nakon nedavnog stravičnog slučaja smrti bebe zbog liječničke pogreške u Petrovoj bolnici, nadležni su sve zataškali i nitko, prema svemu sudeći, neće za tragediju odgovarati!

I potpisnik ovih redaka je, tijekom istraživačkog novinarskog projekta pod nazivom ‘Uništavaju li javno zdravstvo planski u korist privatnih poliklinika i kako će se siromašni liječiti?‘, mnogo puta došao do istog zaključka kao i pučka pravobraniteljica: kakvu god zdravstvenu aferu ili problem otkrili, odgovorni u Ministarstvu zdravstva ili u HZZO-u, uvijek su nam na upite odgovarali u stilu: ”sve to o čemu pišete je laž, mi nismo ni za što odgovorni”, iako su prethodno dobili more informacija koje govore upravo suprotno.

U sličnom stilu su novinaru Promise.hr odgovorili i na pitanja u vezi sa sve oskudnijim obimom usluga kod stomatologa i parodontologa u javnozdravstvenog sustavu, što na koncu rezultira i masovnim gubitkom zuba pacijenata – koji su uredno zdravstveno osigurani.

‘Zašto vam nisu na vrijeme liječili zube?’

Evo što se dogodilo:

”Zar vi ne znate da vam se ‘sedmica’ klima i treba ju izvaditi, a i šestica je ugrožena? Želite li da ugovorimo novi termin kod nas na klinici”, upitao me stomatolog iz jedne privatne zagrebačke klinike, kada sam u svibnju prošle godine došao na redoviti pregled nakon ugrađenog zubnog mosta.

”Ne treba, jer redovito idem na kontrole u Zavod za parodontologiju u sustavu javnog zdravstva”, rekao sam doktoru, a on me s čuđenjem pogledao.

”Kako vam onda nisu otkrili problem i na vrijeme liječili zube?”, upitao me, a ja mu nisam znao odgovoriti.

Od tada do danas, izgubio sam tri zuba.

Na prošlom pregledu za Zavodu za parodontologiju – koji je uslijedio nakon devet mjeseci bez termina za kontrolu – studentica na stručnom usavršavanju i iskusna liječnica ponovno su pohvalile moju higijenu zuba, ustvrdivši da gotovo i nemam zubnog kamenca.

Pacijente u Zavodu naručuju puno rjeđe

”Zašto sam onda, unatoč uzornoj higijeni, izgubio čak tri zuba u malo više od godinu dana? Kako to da je prvih šest godina ovdje sve  štimalo i svi zubi su mi ostali cijeli, a sada vadim jedan za drugim”, upitao sam liječnicu.

”Kada ste počeli dolazi na Zavod u Gundulićevu (prije osam godina), kontrole su bile svaka tri mjeseca, a sada su gužve tolike da pacijente naručujemo puno, puno rjeđe. HZZO nam, osim toga, više ne plaća pojedine zahvate na pacijentima koje je ranio plaćao, iako mi te zahvate i dalje radimo”, odgovorila mi je liječnica.

Rekao sam joj da će to biti naša slijedeća tema na portalu. Slegnula je ramenima te kazala da je dobro da o tome pišem, jer će se neke stvari tako, možda, promijeniti.

Ubrzo potom poslao sam novinarske upite Ministarstvu zdravstva, Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje te KBC Zagreb – u sklopu kojeg djeluje Zavod za parodontologiju u Gundulićevoj 5.

‘Zašto dopuštate da ljudi masovno gube zube?’

”Zašto odgovorni u Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje dopuštaju drastično urušavanje skrbi o pacijentima s bolestima zuba i desni, odnosno zbog čega HZZO plaća sve manji obim zdravstvenih usluga stomatolozima i parodontolozima, što sve češće rezultira gubitkom zuba pacijenata (ako se ne odluče na odlazak u privatne poliklinike)?

Zbog čega HZZO stomatolozima u javnom sustavu ne plaća za preglede pacijenata s paradontozom (čišćenje kamenca, džepova zubnog mesa, jednostavnije zahvate kog upaljenog zubnog mesa…), uslijed čega stomatolozi masovno takve pacijente šalju u Zavod za paradontologiju, ne želeći liječiti takve pacijente – što je rezultiralo nesnosnim gužvama u Zavodu za parodontologiju te sve rjeđim naručivanjem pacijenata (to, pak, rezultira gubitkom zubi pacijenata)?

Je li odgovornima u HZZO-u poznato da pacijenti s parodontozom u zadnje vrijeme moraju čekati najmanje šest mjeseci na pregled i na potrebne stomatološke zahvate u Zavodu za parodontologiju, iako je znano da bi pacijenti i uz najbolju moguću osobnu higijenu trebali na preglede (čišćenje kamenca, džepova zubnog mesa…) ići barem svakih tri-četiri mjeseca da bi uspjeli, i uz paradontozu, sačuvati zube?

U par godina znatno se urušila razina skrbi

Kako objašnjavate činjenicu da se u svega nekoliko godina u tolikoj mjeri urušila zdravstvena usluga: prije sedam – osam godina pacijente su u Zavod za parodontologiju naručivali svaka tri mjeseca, zbog čega su pacijenti uspjevali sačuvati zube, posljednjih godina pacijente naručuju nakon šest, sedam, osam i više mjeseci – što rezultira masovnim gubitkom zuba pacijenata uslijed upala zubnog mesa, odnosno uslijed neredovitog liječenje paradontoze (usprkos savršenoj osobnoj higijeni)?

Zar je cilj zdravstvene politike u Hrvatskoj natjerati pacijente, koji ne žele izgubiti sve zube, na odlaske u privatne poliklinike?! Kome je to u interesu?

Zašto plaćamo i osnovno i dopunsko zdravstveno osiguranje, kada nam je uskraćena i najnužnija zdravstvena skrb u javnozdravstvenom sustavu u Hrvatskoj? Zašto nas prisiljavate da, uz tolika izdvajanja za javno zdravstvo, plaćamo i privatnicima u privatnim poliklinikama? Hoće li odgovorni u HZZO-u i u Ministarstvu zdravstva pod hitno poduzeti potrebne korake da se omogući odgovarajuća stomatološka skrb u javnom sustavu te odgovarajuća skrb pacijentima s paradontozom (više liječnika i opreme da pacijenti ne moraju tako dugo čekati na nužne preglede i da ne nastave uslijed kolapsa javnozdravstvenog sustava gubiti zube)?”, stoji u novinarskom upitu kojeg sam poslao Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje (slične upite dobili su i glasnogovornici Ministarstva zdravstva te KBC-a Zagreb).

HZZO: ‘Upitno je provodite li higijenu zuba?!’

Evo što su iz HZZO-a odgovorili:

”Prvenstveno naglašavamo kako Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) osigurava najveći obim i razinu dentalnih usluga u okviru obveznog zdravstvenog osiguranja od svih članica EU. Ne odgovara istini da HZZO dopušta drastično urušavanje skrbi o pacijentima s bolestima zuba i desni, te da sve manje plaća postupke i ugovara sve manji obim zdravstvenih usluga, niti izabranim doktorima dentalne medicine u primarnoj zdravstvenoj zaštiti (PZZ), niti specijalistima parodontolozima u specijalističko-konzilijarnoj zdravstvenoj zaštiti (SKZZ).

Osigurane osobe mogu ostvariti pravo na zdravstvenu zaštitu kod izabranog doktora dentalne medicine koji između ostalih zdravstvenih usluga, može i treba pružati i zdravstvene usluge supragingivnog i subgingivalnog čišćenja zubnog kamenca, kiretaže korijena zuba te postupke poliranja zuba kod svih svojih opredijeljenih pacijenata.

U ordinacijama PZZ ugovoreni postupci su vezani uz parodontološku skrb osiguranih osoba:

–        DM110 (Profesionalno čišćenje profilaktičkom pastom)

–        DM204 (Odstranjivanje mekih i tvrdih zubnih naslaga (po kvadrantu) – 2 puta godišnje za sve zube

–        DM208 (Sustavno subgingivalno skidanje zubnog kamenca i poliranje korijena (po sekstantu – ručno)

Osigurane osobe često smatraju da imaju pravo ići isključivo u SKZZ na čišćenje kamenca što nije točno.

Također, često smatraju da svoju higijenu zubi dobro provode, ali ukoliko moraju čistiti kamenac češće od 2 puta godišnje, upitno je da li ju zaista provode toliko dobro.

Ako osigurane osobe smatraju da su izgubile zube zbog nekog drugog ili nečijeg pogrešnog liječenja, mogu se obratiti za stručno medicinsko vještačenje Hrvatskoj komori dentalne medicine”, stoji u odgovorima HZZO-a, čije odgovorne osobe bi, bez ikakve sumnje, trebale pažljivo pročitati ranije citirani zaključak pučke pravobraniteljice.

Savjet HZZO-u: Učite na pritužbama pacijenata

Evo ga, da se ne muče tražiti:

”Sustav koji je mudar trebao bi učiti na pritužbama pacijenata, objektivno analizirati sve, ne se zatvoriti i onda reći “nije ničija odgovornost, sve je bilo kako treba”. Treba ozbiljno ispitati što je bilo, saslušati sve strane, sve provjeriti i onda se na tome popravljati. Samo to dovodi do bolje usluge za građane”, naglasila je Tena Šimonović Einwalter, nakon skandala sa ‘slučajem Budak’. Taj njezin zaključak vrijedi i za druge slučajeve guranja skandala pod tepih te laganje da ‘problemi u javnom zdravstvu ne postoje’.

Jer, kada bi probleme priznali, a potom i rješavali, ne bi se događalo da zaborave ljude obavijestiti da imaju karcinom, da ženi koja nosi živu bebu daju injekciju koja se daje nakon pobačaja(!) – što rezultira smrću bebe, ili da pacijenti koji redovito odlaze na kontrole i održavaju savršenu higijenu zuba – počnu masovno gubiti zube…

FOTO: Screenshot videosnimki; ilustracija Pixabay

Tekst je dio projekta ‘Uništavaju li javno zdravstvo planski u korist privatnih poliklinika i kako će se siromašni liječiti?’, koji je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija –Agencije za elektroničke medije

HZZO mu ukinuo zdravstveno, čovjek umro, a bolnica traži 5534 eura od obitelji pokojnog!

Specijalizantica im usmrtila bebu?! Dala injekciju koja se daje nakon pobačaja, a dijete je bilo živo!

Djeca ostala praktički bez zdravstvene skrbi! Što ako neko dijete umre? Beroš šuti

‘Smrtnost raste, zdravstvo se raspada, a HZZO gomila viškove! Ljudi bi trebali masovno prosvjedovati’

Uslijed raspada sustava javnog zdravstva pacijenti u Hrvatskoj masovno gube zube

Liječnici zvone na uzbunu: Javnozdravstvenog sustava u Hrvatskoj više neće biti!