‘Čudo je da je – nakon svih grozota – Marijan normalan i da može oprostiti. Film će biti sjajan’
HrvatskaIzdvojeno 13. ožujka 2024. Damir Kramarić
”Moram priznati da mi je bilo malo zlo, kada sam se podsjetio na knjigu ‘260 DANA’ i prisjetio tko je zapravo Marijan. On ima toliku samokontrolu i nevjerojatnu snagu da može oprostiti i nastaviti dalje, premda i dalje susreće ljude koji su napravili strašne stvari njemu i njegovoj obitelji. To je nešto što je meni neshvatljivo, ali sam time itekako inspiriran. Nadam se da će inspirirani biti i drugi koji će pogledati ovaj film”, poručio je Dino Jelusić te pozvao sve zainteresirane da se uključe u projekt
Predstavljanjem 11 ambasadora filma ‘260 DAYS’, Marijan Gubina, autor projekta te autor knjige ‘260 DANA‘, otvorio je sinoć u Osijeku drugu tiskovnu konferenciju posvećenu početku crowdfunding kampanje za film ‘260 DAYS‘.
Gubina je posebno predstavio Dinu Jelusića, svjetski poznatog pjevača i prvog ambasadora knjige ‘260 DANA’, a sada i filma ‘260 DAYS’, koji je, kako bi promovirao snažnu Marijanovu poruku, još prije desetak godina snimio album pjesama i video spot za pjesmu ‘Prošao sam sve‘.
Najdojmljiviji dio press konferencije bio je upravo emotivan istup Dine Jelusića, koji je pozvao ljude da se uključe u ovaj za Hrvatsku važan umjetnički projekt.
‘To nije samo Marijanov, nego i moj san’
”Ne mogu vjerovati da se nalazim ponovno u Osijeku, nakon deset godina od premijere kazališne predstave ‘260 DANA’. Jer to da će se po Marijanovoj knjizi, nakon kazališne predstave, raditi film holivudske produkcije na svjetskoj razini – nije bio samo Marijanov, nego i moj san. Kada sam čuo da bi ovo moglo biti ostvarivo, da bih i ja mogao biti opet dio ove ekipe, nisam spavao! Mentalno se pripremam za ovu jako bitnu ulogu – a to je raditi glazbu. E sad, hoće li to biti neke pozadinske pjesme ili kompletna glazba, to uvelike mijenja moj posao u svemu, ali kad se to dogodi, dat ću 220 posto. Želim da to bude relevantno i za dvadeset godina, tako da glazba, kao i film, nikada ne bude zastarjeli”, istaknuo je u uvodu vrlo emotivni Dino Jelusić.
Prisjetio se potom početaka suradnje s Marijanom Gubinom, kojega je upoznao krajem 2010. u Splitu (kada knjiga još nije bila napisana). No, inspiriran s dvadesetak stranica prve verzije Marijanove buduće knjige, napisao je pjesmu ‘Prošao sam sve‘.
‘Nisam siguran da bih ja mogao oprostiti’
”Godine 2014. smo objavili taj album, koji prati priču knjige i moram priznati da sam ga nedavno preslušao te sam bio iznenađen koliko dobrih ideja sam imao, samo što tada nije bilo previše medija da to poprate. Ali sada imamo drugu i bolju priliku. Jako me ovo veseli, jer priča je nevjerojatna. Nerealna je u puno pogleda. Nevjerojatno je da Marijan može biti koliko toliko normalan danas – nakon svega što su on i članovi njegove obitelji prošli – psihički, fizički, emocionalno.
A to da može nakon svega oprostiti, to je pravo čudo. Nisam siguran da bih ja to mogao. Moram priznati da mi je bilo malo zlo, kada sam se nedavno podsjetio knjige te prisjetio tko je zapravo Marijan i što mu se sve dogodilo. No, s druge strane sam mislio – on ima toliku samokontrolu i nevjerojatnu snagu da može oprostiti i nastaviti dalje, premda i dalje susreće ljude koji su napravili grozote njemu i njegovoj obitelji. To je nešto što je meni neshvatljivo i neobjašnjivo, ali sam time itekako inspiriran. Nadam se da će inspirirani biti i drugi ljudi koji će pogledati ovaj film. A do tada – obavezno pročitajte knjigu”, poručio je u zaključku Dino Jelusić…
Svatko može postati dio projekta
Na press konferenciji je potom istaknuto da je ovo rijetka prigoda koja se pruža svima zainteresiranima da za svega 10 uloženih eura (ili više) mogu postati dio spektakularnog holivudskog filmskog projekta, odnosno filma o Domovinskom ratu na engleskom jeziku, projekta koji ća, prema svemu sudeći, imati veliku vrijednost za Hrvatsku.
Dražen Majstrović, direktor produkcijske tvrtke 260 DAYS, predstavio je značenje crowdfunding kampanje za film.
”Ključni ciljevi crowdfunding kampanje su, kao prvo, nadogradnja već i do sada iznimno kvalitetne glumačke ekipe s još jednim snažnim holivudskim imenom. Plan je da to veliko ime predvodi glumačku ekipu i pruži snažnu prepoznatljivost filma u svijetu. Da bude najpoznatije lice cijelog filma. Cilj je ostaviti dubok trag ne samo u Hrvatskoj, već i u više od 100 zemalja svijeta”, istaknuo je Majstrović.
Naglasio je da ovako posložena crowdfunding kampanja poziva sve koji imaju pozitivnu emociju prema produkciji Filma ‘260 DAYS’ da se priključe i postanu dijelom zajednice, a time i ‘260 DAYS’ tima.
”Rastemo za bar jednu razinu atraktivnosti s tim dodatnim slavnim glumcem”, naglasio je.
Dodao je da je očekivano da nema svatko uvjete da bude investitor filma – jer je za to potrebno ulaganje od minimalno 10 tisuća eura, ali je potom naglasio da baš svatko može podržati film priključivši se crowdfunding zajednici i timu filma 260 DAYS – s izborom nagrade od 10 eura na više.
Posebnu pozornost posvetili pravnim osobama
”Zato nam je iznimna bitna podrška medija, kako bi što više ljudi u Hrvatskoj i hrvatskom iseljeništvu bilo upoznato s jedinstvenom prilikom uključivanja u crowdfunding kampanju za produkciju filma 260 DAYS”, dodao je Majstrović.
Naglasio je da su kod kreiranja nagrada za članove CF zajednice posebnu pozornost posvetili pravnim osobama, odnosno poslovnoj zajednici.
”Od ukupno 23 nagrade otprilike 40 posto je kreirano za njih. Na osnovu svega navedenog, možemo zaključiti da smo lansiranjem crowdfunding kampanje za produkciju Filma ‘260 DAYS’ pružili ruku svima da postanu dio našeg tima te da zajednički kreiramo jedinstveno i vrijedno zajedničko nasljeđe”, zaključio je direktor tvrtke 260 DAYS d.o.o.
Uplate od 10 eura na više
Lucija Majstrović, direktorica Marketinga projekta, predstavila je interni četveročlani tim koji će iznijeti crowdfunding kampanju filma ‘260 DAYS’. Čine ga Patricia Kovačević, Marijan Gubina, Dražen Majstrović i sama Lucija Majstrović.
”Pri odabiru crowdfunding platforme bili smo svjesni da je ključno pronaći pouzdanog partnera koji dijeli naše vrijednosti. Zato smo odabrali domaću platformu Bona Fides Invest. Kroz suradnju s Bona Fides Invest, dobili smo ne samo platformu za crowdfunding, već i vrijednu podršku”, naglasila je Lucija Majstrović.
Dodala je da su osmislili vrijedne nagrade, kreirali video kampanje i drugi sadržaj, kako bi motivirali ljude da na ih podrže te da se uključe.
”Osigurali smo stvarno atraktivne nagrade za one koji odluče sudjelovati u filmu. Za to je dovoljno da uplate od 10 eura na više. Takva uplata otvara vrata sudjelovanja bilo kome tko pokaže simpatije za produkciju Filma 260 DAYS”, objasnila je Majstrović.
Kazala je da su gerila marketingom, oglašavanjem i na druge načine osigurali pristup velikim bazama potencijalnih članova CF zajednice, ”Upravo smo temeljem gerila marketinga u subotu pokrenuli crowdfunding kampanju. Formirali smo timove u nekoliko gradova, koji su dijelili vijesti o kampanji i pozivali članove obitelji, prijatelje i poznanike na sudjelovanje. Organizirali smo nagradnu igru na društvenim mrežama, aktivirali se unutar brojnih grupa na društvenim mrežama, poslali newsletter svim našim pretplatplatnicima. Stvorili smo, ali i dalje stvaramo, temelj za dostizanje ciljeva naše crowdfunding kampanje. Sigurni smo da će naša predanost, uz vašu podršku, polučiti maksimalan rezultat. Stoga vas pozivam da se pridružite kampanji, a svima koji su to do sada učinili i vama koji ste ovdje se od srca zahvaljujemo, naglasila je na kraju Lucija Majstrović, direktorica Marketinga.
Tim kvalitetnih ljudi
Marijan Gubina, autor knjige ‘260 DANA’ predstavio je na press konferenciji sve ambasadore projekta filma 260 DAYS.
”Ono što je bitno u svakom velikom projektu, a dobra je poruka svima koji se usude sanjati – jest to da nije dovoljno biti sam, bez obzira kakav alat imao u rukama. Jako je bitno imati tim kvalitetnih ljudi. Velik broj vrlo kvalitetnih osoba je ono što projekt ‘260 DANA’ čini posebnim, ne samo u Hrvatskoj, nego i izvan naših granica.
Imamo uključene ozbiljne priznate ljude, pa tako i iz svjetske filmske industrije. Mogu samo reći da nastavljam živjeti san i nadam se da će svi Hrvati u Hrvatskoj i izvan domovine zajedno s nama doživjeti isto”, istaknuo je Marijan Gubina, prije nego je predstavio svih 11 ambasadora filma ‘260 DAYS’, odnosno crowdfunding kampanje za taj film.
Dino Jelusić i ostali ambasadori filma:
To su, kao prvo, DINO JELUSIĆ, koji je u svrhu promocije knjige napisao album pjesama i snimio video spot za pjesmu ‘Prošao sam sve‘.
Tu je, zatim, ZLATKO DALIĆ, izbornik hrvatske nogometne reprezentacije: “Podržavam izradu ovoga filma, jer se nadam da ce reci istinu o najvaznijem dijelu novije hrvatske povijesti i da ce preko njega i svijet to saznati!
Sljedeći ambasador je TOMO MEDVED, potpredsjednik Hrvatske vlade i ministar hrvatskih branitelja: “Do kraja podržavam realizaciju igranoga filma “260 Dana”. Imate moju punu podršku!” Uključio se i IVICA TUCAK, proslavljeni izbornik Hrvatske vaterpolo reprezentacije: “Pozdravljam ideju da se napravi film na ovu temu.”
Projekt je podržao i HRVOJE HITREC, suvremeni hrvatski književnik, romanopisac, dramski pisac, filmski i televizijski scenarist: “To je odličan roman i po njemu je zaista moguće napraviti sjajan film. Imate moju podršku u svakom smislu!”
Priključio se i DUBRAVKO ŠIMENC, proslavljeni hrvatski vaterpolo reprezentativac: “Podrzavam svaki projekt moga staroga prijatelja Jakova Sedlara, a ovaj posebno, jer se radi o potrebnom filmu koji ce toliko toga kazati o nasem Domovinskom obrambenom ratu.”
Među ambasadorima filma ‘260 DAYS’ je i ROBERT SELIGMAN, hrvatski gimnastičar: “Autobiografski roman Marijana Gubine „260 dana“ za mene ima vrlo snažnu poruku vjere u čovjeka i ljudskost. Snažno me se dojmilo kada priča iz života o mržnji i zlu preraste u nešto sasvim drugo kroz manifestaciju ljudskosti, a što znači da nije izgubljena vjera u čovjeka. Čovjek unatoč svemu se izdiže iznad zvjerstva, mržnje i nasilja te pronađe snagu tražiti smisao u ljubavi prema bližnjemu i humanosti. Moja iskrena preporuka je svakako knjigu pročitati i doživjeti iskustvo ljudskog uma.”
Podršku je pružio i LUKA PRATLJAČIĆ, hrvatski prvak u superteškoj kategoriji: “Drago mi je da mogu podržati ovaj hvale vrijedan projekt produkcije filma ‘260 DAYS’. Nadam se da će film ‘260 DAYS’ biti dobro prihvaćen u cijelom svijetu.”
Sljedeći je VELJKO BUDIMIR, kapetan košarkaškog kluba VROS: “Preporučujem vam svima da pročitate knjigu 260 dana koja govori o dramatičnim i traumatičnim iskustvima i strahotama koje je Marijan Gubina za vrijeme Domovinskog rata proživio sa svojom obitelji u zarobljeništvu. Jedan sam od ambasadora filma 260 DAYS.“
Jučer su predstavljena i dva nova ambasadora filma ‘260 DAYS’, prvi je ugledni američki rabin JACK BEMPORAD:
”Veseli me da će Jakov napraviti film po ovoj izuzetnoj prići. Siguran Sam da će film biti sjajan. Imate moju punu podršku. Molim za ovaj projekt!”
Drugi je fra NIKOLA PAŠALIĆ, župnik Hrvatske župe Sv. Ćirila I Merida u New Yorku: ”Ovo je važan filmski projekt i zato imate moju podršku. Ne sumnjam da će film biti odličan i istinit. Sretno sa svime na putu do premijere!”
FOTO: Videosnimka press konferencije Tima ‘260 DAYS’
Postani dio holivudskog filmskog projekta o Domovinskom ratu; evo kako sudjelovati’
‘Svi likovi u filmu 260 days, koji tumače one koji su silovali i tukli u Dalju, nosit će imena stvarnih zločinaca’