POLICAJCIMA PREKIPJELO: Tvrde da su za smrt Modrića krivi policijski šefovi postavljeni po stranačkoj i kumskoj vezi POLICAJCIMA PREKIPJELO: Tvrde da su za smrt Modrića krivi policijski šefovi postavljeni po stranačkoj i kumskoj vezi
TweetEmailPrint ”Do kada se misli u policiji štititi rukovoditelje koji na pozicije dolaze u većini slučajeva po stranačkim, kumskim, obiteljskim i drugim sličnim linijama,... POLICAJCIMA PREKIPJELO: Tvrde da su za smrt Modrića krivi policijski šefovi postavljeni po stranačkoj i kumskoj vezi


”Do kada se misli u policiji štititi rukovoditelje koji na pozicije dolaze u većini slučajeva po stranačkim, kumskim, obiteljskim i drugim sličnim linijama, a ne po iskustvu, znanju, vještinama i sposobnostima. Zanimljivo je isto tako da nitko u MUP-u nije imao, ako ne one stvarne onda, moralne odgovornosti ponuditi svoju ostavku radi smrti našeg kolege”, ističe Sindikat policijskih službenika

Sindikat policijskih službenika ponovno se oglasio u vezi s tragičnom pogibijom Saše Modrića, policajca motociklista koji je izgubio život jer su njegovi nadređeni, prema svemu sudeći, bezobzirno od njega tražili da, bez obzira na ugroženo zdravlje i opasnost od nesreće, na motoru provede 12 sati dnevno i to na vrlo niskoj temperaturi – koja nije za vožnju motociklom.

”Još uvijek čekamo odgovor glavnog ravnatelja policije na pitanje tko je odgovoran zbog propusta u organizaciji rada, kojeg smo dopisom zatražili 29. 3. 2019. godine, a koja je definitivno uzročno-posljedična veza pogibije našeg kolege.

Također se pitamo do kada se misli u policiji štititi rukovoditelje koji na pozicije dolaze u većini slučajevima po stranačkim, kumskim, obiteljskim i drugim sličnim linijama, a ne po iskustvu, znanju, vještinama i sposobnostima.

Zanimljivo je isto tako da nitko u MUP-u nije imao, ako ne one stvarne onda, moralne odgovornosti ponuditi svoju ostavku radi smrti našeg kolege jer svi znamo da u konačnici ona ni ne bi bila prihvaćena od nadređenih obzirom da u MUP-u vrijedi pravilo da svako o svakome svašta zna i da ruka ruku mije i da jednom kad postaneš rukovoditelj vječno si rukovoditelj ako slušaš, a ako i dođe do promjene vlasti privremeno te zbrinu u “stazu slonova” s itekako dobrom plaćom o obvezom provlačenja kartice radi pravdanja radnih sati jer sutra se ponovno vraćaš pa imaš obvezu zbrinuti one koji su tebe zbrinuli. Odgovornost ne postoji osobito ne za naknadu štete koju prouzročiš svojim neradom i protuzakonitim odlukama. Odgovornost postoji samo za policajce na cesti koji u žurbi i želji da što prije stignu na mjesto događaja kako bi nekom pomogli ili uhvatili počinitelja skrive prometnu nesreću, tada se MUP itekako dobro zna regresno naplatiti od njih i k tome ih još poslati na disciplinski samo zato da bi zbog famozne krajnje nepažnje uspjeli policajcu naplatiti štetu koju je napravio na vozilu. Tako bi bilo i s kolegom da je ostao živ jer po njima je krivac “neprilagođena brzina” a ne rukovoditelj koji svakodnevno prisiljava kolege da rade po 12 sati upravljajući motociklom na niskim temperaturama bez adekvatne opreme na motociklu jer naravno motocikle pak nabavljaju oni koji nikada nisu ni sjeli na motocikl…

Žalosno je i da kad netko od nas izgubi život nitko odgovornih ne reagira i netko za ništa nije odgovoran osim policajca na cesti, i da smo i mi očito samo brojka i dio statistike, a s druge strane većina sindikata i dalje prodaju svoje proizvode na popustima i dijele butelje vina i šunkice praveći se da se ovo njih ne tiče”, objavio je Sindikat policijskih službenika na svojoj Facebook stranici, gdje su prenijeli i tekst Slobodne Dalmacije u kojem je preneseno svjedočenje nekoliko ogorčenih policijskih službenika, kolega poginulog policajca. Oni koji su radili zajedno s nesretnim Modrićem, tvrde da su bešćutni policijski rukovoditelji odgovorni za smrt ovog mladića.

”Otkad je u prometnoj nesreći u Zagrebu, na čvoru Jankomir, u večernjim satima 26. ožujka poginuo 32-godišnji Saša Modrić iz Samobora, službenik Ravnateljstva policije raspoređen u Mobilnoj jedinici prometne policije, njegovi se kolege ne prestaju pitati je li baš morao poginuti.

Neki od njih (koji su nam se obratili) za njegovu smrt krive policajčev umor, koji je, po njihovu mišljenju, rezultat loše organizacije policijskog posla od strane njihovih pretpostavljenih u Ravnateljstvu policije.

Kako stoji u službenom izvješću policije, Modrić je sam kriv za svoju smrt jer je zbog neprilagođene brzine izgubio nadzor i policijskim motociklom naletio na metalnu zaštitnu ogradu, od koje se odbio, a zatim je udario u metalni stup nosača zaštitne ograde.

Motocikl je nastavio nekontrolirano klizati po cesti dok se nije zaustavio nakon naleta u ogradu sa suprotne strane ceste. Policajac je poginuo na mjestu nesreće.

Iza sebe je ovaj vrijedni i omiljeni policajac ostavio petogodišnju kćer i suprugu, koja je prometna policajka u Postaji prometne policije u Lučkom. Njegovi kolege nam kažu da je toga nesretnog dana Modrić obavljao nadzor i kontrolu prometa u PU vukovarsko-srijemskoj na motociklu, od devet sati ujutro do 21 sat navečer, dakle dvanaest sati uzastopce, a na tom terenu je neprekidno bio šest dana.

– Zadnjeg dana, 26. 3. 2019. godine, Saša je obnašao službu od 9 do 21 sat. Oko 17 sati Modrić je s još jednim kolegom motociklistom i dvije autoophodnje nastavio put iz Vinkovaca do Zagreba jer im je taj dan završavala služba u 21 sat. Morali su se vratiti do 20 sati u Zagreb jer imaju napisati pismena izvješća s terena koja moraju završiti do 21 sat jer se prekovremeni sati ne plaćaju.

Pri povratku stali su na benzinskoj postaji jer moraju vratiti motocikle u bazu Senjak s punim spremnikom goriva. Saša Modrić je, dok je bio na motoru, rekao kolegi policajcu neposredno prije nesreće da ne osjeća ruke koliko mu je hladno, a u to vrijeme temperatura nije bila veća od 8 stupnjeva, a vožnja na motociklu pri brzini od 130 km/h nije veća od 1-2 stupnja – govori nam Modrićev kolega.

Pri dolasku na čvor Jankomir, Modrić je u zavoju pao s motora i, nažalost, na mjestu preminuo.

– Kako je moguće da policijski službenik u mjesecu ožujku, dok temperature nisu više od 10-12 stupnjeva danju i 3-4 stupnja noću, uopće bude upućen u službu iz Zagreba na motociklu u Vinkovce, gdje nam je bila baza, dakle ukupno na 600 kilometara puta na motoru računajući oba smjera.

Saša je prije pogibije te dane radio na terenu u Vinkovcima, Osijeku, Vukovaru, Slavonskom Brodu i drugim mjestima. U šest dana imao je jedan dan odmora, i to radi satnice koja je predviđena zakonom.

U našoj Mobilnoj jedinici prometne policije postoji kombi vozilo s priključnom prikolicom koje je namijenjeno za prijevoz motocikla kada se odlazi na terene ako je loše vrijeme i loši vremenski uvjeti na cesti. Ovo vozilo se koristilo i u drugom mjesecu, kada se išlo na teren u Split i Zadar. Da se i u ovom slučaju koristila navedena prikolica, danas bi Saša bio živ – govore nam njegovi kolege, koji se i inače žale na svoje rukovoditelje.

Jedan od njih nam kaže da je ove godine bio s motociklom na terenu PU splitsko-dalmatinske u Splitu od 20. do 26. veljače, u vrijeme kad je bila najjača bura i kada je puhalo 190 km na sat.

Veliki stres
– Ti isti naši rukovoditelji tjerali su nas da radimo po takvom vremenu. Pa ja nisam mogao otvoriti vrata na vozilu i izići iz njega, a kamoli nešto raditi i postupati. Tom prilikom temperatura je bila 4 stupnja, a stvarni osjet temperature minus 8 stupnjeva. Motociklisti su isto tako radili po takvom vremenu, što je gotovo nevjerojatno.

Kao najveći šok, bio mi je što je bio prisutan i načelnik Uprave policije Ivan Merćep, koji je inače rodom iz Splita i koji nam je nadređen i znao je kakvo će vrijeme taj tjedan biti i kakvi će biti uvjeti. Pitam se pa zar nije mogao povući ljude ili odgoditi teren za tjedan dana. Sreća da onda nije nitko nastradao – govore nam četvorica policajaca koji su bili na terenu u Splitu.

Kažu nam da njihovi rukovoditelji traže od njih samo nabijanje rezultata i statistike i da je zbog toga svih četrdesetak ljudi koji rade u Mobilnoj jednici prometne policije pod velikim stresom.

– Uveli su nekakve tabele, statistike kojima se prati rad svakog službenika na način da se za svaki prekršaj ili bilo koje drugo postupanje donose nekakvi bodovi i ako na kraju mjeseca imaš malo bodova, nisi ništa radio, te se na taj način vrši mobing i pritisak na policijske službenike. Način kažnjavanja je da te se ne šalje na terene da ne bi dobio dnevnicu ili neki drugi način. Pa to je kao da radim u nečijoj privatnoj tvrtki.

Najvažnije je što se ti isti rezultati i statistika lažno prikazuju i fingiraju, na što su ih upozoravali vođe grupe, ali nema od toga koristi. Ne dopuštaju se prekovremeni sati pa, recimo, kad smo na terenu kao u gore navedenom slučaju gdje je stradao Saša Modrić, taj zadnji dan sam radio od 9 do 21 sat u Splitu, a tek oko 18 sati se dopušta povratak za Zagreb.

U međuvremenu moraš natočiti gorivo, vratiti motor i napisati sva potrebna izvješća, te je normalno onda da ljudi moraju juriti da bi stigli bar do 20 sati te da stignu sve to napisati do 21 sat. I normalno, kod takve žurbe mora se dogoditi zlo.

Pa ljudi se narade šest dana i kako će takvi umorni još toliko kilometara odvoziti da se vrate, kao što je naš Saša vozio više od 300 kilometara na povratku iz Vinkovaca za Zagreb, a da se ne govori koliko je taj dan prešao na motociklu dok je radio na terenu”, stoji u tekstu Slobodne Dalmacije, kojega je potpisao Marko Didić.

FOTO: FB stranica Sindikata policijskih službenika, screenshoot snimke YouTube-a