VARANJE BIRAČA: Nećemo da u anketama budu samo oni koji sebi anketu plate i koji mogu namjestiti rezultate!
”Danas su nas (u Udrugu) zvali iz agencije i rekli da će staviti i listu Blokirani ali tek drugi mjesec jer da moraju prvo “potrošiti” naručene i plaćene ankete, a mi neka čekamo”, objavila je Udruga Blokirani i pozvala članove da prosvjeduju zbog te diskriminacije.
”U psihologiji ljudi je da odlaze tamo gdje je veća gužva. Ako na nekom štandu nema nikoga, nitko tamo i ne ide, ali ako pokraj nekoga stoji petero građana, ubrzo će se tamo okupiti i dvadeset ljudi”, tumačio je, pak, Kolakušić zašto je vladajućoj oligarhiji važno kroz ankete stvoriti dojam da su samo oni brojni, a da će za njihove oponente glasovati malo tko
Samu srž predizbornih manipulacija, odnosno suptilnih prijevara građana od strane plaćeničkih glavnih medija i isto takvih agencija za istraživanje preferencija birača (najčešće presudnih za ishod izbora), dotaknuli su ovih dana prvo sudac Mislav Kolakušić u razgovoru za N1 televiziju, a potom i Udruga Blokirani, objavom na svom Facebook profilu.
Mislav Kolakušić je gostujući u Novom danu N1 televizije istaknuo da upravo uz pomoć medijskih manipulacija i namještenih anketa vladajuća politička oligarhija – koju podržava, prema njegovu mišljenju, tek oko 10 posto građana Hrvatske – osvaja 20, 30 ili 40 posto zastupničkih mjesta.
”Bitno im je da ubiju u pojam sve ostale građane, da ih navedu da ostanu kod kuće i da ne izađu na izbore. Kako to čine? Tako što, kao prvo, dozvoljavaju da se na izborima kandidiraju i posve nebitne male stranke, koje neće dobiti ni sto glasova, no čiji će se glasovi kasnije preliti njima. Kao drugo, medijskom manipulacijom i lažnim rezultatima preferencija birača nastoji se obeshrabriti one koji žele promjene. Mi smo proveli vlastito istraživanje preferencija birača i doznali da na predstojećim izborima osvajamo tri mandata”, istaknuo je Kolakušić, na što ga je novinar N1 televizije prekinuo upitavši ga nije li to pretjerano, te kazavši da sva ostala istraživanja imaju drugačije rezultate.
Kolakušić je tada postavio ključno pitanja: ”Moramo vidjeti kako se financiraju mediji u Hrvatskoj i kako se financiraju agencije koje ispituju preferencije birača? Ministar Marić je 2017. izjavio da samo tvrtke u državnom vlasništvu godišnje daju 512 milijuna kuna za reklame u medijima! Dodajte tome oglašavanja raznih ministarstava i drugih državnih tijela, dolazimo do milijardu kuna godišnje. Glavni mediji od toga žive i zato rade po diktatu političke elite koja im omogućava toliki novac”, kazao je Kolakušić.
Potom se osvrnuo i na financiranje agencija, odnosno tvrtki koje provode istraživanja preferencija birača u Republici Hrvatskoj.
”Nigdje u svijetu čak tri firme ne provode svaki mjesec istraživanja preferencija birača već deset godina. To ima samo u Hrvatskoj”, kazao je Kolakušić, aludirajući na činjenicu da su redovita istraživanja preferencija birača iznimno skupa, što bi moglo značiti da se rezultati namještaju onako kako odgovara onome tko plaća ta iznimno skupa istraživanja.
”U psihologiji ljudi je da odlaze tamo gdje je veća gužva. Ako na nekom štandu nema nikoga, nitko tamo ni ne ide, ali oko pokraj nekog štanda stoji petero građana, ubrzo će se tamo okupiti i petnaest, dvadeset ljudi”, poentirao je Kolakušić, tumačeći zbog čega je vladajućoj oligarhiji važno preko lažnih anketa stvoriti dojam da su samo oni brojni, a da za njihove istinske oponente neće glasovati gotovo nitko.
Sličnu poruku je jučer poslalo i vodstvo Udruge Blokirani, koji su pozvali svoje članove da prosvjeduju kod plaćenih agencija zbog činjenice da u svojima predizbornim anketama uopće ne nude njihovim članovima i simpatizerima opciju za koju bi mnogi od njih glasali.
I nakon što su mnogi blokirani uporno prosvjedovali zbog toga, iz agencija su im, kako su napisali, poručili da ih ovaj mjesec ne mogu uvrstiti u istraživanja, jer moraju najprije odraditi naručene i plaćene ankete?!
Prenosimo ovdje cijelu objavu udruge Blokirani:
”Iz IPSOS-a i Promocije Plus nam javljaju da su zasuti telefonskim pozivima Blokiranih koji hoće da u anketi mogu dati glas za Blokirani-Deblokirajmo Hrvatsku.
Blokirani su se pobunili s obzirom na to da im anketari u anketama ne nude njihovu listu.
IPSOS i Promocija Plus su naime dvije najveće reklamne kuće koje provode istraživanja htijenja birača na izborima.
S obzirom na to da u naručenim anketama nisu nudili njihovu listu, Blokirani su se pobunili i samoinicijativno počeli nazivati agencije telefonom i tražiti da se u ankete uvrsti njihova lista Blokirani-Deblokirajmo Hrvatsku!
Danas su nas (u Udrugu) čak zvali iz reklamne agencije i rekli da će staviti i listu Blokirani ali tek drugi mjesec jer da moraju prvo “potrošiti” naručene i plaćene ankete, a mi neka čekamo. Hm…
Kasnije su nas opet nazvali i rekli da su danas preplavljeni upitima Blokiranih, koji ih nazivaju telefonom i šalju e mail i svi hoće svoje demokratsko pravo, jednakost na izborima :”Stavite našu listu, listu Blokirani u anketu!”
To je demokracija. Neka se čuje vaš glas!
Nećemo da u anketama budu samo oni koji sebi anketu plate! To je varanje birača!
Blokirani više ne žele biti u medijskoj blokadi!
Neće u anketama biti samo bogati, oni koji sebi anketu mogu naručit i rezultat platiti!
Svi znamo da se tako, na suptilan način, svi ostali izbace iz izborne utrke jer anketari stvaraju dojam da za nas ne postoji interes!
E , postoji! I to velik!
Blokirani nastavite aktivno braniti svoj interes. Zovite. Tražite.
Borite se za Deblokirane ankete. Za Deblokirane izbore.
Ovo je naša zemlja!
Mi smo najveća “manjina” u Hrvatskoj!
Blokirani konačno imaju svoje predstavnike na listi Blokirani-Deblokirajmo Hrvatsku i žele svojoj listi dati svoj glas.
Zovite sve dok se ne vidite u anketi”, napisali su administratori Udruge Blokirani te na kraju naveli brojeve telefona Promocije plus (anketa Cromodemoskop) i
agencije IPSOS plus.
Valja napomenuti da su i rezultati nezavisnih istraživanja preferencija birača koje su radile neke druge agencije ili tvrtke (poput istraživanja Preferencija.hr-a) bili bitno drugačiji od rezultata sveprisutnih gore navedenih agencija, što znači, prema svemu sudeći, da su Kolakušić i Blokirani u pravu kada negoduju protiv načina rada agencija koje redovito objavljuju rezultate tobožnjeg raspoloženja hrvatskih birača.
Valja također napomenuti da su sami rezultati mnogih dosadašnjih izbora (primjerice pobjeda Kolinde Grabar Kitarović na predsjedničkim izborima – ankete su davale ogromnu prednost Josipoviću?!) razgolitili nevjerovatno krupne promašaje agencija koje su birače prethodno uvjeravale u potpuno drugačije izborne rezultate.
FOTO: Screenshot videosnimke; FB stranica Udruge Blokirani