Ministarstvo NIJE BRIGA za putnike: Unatoč moru pritužbi, Croatia bus ima sve licence i dozvole za prijevoz?!
”Kako je moguće da Croatia bus legalno vozi putnike u Hrvatskoj i inozemstvu, a da u isto vrijeme: vozači puše za vrijeme vožnje, viču na putnike, sami naplaćuju karte pa zbog toga kasne, otkazuju polaske autobusa u zadnji tren bez objašnjenja i isprike, autobusi su im stari i neuredni, vrlo često neispravni? Zašto odgovorni u Ministarstvu prometa pod hitno ne poduzmu nešto s ovim u vezi, pogotovo stoga što se u javnosti i dosad često pisalo i govorilo o katastrofalnim iskustvima putnika istog prijevoznika?”, upitali smo Ministarstvo prometa. Iz njihovog odgovora može se zaključiti da ih baš i nije previše briga za putnika i turiste!
Nakon što smo u tekstu ‘FOTO: Vozač puši u vožnji, viče na putnike, psuje, debelo kasni, otkazuju linije bez objašnjenja i isprike…!‘, opisali grozna iskustva s putovanja autobusom Croatia Busa od Zagreba to Rijeke, te od Rijeke do Zagreba, dobili smo ‘odgovore’ na naš upit Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture:
”Kako je moguće da Croatia bus legalno vozi putnike u Hrvatskoj i inozemstvu, a da u isto vrijeme: vozači puše za vrijeme vožnje, viču na putnike, sami naplaćuju karte pa zbog toga kasne, otkazuju polaske autobusa u zadnji tren bez objašnjenja i isprike, autobusi su im stari i neuredni, vrlo često neispravni?
Kako možete očekivati da će turisti ponovno doći u Hrvatsku, kada iskuse jednu takvu vožnju u autobusu Croatia bus-a (dvoje talijanskih turista su bili vrlo neugodno iznenađeni svime što im se dogodilo u tom autobusu…)?
Zašto odgovorni u Ministarstvu prometa pod hitno ne poduzmu nešto s ovim u vezi, pogotovo stoga što se u javnosti i dosad jako često pisalo i govorilo o katastrofalnim iskustvima putnika autobusa istog prijevoznika?”, upitali smo odgovorne iz Ministarstva prometa.
Njihove posve birokratske i općenite odgovore objavljujemo u cijelosti:
”Sukladno članku 14. stavku 1. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu propisano je da pravna ili fizička osoba (obrtnik) smije obavljati djelatnost javnog cestovnog prijevoza putnika ili tereta u unutarnjem cestovnom prometu ako je upisana u sudski, odnosno, obrtni registar za obavljanje djelatnosti cestovnog prijevoza te ako posjeduje licenciju za unutarnji prijevoz, koju izdaje ured državne uprave u županiji, odnosno upravno tijelo Grada Zagreba nadležno za poslove prometa, prema sjedištu/prebivalištu prijevoznika.
Člankom 33. stavkom 4. Zakona propisano je da se međužupanijski prijevoz putnika obavlja temeljem dozvole, koju izdaje resorno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, a nakon provedenog postupka usklađivanja voznih redova.
Članak 62. stavak 3. Zakona propisuje da se javni linijski prijevoz putnika u međunarodnom cestovnom prometu prijevoznik može obavljati isključivo autobusima na temelju dozvole za javni linijski prijevoz putnika u međunarodnom cestovnom prometu i u skladu s tom dozvolom i njezinim sastavnim dijelovima (itinerarom, cjenikom i voznim redom).
Slijedom rečenog ističemo kako društvo Croatia bus d.o.o. iz Zagreba posjeduje aktivne licencije za prijevoz putnika u unutarnjem i međunarodnom cestovnom prometu, a imenovano Društvo posjeduje i važeće dozvole za međužupanijski i međunarodni cestovni promet. Kako se kroz praksu pokazala potreba snažnije zaštite prava putnika, donesena je Uredba (EU) br. 181/2011 Europskog parlamenta i vijeća, od 16. veljače 2011. godine, o pravima putnika u autobusnom prijevozu te izmjena Uredbe (EZ) br. 2006/2004, s ciljem da se zaštite prava putnika i da im se na razini Europske unije omogući ostvarivanje njihovih prava odgovarajućim pritužbenim postupkom. Pored toga donesen je i Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 181/2011 Europskog parlamenta i vijeća od 16.veljače 2011. o pravima putnika u prijevozu autobusima i izmjeni Uredbe (EZ) br. 2006/2004. (NN 127/2013).
Člankom 27. Uredbe propisano je da putnik, koji želi uložiti pritužbu prijevozniku za određenu prijevozničku uslugu, istu podnosi u roku od tri mjeseca, od dana kada je linijski prijevoz obavljen, odnosno, kada je trebao biti obavljen. Slijedom uložene pritužbe putnika prijevoznik u roku od jednog mjeseca ima obavijestiti putnika je li zaprimljena pritužba utemeljena, odbijena, ili je u razmatranju, dok vrijeme za davanje konačnog odgovora ne smije biti dulje od tri mjeseca, od primitka pritužbe putnika.
U članku 5. Zakona o provedbi Uredbe (EU) br. 181/2011 Europskog parlamenta i vijeća od 16. veljače 2011. godine o pravima putnika u prijevozu autobusima i izmjeni Uredbe (EZ) br. 2006/2004. propisano je da ako prijevoznik nije riješio prigovor putnika u roku i na način utvrđen čl. 27 Uredbe EU br. 181/2011, putnik ima pravo izjaviti prigovor resornom Ministarstvu, koje će bez odgode, a najkasnije u roku od 30 dana od dana izjavljivanja prigovora, u pisanom obliku izvijestiti putnika o utvrđenom činjeničnom stanju i mjerama koje su temeljem zaprimljenog prigovora poduzete. Ukoliko putnik nije zadovoljan poduzetim mjerama od strane resornog Ministarstva ili nije u propisanom roku izvješten o poduzetim mjerama, može pokrenuti upravni spor.
Inspekcijski nadzor nad provedbom Uredbe (EU) br. 181/2011 i Zakona o provedbi Uredbe (EU) br. 181/2011 Europskog parlamenta i vijeća od 16. veljače 2011. godine o pravima putnika u prijevozu autobusima i izmjeni Uredbe (EZ) br. 2006/2004., provode inspektori cestovnog prometa i cesta ovog Ministarstva.
Sukladno Uredbi, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture uspostavilo je sustav zaprimanja i rješavanja pritužbi te svakodnevno rješava o prigovorima putnika posredujući između prijevoznika i putnika”, stoji u odgovoru Samostalne službe za odnose s javnošću Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Nisu, međutim, naveli što su poduzeli (ili poduzimaju) na osnovu našeg teksta, odnosno upita kojeg smo im poslali – što je također vrlo konkretna pritužba, jer su opisani svi detalji itekako sporne i vrlo neugodne vožnje…
Iskustva putnika zovu inspekcije, no one ne dolaze
Ako u Google tražilicu napišete: ‘Croatia Bus iskustva putnika’:, dobit ćete pregršt tekstova u mnogim medijima u kojima se opisuju neugodna iskustva ljudi koji su koristili usluge navedenog prijevoznika. Evo samo nekih:
(VIDEO) Vožnja iz noćne more: Kiša “poplavila” autobus Croatia busa, putnici otvarali kišobrane!?
‘Građani bijesni na Croatia Bus: Oni su opasnost na cesti, ljudi se tresu od šoka’
Kako je Croatia Bus postao najomraženiji prijevoznik? ‘Putnici su razmišljali da se pomokre u bocu’
“AVANTURA” S CROATIA BUSOM: Umjesto za Split, autobus produžio za Dubrovnik
VOŽNJA IZ PAKLA: ‘Dokle će Croatia bus SRAMOTITI SVETO IME HRVATSKO?’
‘Vozač autobusa prijetio putniku: Probit’ ću te šakom, izađi na parking!
”Putovala sam prije par dana autobusom do Splita. U tih 45 minuta koliko je trajao taj kaos utrpavanja kofera i ljudi (više njih s kartama za isto mjesto) u dva busa koja su išla na istu destinaciju, šofer ovog mog busa se izvikao na desetak osoba, siktao otrov na još toliko, uspio rasplakati putnicu…”
”To je ruganje, a ne autobus. Nikad više neću iskoristiti usluge ove tvrtke”.
”Zašto im ne mogu dati nula zvjezdica? Putovali smo od Beča do Zagreba. Putovanje bi inače trebalo trajati od 8 ujutro do podne i trideset, ali mi smo došli tek u 18 sati. Autobus se pokvario sat i pol nakon Beča i čekali smo dva sata u zaustavnoj traci”.
”Najgora tvrtka ikad, vozači su nepristojni i uvijek kasne. I to ne kasne pola sata, kasne po dva sata. Skreću s puta, skupljaju prijatelje i obavljaju osobne poslove dok satima kasne. Nije ih briga za mušterije i viču na njih ako ih nešto upitaju”.
”Kad bih mogla dati nula zvjezdica, dala bih. Bježite, držite se dalje od ove užasne tvrtke. Ovo je bilo najgore prijevozničko iskustvo u mom životu”.
”Autobus između Dubrovnika i Kotora je kasnio, a vozač je bio iznimno nepristojan i urlao ‘raus’ i pokazivao prstima u ljude”.
”Izbjegavajte kao kugu, najgori noćni autobus ikad”
”Krenuli smo pola sata kasnije jer je autobus kasnio. Zbog toga smo došli u zagreb kasno i propustila sam autobus za Ljubljanu. Vozači su vikali i psovali tijekom čitave vožnje. Grijanje nije radilo’
”Prodali su vise karata nego sto ima mjesta pa su neki ljudi stajali, vozač neljubazan, sjedala u autobusu mokra (!?!), razbijeni nasloni tako da sjedalo ispred mene naslonom pritišće moja koljena, na autocesti su nas po noći i zimi natjerali da svi izadjemo iz autobusa te nas zajedno sa stvarima prekrcavali u druge autobuse tako da vozač ne bi morao skretati na naše odredište nego samo produžiti ravno tako da brzo dodje doma. Da smo ovce ne bi zaslužili takav tretman i takve nepristojne rijeci vozača. Grozno, nikada više”, opis je pojedinih iskustava putnika koji ne pamte po dobrom Croatia bus, a koji su objavili komentar na društvenoj mreži ili na Google Reviewsima.