Koji građevinski inspektor je na telefon VIKAO: ”Vi iz Centra samo hoćete novce! Sami popravljajte?!” Koji građevinski inspektor je na telefon VIKAO: ”Vi iz Centra samo hoćete novce! Sami popravljajte?!”
NA FACEBOOKU TRAJE INTERNA ISTRAGA: OGORČENI GRAĐANI hoće doznati o kojem se bezobraznom službeniku radi:

Koji građevinski inspektor je na telefon VIKAO: ”Vi iz Centra samo hoćete novce! Sami popravljajte?!”

IzdvojenoZagreb 19. siječnja 2021. D.K.

TweetEmailPrint Mnogi zagrebački stradalnici žale se da ih je Ministarstvo graditeljstva natjeralo da prikupe čak 90 dokumenata, kako bi mogli krenuti s obnovom?! Jedna... Koji građevinski inspektor je na telefon VIKAO: ”Vi iz Centra samo hoćete novce! Sami popravljajte?!”


Mnogi zagrebački stradalnici žale se da ih je Ministarstvo graditeljstva natjeralo da prikupe čak 90 dokumenata, kako bi mogli krenuti s obnovom?! Jedna gospođa je na Facebooku napisala da su pribavljanje svih tih dokumenata ukupno platili čak 60.000 kuna! No, očajne ljude, čini se, najviše smeta bezobrazluk kojega doživljavaju od pojedinih državnih službenika, koji bi trebali biti na usluzi građanima. ”Dragi sugrađani, upravo sam završila razgovor s dežurnim inspektorom građevinske inspekcije i želim podijeliti iskustvo koje je izuzetno stresno i neugodno. Na upit, mogu li dobiti informaciju kada možemo nekoga očekivati da dođe, čovjek me izvrijeđao, vikao… Popljuvao je i stanare i vlasnike i projektante. Jako me uzrujao, još sam van sebe koliko se derao. Rado bih napisala ime, ali nije htio reći osim – dežurni inspektor”, napisala je jedna članica FB grupe ‘Potres u Zagrebu – Svi mi u Centru’. Nakon toga, zakotrljala se lavina reakcija…

Brojni žitelji Zagreba kojima su stanovi ili kuće stradali u potresu, a koji pokušavaju obnoviti svoje domove u skladu s užasno kompliciranom propisanom procedurom, s razlogom se ovih dana osjećaju kao da ih država kažnjava.

Mnogi su se na društvenim mrežama u zadnjih nekoliko dana požalili da ih je država, odnosno Ministarstvo graditeljstva, natjerala da prikupe čak 90 dokumenata, kako bi mogli krenuti s obnovom?!

Za svaki od zahtjeva potrebno je, naime, prikupiti hrpu dokumentacije poput vlasničkih listova, građevinskih dozvola, međuvlasničkih ugovora, povijesnih izvadaka, dokaza da je zgrada oštećena baš u potresu, potvrda o prebivalištu na dan potresa, elaborata, snimki… Većinu tih dokumenata država već posjeduje u svojim arhivama i sustavima koji nisu povezani. Ministarstvu graditeljstva lakše je, međutim, tražiti od građana hrpe dokumenata za koje moraju i izdvojiti ozbiljan novac.

Svatko tko je ikada pribavljao dokumente na bezbrojnim šalterima u Hrvatskoj zna koliko je to kompliciran, spor, skup i frustrirajući postupak. Jedna gospođa ogorčeno je, zbog svega navedenog, na Facebooku u komentaru ispod teksta  napisala da su pribavljanje svih tih dokumenata za kuću platili čak 60.000 kuna!

Bujicu ogorčenja nastoje smiriti tupavim objašnjenima

Svu tu nakupljenu bujicu jada, bijesa i nezadovoljstva u Ministarstvu graditeljstva pokušavaju sada zaustaviti nemuštim objašnjenjima kako građani ne moraju prikupiti baš sve navedene dokumente u njihovom obrascu?!

”Ne mora se “vaditi”, svih devedeset dokumenata, koliko ih stoji u obrascu dva(?!), već su oni samo pobrojani kao sve moguće alternative koje stanovnici mogu iskoristiti”, napomenuo je Željko Uhlir, državni tajnik u Ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine u nedavnoj izjavi za Večernji list.

Dodao je da APIS trenutačno radi na aplikaciji koja će olakšati cijeli proces i umrežiti institucije.

”Poželjno je prikupiti što više “papira” pri predaji zahtjeva, a ne da se dostavljaju naknadno kako se ne bi usporavali službenici koji na tome rade”, kaže Uhlir pa priznaje da je predano tek nešto više od stotinjak zahtjeva (do sada 150).

Naknadno se sličnim, teško razumljivim, tumačenjem pokušao ‘vaditi’ i ministar Darko Horvat.

“Građani trebaju pažljivo čitati propise. Ne treba svih 90 dokumenata, nego devet ili nešto više”, izjavio je Horvat za Hrvatski radio, suočen s rastućim nezadovoljstvom i pitanjima koje mnogi s razlogom postavljaju.

No brojne zagrebačke stradalnike u potresu, čini se, najviše boli to što uz svu tu muku koju su prisiljeni prolaziti dok pokušavaju pribaviti svu tu dokumentaciju, nerijetko u institucijama doživljavaju velike neugodnosti, odnosno vrlo bezobrazne i nervozne reakcije od strane onih koji su dobro plaćeni da bi bili na usluzi građanima.

”Dragi sugrađani, upravo sam završila razgovor s dežurnim inspektorom građevinske inspekcije i želim s vama podijeliti svoje iskustvo koje je izuzetno stresno i neugodno. Na moj upit da li mogu dobiti informaciju kada možemo nekoga očekivati da dođe, čovjek me izvrijeđao, vikao…

‘Želim da ovo što više ljudi čuje’

Da ne kažem da se nije htio predstaviti. U par navrata sam ga pitala za njegovo ime da znam s kim uopće razgovaram kad mi to sve govori…, ‘Popljuvao’ je i stanare i vlasnike i projektante.

Svi ništa ne radimo, pređi brigo na drugoga, pogotovo vi iz Centra, hoćete novce, hoćete da vam država plaća, a vi samo mene zovete, vi ste već stota, sami popravljajte, šta čekate i bilo je toga još dosta…

Rado bih napisala ime, ali nije htio reći osim – dežurni inspektor. Želim da ovo što više ljudi čuje, jer i čak kada sam rekla zašto me vrijeđate i otkud vam pravo da se tako razgovarate…, nije posustao. Dapače s visine (može mi biti) je nastavio. Iskreno jako me uzrujao, još sam van sebe koliko se derao čovjek. Moja mama koja je sjedila preko puta je sve čula. Strahota.

Ovo je blago rečeno sramotno kako se ponašaju i šta uopće možemo očekivati” , napisala je T. R., stanarka središta Zagreba – koja se u svojoj objavi u FB grupi Potres u Zagrebu – svi mi u centru potpisala punim imenom i prezimenom (no budući da je riječ o privatnoj grupi – ovdje navodimo samo njezine inicijale op. a.).

U svega dva sata ta objava je izazvala brojne gorljive reakcije i komentare. Drugi članovi grupe upitali su T. R., na koji je broj zvala, predlažući joj da prijavi drskog službenika.

Gospođa je napisala sljedeći broj: 01-237-5154 – dežurni inspektor.

Neki iz grupe zvali su taj broj, no nitko se naknadno nije javljao.

I drugi opisali slična iskustva

”Identično iskustvo, meni je čak dva puta poklopio slušalicu usred razgovora. Dva puta sam napravila prijavu za istu stvar, prvi puta 30. 8., drugi puta 30. 12. Nitko se nije javio, odgovorio na mail, a kamoli izašao na teren!”, nadodala je I. V. (u privatnoj FB grupi potpisana punim imenom i prezimenom).

Dok ovo pišemo, još traje burna polemika u navedenoj grupi. Iz više od stotinu komentara u svega dva sata može se zaključiti da su i mnogi drugi stanari doživjeli vrlo slična neugodna iskustva.

No, sudeći po ustrajnosti članova spomenute Facebook grupe, čini se da će oni prijaviti (navodni) incident te tražiti odgovornost konkretnog službenika.

”Napišite e-mail pritužbu na inspektorat, i još neke srodne adrese. Oni znaju tko je radio u koje vrijeme. Možete poslati i povjereniku za etiku. Onda se barem interno digne mala prašina i puno tračeva u firmi”, jedan je od komentara ispod objave koja je mnoge uzrujala.

U grupi su podijelili i link za Prijavu neetičnog ponašanja državnog službenika, s preporukom za T. R. da na tu adresu prijavi bezobraznog službenika.

”Lijepo ga prijavite – pismeno&elektronski etičkom povjereniku Ministarstva na neetičko ponašanje. Moraju provesti postupak i dati vam odgovor. Državni službenik kojem se utvrdi povreda etičkog kodeksa ne može napredovati najmanje 5 godina/u plaći i položaju…”, stoji u jednoj objavi.

Objava u međuvremenu postala javna

Nekoliko članova grupe predložilo je T. R. da objava postane javna (radi se o privatnoj FB grupi), a gospođa – koja je opisala neugodno iskustvo – navela je da ne bi imala ništa protiv…

”Ja ću vašu objavu podijeliti da što veći broj građana to vidi”, navela je jedna članica grupe, a T. R, je odgovorila: ”Slobodno”.

Budući da je prepiska u privatnoj FB grupi tako postala javna, ovdje ju, u javnom interesu, dijelom prenosimo.

Uredništvo Promise.hr nastavit će pratiti objave u spomenutoj FB grupe te objaviti epilog ove mučne priče (ako ga bude).

FOTO: Screenshot videosnimke YouTube-a