U Slavoniji 27. svibnja kreće snimanje filma ‘260 DAYS’; dosad prikupljeno oko 2,5 milijuna eura… U Slavoniji 27. svibnja kreće snimanje filma ‘260 DAYS’; dosad prikupljeno oko 2,5 milijuna eura…
TweetEmailPrint ”Gospođa iz New Yorka, koja želi ostati anonimna, najprije je uplatila 150 eura postavši član crowdfunding zajednice da bi kasnije uplatila i 10.000... U Slavoniji 27. svibnja kreće snimanje filma ‘260 DAYS’; dosad prikupljeno oko 2,5 milijuna eura…


”Gospođa iz New Yorka, koja želi ostati anonimna, najprije je uplatila 150 eura postavši član crowdfunding zajednice da bi kasnije uplatila i 10.000 eura te postala jedan od investitora projekta ‘260 DAYS’. Oni koji u projekt ulože 10.000 eura ili više postaju investitori, što znači da – nakon prikazivanja filma – očekuju povrat uloženog te određenu dobit. Oni, pak, koji sudjeluju u crowdfunding kampanji s uplatama od 10 do 10.000 eura dobivaju vrijedne nagrade”, ističe Lucija Majstrović, direktorica Marketinga projekta ‘260 DAYS’

”Do 27. svibnja 2024. produžuje se crowdfunding kampanja prikupljanja dodatnih sredstava za snimanje ‘260 DAYS’ – holivudskog filma na engleskom jeziku o Domovinskom ratu, a prema istinitoj priči Marijana Gubine. Ovim putem pozivamo sve koji imaju želju i koji još uvijek nisu sudjelovali u kampanji da to u narednom periodu učine”, objavili su administratori Facebook stranice ‘260 DANA’.

Crowdfunding kampanja je, podsjetimo, pokrenuta 9. ožujka s ciljem da se prikupi dodatni iznos novca kako bi organizori angažirali barem još jednog ili dvojicu velikih holivudskih glumaca (Tim Rotha, John Malkovicha… ili neko podjednako zvučno ime), jer bi takva imena doprinijela svjetskoj prepoznatljivosti i gledanosti filma ‘260 DAYS’.

‘Prvo žele doznati sve detalje o filmu’

O samoj kampanji i razlozima njezinog produženja, razgovarali smo s Lucijom Majstrović, direktoricom Marketinga projekta ‘260 DAYS’.

”Tijekom dosadašnje crowdfunding kampanje shvatili smo da je ciklus od 30 dana prekratak da bi prikupili dovoljan broj osoba koje su zainteresirane za ulaganje u film ‘260 DAYS’. Kada smo proširili vijest o kampanji, puno ih se zainteresiralo, ali se pokazalo da ljudima treba neko vrijeme da doznaju detalje o filmskom projektu, kao i o nevjerojatnoj priči Marijana Gubine, priči koju je prepoznao i Hollywood i prema kojoj se 27. svibnja na području Slavonije i Baranje počinje snimati film s poznatim britanskim i holivudskim glumcima”, ističe Lucija Majstrović.

Dodaje da su na primjeru jedne gospođe iz New Yorka, koja je u kratko vrijeme prešla put od sudionika u crowdfunding kampanji do investitora projekta ‘260 DAYS’ potvrdili koliko je važno detaljnije informirati zainteresirane o svim mogućnostima sudjelovanja u produkciji filma o Domovinskom ratu, prema istinitoj priči Marijana Gubine.

Investitori očekuju i dobit

”Spomenuta gospođa, koja je željela ostati anonimna, najprije je uplatila 150 eura postavši član crowdfunding zajednice da bi kasnije, nakon što je doznala za mogućnost da bude investitor, uplatila i 10.000 eura te postala jedan od investitora projekta ‘260 DAYS’. Jedan od ciljeva crowdfunding kampanje bio je upravo to: da neke od osoba koje se priključe crowdfunding kampanji, postanu, naknadno, i investitori projekta. Oni, dakle, koji u projekt ulože 10.000 eura ili više postaju investitori, što znači da – nakon prikazivanja filma – očekuju povrat uloženog novca te određenu dobit. Oni, pak, koji sudjeluju u crowdfunding kampanji s uplatama od 10 do 10.000 eura zauzvrat dobivaju različite vrijedne nagrade”, tumači direktorica Marketinga projekta ‘260 DAYS’.

Pri tome Lucija ističe da je prvi dio kampanje obilježila gerila marketing, odnosno informiranje ljudi preko društvenih mreža o crowdfunding kampanji za film ‘260 DAYS’, a u drugom dijelu kampanje će, objašnjava, slati mailove sa svim relevantim informacijama na ciljane adrese.

Većinu potaknula potresna Marijanova priča

”Ovih dana e-mailove šaljemo svim jedinicama lokalne uprave i samouprave te odgovorne osobe informiramo o ovom za Hrvatsku dragocjenom filmskom projektu, s nadom da će se mnogi uključiti u crawdfunding kampanju”, ističe Lucija Majstrović.

Objašnjava da je u prvoj fazi kampanje bilo najvažnije uvjeriti ljude u vjerodostojnost i ozbiljnost cijele priče.

”Da bi šira publika vjerovala u projekt filma o Domovinskom ratu na engleskom jeziku, trebalo je postojati ozbiljno pokriće za cijelu tu priču. Ljudi žele vidjeti da su se i drugi uključili u kampanju, da je projekt okupio velik broj ljudi te da je određeni iznos novca već prikupljen. Tek kada se uvjere u ozbiljnost projekta, građani se odlučuju sudjelovati u crowdfunding kampanji, odnosno investirati u produkciju filma o Domovinskom ratu”, napominje direktorica marketinga projekta ‘260 DAYS’.

Na pitanje što je potaknulo one koji su dosad uplatili neki iznos (tijekom crowdfunding kampanje ili kao investitori) da to učine, Lucija Majstrović odgovara da je većinu potaknula potresna priča Marijana Gubine, odnosno njegova knjiga ‘260 DANA‘ (dosad je prevedena na 15 svjetskih jezika i tiskana u više od 46.000 primjeraka; može se posuditi i u brojnim narodnim i gradskim knjižnicama u Hrvatskoj – op.a.).

Uplata od 10 eura – ulaznica za pretpremijeru

”Tko god je pročitao knjigu, nije mogao ne biti potresen tom nevjerojatnom pričom. Tijekom crowdfunding kampanje najviše ljudi je uplatilo iznose od 10, 15 i 20 eura, što smo i očekivali, jer smo za sve koji su uplatili 10 ili 15 eura osigurali mogućnost prisustvovanja pretpremijeri filma ‘260 DAYS’ u 15 hrvatskih gradova, odnosno u gradovima izvan Hrvatske. I za one koji su uplatili 20 ili više eura, osigurali smo vrijedne nagrade. Treba istaknuti da se crowdfunding kampanja nakon 27. svibnja više neće produživati, jer 27. svibnja ove godine počinje snimanje filma ‘260 DAYS’ na nekoliko lokacija u Slavoniji i Baranji”,  zaključila je Lucija Majstrović, direktorica Marketinga projekta ‘260 DAYS’.

172 ulagača prikupila 2,483,894 eura

Valja naglasiti da su investitori te sudionici crowdfunding kampanje dosad (u trenutku kada pišemo ovaj tekst) prikupili 2,483,894.00 eura što je 82,80 posto od ciljanog iznosa (tri milijuna eura). Tih gotovo dva i pol milijuna eura prikupilo je sveukupno 172 ulagača (što investitora, a što sudionika u crowdfunding kampanji projekta ‘260 DAYS’).

”Napokon je u našim rukama ozbiljan hrvatski film koji govori o novijoj hrvatskoj povijesti, o Domovinskom obrambenom ratu, film kojeg će gledati ljudi diljem svijeta. Ovom prilikom pozivam sve vas da sudjelujete u ovom povijesnom događaju, u ovom projektu. Sve informacije možete vidjeti na 260days.net”, istaknuo je Marijan Gubina, autor projekta ‘260 DANA’, u svom video obraćanju svima zainteresiranima.

 

Dijete tjerali da odvozi ubijene ljude u tačkama

Marijan Gubina je kao desetogodišnji dječak, zajedno sa svojom šesteročlanom obitelji, doživio brojna zlostavljanja u srpskom zatočeništvu ratnih 1991. i 1992., što je kasnije opisao u vrlo dojmljivoj autobiografskoj knjizi ‘260 DANA‘.

Unatoč proživljenim užasima, Marijan je smogao snage oprostiti i ne mrziti. Čak štoviše, nakon što je opisao jeziva zlostavljanja koja su on, njegove sestre, majka i otac trpjeli 260 dana, u pogovoru knjige autor poziva na mir i praštanje, što daje novu dimenziju knjizi ‘260 DANA’. I taj detalj je, prema svemu sudeći, pridonio činjenici da je Marijanova priča zaintrigirala i ‘face’ iz Hollywooda – od oskarovca Barrya Morrowa, koji je kasnije potpisao scenarij za film ‘260 DAYS’, do poznatih glumaca – Armand Assantea, Tim Rotha, John Malkovicha…, koji su pokazali interes za sudjelovanje u filmu ‘260 DAYS ‘.

Evo i nekih dijelova iz knjige ‘260 DANA’:

”Skupio sam hrabrosti i krenuo prema prvom beživotnom tijelu. Osjećam se kao da imam temperaturu, a osim što me zateže lice od one pljuske, još imam osjećaj da će mi noge otkazati.

Nekad plava, a sada crveno smeđa policijska uniforma, pokrivala je izbušeno tijelo. Čučnuvši, s ciljem da ga uhvatim za nogu, osjetio sam negativnu energiju, snažan pritisak zbog kojeg sam odustao od ovog dijela i krenuo prema drugome, misleći da će biti lakši. Bokom okrenut na drugu stranu, činio mi se kao lakši zadatak od prethodnog. Hvatam ga za nogu i potežem. Ne znam što sam mislio. Vući ga do tački koje sam ostavio u blizini prvog tijela? Uz sve napore, nisam ga pomaknuo ni par centimetara. Odluka je pala. Otkotrljaću ga to tački, zatim nabaciti jedan dio tijela pa drugi i on je u mojim tačkama. Prešavši na drugu stranu, osjetio sam smrad. Užasan smrad od kojeg se mozak ledi. Gotovo ne mogu disati. Počinjem plakati. Hoću kod mame. No, svjestan sam mogućih posljedica i strah od loših osoba tjera me dalje, da skupim ta beživotna tijela. Upro sam se o tlo i započeo guranje. Nakon silnih pokušaja uspjevam okrenuti tijelo u jednu stranu. Užas!  Skočio sam u zrak. Krvava glava i prsa, raskomadana vilica – bio je prizor kao u horor filmu. Otrčao sam do tački i uhvatio se za njih. Paraliziran, razmišljao sam što dalje: pobjeći kući, pobjeći mami?

Taj prizor raspadnutog mesa, skorene krvi i nepodnošljivog smrada osjeti se i sad… Vjerojatno će se osjećati i s mojim zadnjim izdisajima”, opisao je Marijan Gubina kako je kao dječak od deset godina bio prisiljen sakupljati raspadnute dijelove tijela ubijenih hrvatskih policajaca.

‘Čini dobro kako bi ti se dobro prije vratilo’

No, autor je, nakon prisjećanja na strašne i mučne trenutke zarobljeništva – koje je trajalo čak 260 dana, u pogovoru knjige zaključio sljedeće:

”Mi mali ljudi s vjerom ne smijemo dozvoliti sebi da drugi upravljaju našim razumom, da potiču agresivnost.

Svijet mora biti mjesto bez diskriminacije ili sukoba, društveno, tjelesno i duhovno – mjesto gdje se cijeni i uvažava raznolikost. Svi ljudi različitih rasa, etničkih skupina, religija, kultura, tradicija i običaja moraju se međusobno poštivati.

Ja, Marijan Gubina, autor knjige 260 dana, stavio sam svoje iskustvo na papir, kako bi se i vi uvjerili da pojedinac ima sposobnost da prevlada čak i najdublje i najraširenije druševene probleme.

Spremno sam prihvatio odgovornost obavljati svoju misiju kao nezavisni član ljudske rase. Donijeti ljubav, sklad i zahvalnost u svoje i vaše srce i na taj način dati doprinost izgradnji mreže međunarodsnog mira i poticanja kulture mira.

Društvo sačinjeno od obitelji koje slijede ovaj standard, ima sposobnost prevladati čak i najdublje i najraširenije društvene probleme.

Ne čekaj dobro, već ga čini kako bi ti se isto prije vratilo”, napisao je Marijan Gubina u pogovoru knjige ‘260 DANA’.

FOTO: Projekt ‘260 DAYS’

‘Cilj je da film 260 DAYS u svijetu bude poznat kao što su Vatreni, te da probudi zajedništvo i ponos’

‘Čudo je da je – nakon svih grozota – Marijan normalan i da može oprostiti. Film će biti sjajan’

Postani dio holivudskog filmskog projekta o Domovinskom ratu; evo kako sudjelovati’

‘Svi likovi u filmu 260 days, koji tumače one koji su silovali i tukli u Dalju, nosit će imena stvarnih zločinaca’