Tomašević ukida Kalinićev i još deset gradskih ureda, od dosadašnjih 27 ostat će ih 16 Tomašević ukida Kalinićev i još deset gradskih ureda, od dosadašnjih 27 ostat će ih 16
TweetEmailPrint Koncem listopada, prestat će s radom Ured za programe i projekte Europske unije, Ured za javnu nabavu, Ured za međugradsku i međunarodnu suradnju... Tomašević ukida Kalinićev i još deset gradskih ureda, od dosadašnjih 27 ostat će ih 16


Koncem listopada, prestat će s radom Ured za programe i projekte Europske unije, Ured za javnu nabavu, Ured za međugradsku i međunarodnu suradnju i promicanje ljudskih prava, Ured za zastupanje, Gradski ured za strategijsko planiranje i razvoj Grada, Gradski ured za sport i mlade, Gradski ured za branitelje, Gradski ured za zdravstvo, Ured za demografiju, Gradski ured za poljoprivredu i šumarstvo, Gradski ured za imovinsko-pravne poslove i Ured za upravljanje u hitnim situacijama. Prvi natječaji za ravnatelje novih ureda raspisat će se odmah nakon što Skupština usvoji novi ustroj Grada Zagreba, ali se neće za sve urede, nego za njih tri do pet

Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević u predvorju Gradske uprave održao je danas konferenciju za medije na kojoj je govorio o prvih mjesec dana mandata, a govorio je i o preustroju Gradske uprave.

Po novome ustroju Grad Zagreb će imati ukupno 16 ureda umjesto dosadašnjih 27. Premda će preustroj biti izglasan već na ovoj sjednici Skupštine, zbog značajnih promjena u ustrojstvu gradskih upravnih tijela, gradonačelnik Tomislav Tomašević će predložiti da odluka stupi na snagu 31. listopada 2021.

– Naime, potrebno je vrijeme za prilagodbu budući da je proračun u potpunosti digitaliziran, odnosno poslovni se procesi oslanjaju na niz aplikacija koje je potrebno prilagoditi, što je zbog složenih poslova gradskih upravnih tijela i velikog broja proračunskih korisnika zahtjevno i u tehničkom i u organizacijskom smislu – kažu  iz platforme Možemo!, a prenosi Jutarnji list.

Isti dnevnik navodi da su doznali kako će se zvati novi zagrebački gradski uredi. Jedan će biti Stručna služba gradske uprave, i dalje će postojati Ured gradonačelnika, zatim Gradski ured za unutarnju reviziju i kontrolu, Gradski ured za opću upravu i imovinsko-pravne poslove, potom Gradski ured za financije i javnu nabavu, zatim Gradski ured za gospodarstvo, ekološku održivost i strategijsko planiranje.

Unaprijedit će sustav javne nabave

Sedmi ured zvati će se Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade, postojat će i Gradski ured za kulturu, međugradsku i međunarodnu suradnju i civilno društvo, zatim Gradski ured za socijalnu zaštitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom, a i obnova će dobiti svoje mjesto i to u sklopu Gradskog ureda za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo, komunalne poslove i promet.

U novom ustroju postojat će Gradski ured za upravljanje imovinom i stanovanje, zatim Gradski ured za katastar i geodetske poslove, Gradski ured za mjesnu samoupravu, civilnu zaštitu i sigurnost, Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture i prirode, postojati će Služba za informacijski sustav i tehničke poslove, te Stručna služba Gradske skupštine.

– Stručna služba Skupštine donedavno nije ni bila dio gradske uprave, no izmjenama Zakona o Zagrebu uvrštena je u upravu. Nova gradska uprava smatra kako Zakon o Zagrebu treba mijenjati i vratiti Stručnu službu Skupštine na upravljanje samoj Skupštini koja ima samostalne ovlasti. Do tih izmjena, Stručna služba Skupštine će nastaviti raditi i dalje kao samostalan ured – kažu u Možemo! i objašnjavaju da je to razlog zbog kojega će biti 16 gradskih ureda, a ne 15 kako je bilo najavljivano.

Ističu kako je cilj novog ustroja Gradske uprave da postane javno odgovorna i učinkovita.

– To će se postići manjim brojem gradskih upravnih tijela i jasnim linijama odgovornosti, zajedno s promjenama u drugim segmentima, među ostalim, unapređenja sustava javne nabave, kvalitetnog upravljanja gradskom imovinom, unapređenja praksi zapošljavanja i organizacije rada, osnaživanja socijalnog partnerstva do digitalizacije rada gradske uprave i gradskih poduzeća – navode ciljeve koje žele postići drugačijom organizacijom gradske uprave.

Neka upravna tijela se spajaju

Dodaju kako se novim ustrojem gradskih upravnih tijela predlaže znatno smanjenje njihova broja na način da se pojedina gradska upravna tijela spajaju, odnosno preuzimaju poslove iz drugih gradskih upravnih tijela, određena se gradska upravna tijela ukidaju i ustrojava se jedno novo gradsko upravno tijelo, tako da ih se ustrojava ukupno 16.

Sa stupanjem na snagu ove odluke, dakle koncem listopada, prestat će s radom Ured za programe i projekte Europske unije, Ured za javnu nabavu, Ured za međugradsku i međunarodnu suradnju i promicanje ljudskih prava, Ured za zastupanje, Gradski ured za strategijsko planiranje i razvoj Grada, Gradski ured za sport i mlade, Gradski ured za branitelje, Gradski ured za zdravstvo, Ured za demografiju, Gradski ured za poljoprivredu i šumarstvo, Gradski ured za imovinsko-pravne poslove i Ured za upravljanje u hitnim situacijama.

Prvi natječaji za ravnatelje novih ureda raspisat će se odmah nakon što Skupština usvoji novi ustroj Grada Zagreba, ali se neće za sve urede, nego za njih tri do pet.

IMENA NOVIH UREDA
1. Stručna služba gradske uprave,
2. Ured gradonačelnika,
3. Gradski ured za unutarnju reviziju i kontrolu,
4. Gradski ured za opću upravu i imovinsko-pravne poslove,
5. Gradski ured za financije i javnu nabavu,
6. Gradski ured za gospodarstvo, ekološku održivost i strategijsko planiranje
7. Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade,
8. Gradski ured za kulturu, međugradsku i međunarodnu suradnju i civilno društvo,
9. Gradski ured za socijalnu zaštitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom,
10. Gradski ured za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo, komunalne poslove i promet
11. Gradski ured za upravljanje imovinom i stanovanje,
12. Gradski ured za katastar i geodetske poslove,
13. Gradski ured za mjesnu samoupravu, civilnu zaštitu i sigurnost,
14. Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture i prirode,
15. Služba za informacijski sustav i tehničke poslove,
16. Stručna služba Gradske skupštine.

UREDI KOJI PRESTAJU S RADOM
1. Ured za programe i projekte Europske unije,
2. Ured za javnu nabavu,
3. Ured za međugradsku i međunarodnu suradnju i promicanje ljudskih prava,
4. Ured za zastupanje,
5. Gradski ured za strategijsko planiranje i razvoj Grada,
6. Gradski ured za sport i mlade,
6. Gradski ured za branitelje,
7. Gradski ured za zdravstvo,
8. Ured za demografiju,
9. Gradski ured za poljoprivredu i šumarstvo,
10. Gradski ured za imovinsko-pravne poslove,
11. Ured za upravljanje u hitnim situacijama, navodi Jutarnji list.

 

Tomaševićev zamjenik, Luka Korlaet, predstavio je, na press konferenciji, što se sve dogodilo kad je u pitanju obnova Zagreba nakon potresa. Rekao je da se održavaju redoviti sastanci s ministrom graditeljstva, Darkom Horvatom te šefom Fonda za obnovu, Damirom Vanđelićem.

Kako ubrzati obnovu: mobilni timovi idu od vrata do vrata

“Grad je angažirao inženjere, pregledi oštećenih zgrada su pri kraju, ostalo je tek nekoliko kompliciranijih. Intenzivirana je komunikacija s Ministarstvom za prostorno uređenje i Fondom za obnovu. Prema dogovoru s ministrom Horvatom i ravnateljem Vanđelićem, regrutirani su razni stručnjaci, njih dvadesetak, kako bi ih se stavilo na raspolaganje Fondu i ubrzalo njihov rad. Oformljeni su mobilni timovi koji će biti na terenu, ići će od vrata do vrata i ispunjavati prijavnike za sve suvlasnike koji nisu aplicirali”, rekao je je Korlaet.

Tomaševićeva zamjenica Danijela Dolenec spomenula je imenovanje nove Uprave i članova Uprave Zagrebačkog holdinga, dodavši da se nova uprava uhvatila u koštac sa svim problemima Holdinga.

“Posebno smo istaknuli potrebu za stručnjacima iz područja financije, komunalnih usluga i IT-ja. Na javni natječaj stiglo je 56 prijava, poštanski rok istekao je jučer”, rekla je Dolenec, dodavši da je natječaj raspisan za troje članova Uprave.

Govorila je i o preustroju Gradske uprave. “Do rasta je došlo u proteklih nekoliko godina i 27 ureda otežava racionalni način poslovanja. Prema toma, sada je na sjednici Gradske skupštine prijedlog ustrojstva sa 16 ureda koji će omogućiti upravo to. To je tek jedan ili prvi korak u onome što vidimo kao dugoročniji preustroj”, rekla je Dolenec, dodavši da su naslijedili pročelnike koji se ne mogu mijenjati na isti način kao što premijer postavlja svoju Vladu.

Poništili natječaj za službena vozila

Dosadašnjim razgovorima smo uspjeli razriješiti 10 pročelnika, bit će raspisani natječaji za 5 pročelnika. Javne natječaje bismo raspisali krajem kolovoza. Pripremamo odlukom kojom bi se smanjile plaće pročelnika i posebnih savjetnika, javnosti je poznato da imaju veće plaće od gradonačelnika. Pripremamo prijedlog smanjenja vijećničkih naknada, rekla je.

Gradonačelnik Tomašević govorio je o voznom parku, kazavši da su se odlučili na jeftinije varijante vozila.

“Poništili smo natječaj za službena vozila, predsjednici vijeća gradskih četvrti su koristili automobile 24 sata, ne znam po kojoj osnovi. Vratili smo sve skupocjene automobile, BMW-e, Mercedese, Audije… Ostavili smo Megane, Octavije i Corse. Mogu se našaliti i reći da je dobro da smo odlučili mijenjati automobile, jer vidimo da su ovi raniji bili ozvučeni”, rekao je Tomašević, dodavši da su troje uhićenih gradskih zaposlenika, Barun, Krajina i Šulentić i suspendirani.

Gradonačelnik je rekao da financijska slika Grada Zagreba i Zagrebačkog holdinga nije dobra.

“Ovo zaduženje je bilo za likvidnost, najesen ćemo gledati s bankama za refinanciranje koje će biti dugoročno rješenje uz restrukturiranje Grada i Holdinga. Dobili smo prvi prijedlog smanjenja troškova od pročelnika kojim nismo zadovoljni. Planirano je 0 kuna za Zagreb iz Fonda solidarnosti, cilj je povući novac”, rekao je Tomašević.

“Potraživanja prema ZET-u i Holdingu su prebačena na ovu godinu, a moramo vratiti i pozajmicu državi. Razgovaramo s bankama i Ministarstvom financija, razgovori idu dobro”, rekao je Tomašević.

“Zadnjih par mjeseci odluke se nisu ni donosile, nakon smrti Bandića odluke se nisu donosile. Imali smo samo nekoliko dana da riješimo spor između Velike Gorice i Zagreba, da nismo prekinuo bi se prijevoz ZET-a iz Velike Gorice”, rekao je Tomašević.

O plaćama pročelnika i savjetnika

Govoreći o plaćama pročelnika koje iznose više od 20.000 kuna, ujedno i veće od plaće samog gradonačelnika, Tomašević je rekao da su anomalija za koju je kriv bivši gradonačelnik Milan Bandić.

Dodao je da on sam ima neto plaću od 17.400 kuna, a njegovi zamjenici 15.500, dok su pročelnici imali više od 20.000 kuna, a posebni savjetnici gradonačelnika, koje je imenovao Bandić, imali su plaću veću od 18.000 kuna. “Očito da je bivši gradonačelnik imao sustav prema kojem je njegova plaća bila kao džeparac”, rekao je Tomašević.

O odluci Povjerenstva o pokretanju postupaka

Upitan žali li oko načina na koji je proveo prva kadrovska rješenja u Holdingu, Tomašević je rekao da ne žali. “U tim okolnostima bih i dan danas donio istu odluku. Tjedan dana nakon što smo imenovali upravu Holdinga i Nadzorni odbor je upao USKOK u GSKG. Da smo raspisali natječaj, on bi trajao neko vrijeme i ne bi se mogli provesti potezi koji su u tom trenutku bili nužni”, rekao je Tomašević.

Upitan nije li onda nedosljedan jer je najavljivao natječaje i je li mogao postaviti privremene predsjednike Zagrebačkog holdinga, Tomašević je ponovio da prema Zakonu o trgovačkim društvima ne postoji funkcija vršitelja dužnosti predsjednika uprave.

“Što se tiče Holdinga, budući da je uprava postavljena isto kad i novo Povjerenstvo, to nije išlo na prijedlog Gradske uprave. Skupština lokalnog društva imenuje Upravu i Nadzorni odbor. Novo Povjerenstvo je promijenilo praksu, koju je uvelo staro kojem je na čelu bila Dalija Orešković, ali zašto se to nije primijenilo na Upravu Holdinga? Kako je HDZ dozvoljavao da mimo Gradske skupštine idu imenovanja, a sada se bune kad ih imenuje gradonačelnik. Ne mogu reći da to nisu znali. Jedan od gradskih zastupnika, Mario Župan, bio jedan od tih članova Zagrebačkog holdinga, kojeg je imenovao Bandić, a ne Skupština. Ja sam bio zastupnik u Skupštini kad se to događalo, znao bih da ga je imenovala Skupština. Ti dvostruki standardi nisu dobri. Članovi Uprave i Nadzornog odbora su upisani, sve je lege artis. I samo je Povjerenstvo nekoliko dana nakon što su pokrenuli proceduru, tražilo od Sabora da se taj članak briše iz zakona”, rekao je Tomašević, dodavši da poštuje rad Povjerenstva i da će predati svu dokumentaciju koju bude tražilo, ali da će odluku osporavati svim pravnim lijekovima koji su mu dostupni, upravo zbog spornog članka zakona.

O javnoj bilježnici

O javnoj bilježnici koju je angažirao, Tomašević je istaknuo da je trebalo ovjeriti odluku o imenovanju nove Uprave Holdinga te da su za to tražili osobu od povjerenja. “Budući da članovi Nadzornog odbora i trgovačkih društava nisu javni dužnosnici, on ne spada pod sukob interesa, ali smo se unatoč tome dogovorili da ona neće obavljati poslove dok je on u Nadzornom odboru Zagrebačkog holdinga”, rekao je Tomašević.

“To zakon ne nalaže, ali ćemo mi tako raditi. Ona neće raditi javnobilježničke poslove s Gradom. Ja nemam nikoga kome sam obećao neku funkciju nakon izbora”, rekao je gradonačelnik, dodavši da nikoga nije zadužio ni obećao, “kamoli za donaciju od 10.000 kuna”.

“U tom smislu mi je nevjerojatno da stranke koje su prijavile nula kuna donacija, nego su one išle raznim putevima, pa prvo u stranku da se ne vidi, ja ne vidim takav sustav. Nema osobe kojoj sam išta obećao nakon izbora. Ne želim uopće na taj način upravljati gradom, to je praksa drugih stranaka”, rekao je Tomašević.

Upitan je i je li točna informacija koju je izrekao Domovinski pokret da je restrukturanje Gradske uprave radila strana firma. “Naravno da to nije točno. Nije nikakva firma radila restrukturiranje Gradske uprave, to smo radili mi u suradnji s raznim gradskim uredima. Slali smo unaprijed molbu za mišljenje Ministarstvu uprave”, rekao je Tomašević, dodavši da nije znao da je javna bilježnica donirala u njegovoj kampanji, a da je znao, da bi razmislio o njezinu angažmanu.

O preustroju grada

Novinari su ga upitali je li imao prijetnji otkako je došao na vlast, kao i koja je najveća plaća u Zagrebu.

Utvrdili smo najveću plaću. Ima pročelnika koji imaju i znatno veće plaće od 20.000 kuna. To mogu reći. Nisam siguran da po GDPR-u mogu reći više, rekao je Tomašević, dodavši da prijetnji nije imao, osim možda jedne na društvenim mrežama. “Ja od prvog dana idem na posao biciklom, isto se tako i vraćam. Mi smo ovdje svaki dan, ne osjećam da mi je ugrožena sigurnost, ali nije na meni da o tome procjenjujem, nego na tajnim službama i na policiji”, rekao je Tomašević.

Što se tiče optimizacije gradskih ureda, ona se neće dogoditi do imenovanja novih pročelnika, koji će biti izabrani na javnim natječajima, istaknuo je Tomašević.

“Ovo je proces. Rekli smo da će trajati, ovo je tranzicija, a grad je ogroman sustav”, zaključio je gradonačelnik Zagreba, a prenosi N1.