NE ODOBRAVAJTE KONCESIJE, jer na njima GUBIMO, a javno dobro nam otimaju i ograđuju! NE ODOBRAVAJTE KONCESIJE, jer na njima GUBIMO, a javno dobro nam otimaju i ograđuju!
TweetEmailPrint ‘Nekima se žuri jer im ovakav prijedlog odgovara, a on bi mogao biti poguban jer dopušta koncesionaru – koji uzima kredit kod banke... NE ODOBRAVAJTE KONCESIJE, jer na njima GUBIMO, a javno dobro nam otimaju i ograđuju!


‘Nekima se žuri jer im ovakav prijedlog odgovara, a on bi mogao biti poguban jer dopušta koncesionaru – koji uzima kredit kod banke – da dobivenu koncesiju založi, plažu ogradi, da njegov plan ne mora odgovarati planu razvoja grada ili naselja. Ako koncesionar bankrotira, koncesiju može preuzeti kupac bankrotirane firme. Ono što je najvažnije – prijedlog Zakona o koncesijama ne definira vodu, poljoprivredno zemljište i pomorsko dobro kao strateške resurse RH!’, upozorava dr. Lovrinović

”Od 2001. do zaključno 2016. godine uplaćeno je u državni proračun na račun raznih koncesija oko 10,5 milijardi kuna. Dakle, oko 650 milijuna kuna godišnje.
S druge strane, prošle godine je samo za koncesionare Bina Istra, koji su izgradiii istarski ipsilon, država isplatila 300 milijuna kuna, a za one koji su izgradili auto cestu Zagreb-Macelj isplaćeno je oko 100 milijuna kuna.

Koliko će država plaćati koncesionaru koji je izgradio zračnu luku Franjo Tuđman, ne znamo, jer je to uobičajeno poslovna tajna. Gotovo sam siguran da će subvencija države za ovu koncesiju dovesti do toga da ukupne subvencije koncesionarima budu veće od prihoda proračuna po odobrenim koncesijama.

Zanimljivo je da nema sređenih podataka koliko gubimo od koncesija.
Zaključak i molba: Molim vas ne dajte ništa u koncesiju jer gubimo”, napisao je ugledni ekonomist i saborski zastupnik dr. Ivan Lovrinović na svom Facebook profilu te tako upozrio na još jednu bolnu točku hrvatske politike te na, prema svemu sudeći, razarajuću korupciju u pozadini izdavanja koncesija.

Jer u svega nekoliko mjeseci koliko je nova zagrebačka zračna luka otvorena, pokazalo se da su uvjeti za putnike i pilote na novom aerodromu daleko lošiji nego na starom: zbog velike štednje na osoblju, duže se čeka, manje je mjesta za zrakoplove, aerodrom se, poput kakvog seoskog kolodvora, zatvara već u ponoć i to u špici turističke sezone u metropoli zemlje kojoj je turizam glavna privredna grana, što dovodi u opasnost i putnike i posade zrakoplova u slučajevima loših vremenskih uvjeta, poput nedavno iznad Dubrovnika?! No, koncesionare nitko ne smije ništa pitati, jer su oni takve uvjete – prema svemu sudeći – dogovorili s onima koje su, možemo to pretpostaviti, ‘dodatno podmazali’.

Na sličan način su, prema svemu sudeći, dogavarani uvjeti i s ostalim koncesionarima, zbog čega danas od odobrenih koncesija zbrajamo gubitke, dok na dionicama autoputa koje su izgradili koncesionari te u zagrebačkoj zračnoj luci plaćamo nevjerojatno skupe cestarine, odnosno preskupi parking i sve ostale usluge.

Dodajmo da je dr. Lovrinović malo opširnije o problemu s koncesijama pisao i prija par dana, kada se ispred Sabora održao prosvjed zbog spornog Zakona o koncesijama.

”Glasanje o prijedlogu Zakona o koncesijama treba odgoditi i poslati na treće čitanje kako bi javnost mogla reći svoje mišljenje. Nekima se žuri jer im ovakav prijedlog odgovara, a on bi mogao biti poguban jer, na primjer, dopušta koncesionaru – koji uzima kredit kod banke – da dobivenu koncesiju založi, plažu ogradi, da njegov plan ne mora odgovarati planu razvoja grada ili naselja itd. Ako koncesionar bankrotira, koncesiju može preuzeti kupac bankrotirane firme.
Ono što je najvažnije jest da prijedlog Zakona o koncesijama ne definira vodu, poljoprivredno zemljište i pomorsko dobro kao strateške resurse RH.

Zato se zalažem da se odloži glasanje o prijedlogu Zakona o koncesijama i da se u isto vrijeme usklade slijedeći zakoni: Zakon o vlasništvu, Zakon o javno-privatnom partnerstvu, Zakon o javnoj nabavi i Zakon o pomorskom dobru.
Ako se to ne učini u isto vrijeme sasvim je izvjesna zlouporaba ovakvog prijedloga Zakona o koncesijama. Tek tada bi sve bilo povezano i jasno.

U tom smislu sam predao tri amandmana i podržavam Otočki sabor i sve one koji ovim pitanjima pristupaju razumno i brane nacionalne interese i opće dobro.

P.S: Fotke su snimljene jutros ispred Sabora gdje sam razgovarao s ljudima s otoka, jer se tamo na izoliranim i malim prostorima najbolje osjeća kada netko nešto ogradi ili petlja”, napisao je Lovrinović u ponedjeljak ujutro te objavu stavio na svoj Facebook profil.

Foto: FB profil Ivana Lovrinovića, screenshot