Projekt “Tesla’s Legacy: Minds for the Future” u središte pozornosti stavlja darovite učenike i njihove potrebe Projekt “Tesla’s Legacy: Minds for the Future” u središte pozornosti stavlja darovite učenike i njihove potrebe
Teslini učitelji osmislili novi Erasmus+ projekt namijenjen poticanju darovitosti

Projekt “Tesla’s Legacy: Minds for the Future” u središte pozornosti stavlja darovite učenike i njihove potrebe

Zagreb 12. listopada 2022. Promise.hr

TweetEmailPrint Cilj projekta je učitelje naučiti kako potencijalno darovite učenike usmjeravati na praktično i interaktivno iskustveno učenje u realnom i virtualnom okruženju i poticati... Projekt “Tesla’s Legacy: Minds for the Future” u središte pozornosti stavlja darovite učenike i njihove potrebe


Cilj projekta je učitelje naučiti kako potencijalno darovite učenike usmjeravati na praktično i interaktivno iskustveno učenje u realnom i virtualnom okruženju i poticati korelaciju sadržaja iz znanstvenih i društveno-humanističkih predmeta

Učitelji Osnovne škole Nikole Tesle iz Zagreba u Erasmus+ projektima sudjeluju od 2014. godine. Sustavno uče i cjeloživotno se obrazuju pažljivo prateći i analizirajući potrebe svojih učenika čiji je broj u zadnjih desetak godina znatno porastao što govori o kvaliteti škole i njenih zaposlenika.

Učitelji i stručni suradnici primijetili su da je hrvatski obrazovni sustav gotovo u potpunosti zanemario darovite učenike, osobito u osnovnoj školi, a jedini koji obraćaju pozornost na njih su njihovi učitelji, gotovo bez potpore obrazovnih institucija. I upravo zato Teslini učitelji osmislili su Erasmus+ projekt namijenjen poticanju darovitosti. Projekt “Tesla’s Legacy: Minds for the Future” u središte pozornosti stavlja darovite učenike i njihove potrebe. Cilj projekta je učitelje naučiti kako potencijalno darovite učenike usmjeravati na praktično i interaktivno iskustveno učenje u realnom i virtualnom okruženju i poticati korelaciju sadržaja iz znanstvenih i društveno-humanističkih predmeta.

Prvi korak u otkrivanju potencijalno darovitih učenika bilo je osmišljavanje i izrada obrazaca za učenike i učitelja, a s ciljem otkrivanja potencijalno darovitih učenika. Obrasci su izrađeni uz stručno vodstvo pedagoginje škole koja je spoznaje o izradi navedenih obrazaca usvojila upravo na Erasmus edukaciji. U projektu sudjeluju još i dvije učiteljice engleskoga jezika, učiteljica hrvatskoga jezika, učitelj matematike, tri učiteljice razredne nastave i učiteljica produženog boravka.
Kako bi se učitelji osposobili za rad s darovitim učenicima, odradili su niz edukacija u Finskoj, Islandu, Španjolskoj, Tenerifima te Cipru i osmislili aktivnosti za poticanje darovitosti učenika.
Učiteljica hrvatskoga jezika i učiteljica razredne nastave bile su na edukaciji o umjetnosti i okolišu te o zdravstvenom i emocionalnom odgoju na otoku Cipru.
Edukacija se temeljila na umjetničkim praksama i pedagoškim pristupima s ciljem kvalitativnog poboljšanja procesa poučavanja i učenja koji stimuliraju kreativnost i maštu učenika korištenjem prirodnina iz okoliša i samog okoliša, razvoj kreativnosti nizom ekoloških aktivnosti povezanih s umjetnošću.
Edukacija je uključivala nekoliko iskustvenih modula na otvorenom (Kape Greco – uz more i planinski lanac Troodos) u kombinaciji s predavanjima odgojitelja i stručnjaka za okoliš i umjetnost.

Zdravstveni i emocionalni odgoj namijenjen je učiteljima koji žele naučiti više o tehnikama poučavanja svakodnevnim zdravim navikama (tjelovježba, zdrava prehrana, povezanost s prirodom), osobnom razvoju (emocionalna ravnoteža, vještine upravljanja stresom) i općenito, razvoju životnih vještina njihovih učenika. Interaktivnim aktivnostima proučavali su vrijednosti razvoja zdravih životnih navika, pozitivnog razmišljanja, samopoštovanja, aktivnog slušanja, rješavanja problema, demokracije u odlučivanju i rješavanju sukoba.
Cilj edukacije bio je osjećati se sigurnije u svojoj sposobnosti da se stvori pozitivno razredno ozračje, a temeljila se na načelima zdravstvenog i emocionalnog odgoja te su korištene najnovije pedagoške metode s ciljem kvalitativnog poboljšanja procesa poučavanja i učenja, postavljanja dobrog modela i primjera njegovanja i unaprjeđenja zdravog života i emocionalne ravnoteže.
Neke od aktivnosti bile su posjet biofarmi, izrada balzama za usne, sapuna i lijeka protiv prehlade na prirodnoj bazi. Dosta se radilo na osnaživanju učiteljeve ličnosti i na svjesnosti o važnosti učiteljske profesije jer jedino samopouzdana osoba može učenike učiti samopouzdanju, što je i bio motiv ovih dviju edukacija.

Nakon mobilnosti učitelji su osposobljeni za provođenje različitih aktivnosti s interdisciplinarnim pristupom sadržajima s potencijalno darovitim učenicima.
Učitelj matematike uključio je visoko motivirane učenike u grupu Matemagičari u kojoj su koristili matematiku pri izradi računalnih programa, računanja sila i kemijskih jednadžbi. Također je organizirao Sudoku natjecanje za učenike škole.
Učiteljica razredne nastave organizirala je ekoakciju smanjenja uporabe plastike u školskoj kuhinji te je učenicima omogućila međunarodnu suradnju u eTwinning projektu GreenDeal. Surađivala je s dječjim vrtićem i Knjižnicom Prečko gdje je čitajući priče o Zemlji, predškolcima promovirala zdrav način života.
Učiteljica engleskoga jezika uredila je kutak u učionicama engleskoga jezika opskrbljujući ga materijalima za jezično napredne učenike. Oformila je i web stranicu dodatne nastave engleskog jezika za učenike i učitelje na kojoj je napravila bazu materijala za rad s jezično naprednim učenicima.

Druga učiteljica engleskoga jezika s potencijalno darovitim učenicima snimila je film na engleskom jeziku This is Tesla.
Učiteljica hrvatskoga jezika stečene kompetencije integrirala je u rad Dramske skupine s potencijalno darovitim učenicima ponudivši im nove lokalitete rada. Tako je s potencijalno darovitim učenicima uvježbala i izvela predstavu Glas Newtona u sklopu Teslafesta čime je povezana umjetnost i znanost, odnosno, znanstvena tema obrađena je i prikazana metodama koje je učiteljica naučila na mobilnosti na Cipru.
Učiteljica razredne nastave usavršila se u integraciji igara u nastavu. Istraživački usmjerenu nastavu i proširivanje tema učenjem igrom izvodila je tijekom dodatne nastave s potencijalno darovitim učenicima.
Druga učiteljica razredne nastave s potencijalno darovitim učenicima izradila je kreativne didaktičke materijale i omogućila im stalni pristup u učionici. Međunarodnim e-Twinning projektom Minds for the Future razvijala je komunikacijske vještine i vještine rješavanja problema.
Učiteljica produženog boravka uvela je Genius hour u nastavu produženog boravka gdje su učenici samostalno odabrali temu, istražili ju, izradili plakat te ga predstavili u razredu.

Sudionici projekta organizirali su obilježavanje Dana darovitih učenika u ožujku 2022. održavanjem radionica za učenike koje su pripremili i održali potencijalno daroviti učenici uz mentorstvo učitelja. Učenici su se upoznali s osnovama programiranja bez računala, radili su na jačanju suradnje i timskih vještina uz pomoć dramskih igara, okušali su se u šahu te naučili razliku između britanskoga i američkog engleskog jezika.
Na STEM radionicama učili su o razlomcima uz pomoć glazbe, a na CLIL radionici demonstrirali su pokuse. Prvašići su sudjelovali na radionici rješavanja problemskih zadataka, a učenici produženog boravka prezentirali su svoje plakate koji su nastali samostalnim istraživanjem u sklopu Genius hour metode.
Najvažnija aktivnost projekta bio je TeslaFest, festival znanosti, umjetnosti i talenata koji je obilovao radionicama različitih sadržaja, od pokusa, forenzike, izrade holograma i 3D naočala do dramskih radionica i predstava. Učenici su također pokazali svoje talente. Posjetitelji su mogli uživati u pjesmi, plesu, dramskim predstavama, zumba nastupima, izložbama fotografija, likovnih i ručnih radova.

Učitelji i stručni suradnici osmislili su Europski razvojni plan čiji je jedan od ciljeva stvaranje poticajne radne atmosfere u kojoj će učenici steći znanja i vještine kojima će razvijati svoje talente. Najvažnija tekovina mobilnosti jest lista za prepoznavanje i praćenje potencijalno darovitih učenika te individualizirani planovi učenja za već spomenute učenike.
Više o projektu pročitajte na mrežnoj stranici.

Tekst: Petra Šelebaj i Jasminka Možgon Jarić